hoe kan ik het beste alle rammeltjes, piepjes en kraakjes proberen weg te krijgen uit mijn bx?
ik heb alle schroeven die ik gezien heb al zo vast mogelijk gedraaid maar dit hielp niet echt (wel iets).
heb vooral het idee dat mijn dashboard nogal kraakt (plastic wat langs plastic schuurt enzo)
tevens wil ik zoveel mogelijk proberen te isoleren.
iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik wil de stilste BX ooit krijgen
maakt me niet uit of er veel dingen uit elkaar moeten
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: kraakjes, rammeltjes en piepjes
metro2005 schreef:hoe kan ik het beste alle rammeltjes, piepjes en kraakjes proberen weg te krijgen uit mijn bx?
iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik wil de stilste BX ooit krijgen
Hmm…welkom in Utopia.
Stilste BX ooit? Laten staan , niet mee rijden, en als je er onverhoopt toch in gaat zitten, zo weinig mogelijk bewegen
(Sorry, kon het even niet laten, maar ik vrees dat het een nobele maar vrij kansloze missie wordt, gelet op wat er fabrieksnieuw al kraakt en rammelt aan plastic )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: kraakjes, rammeltjes en piepjes
Bassman schreef:metro2005 schreef:hoe kan ik het beste alle rammeltjes, piepjes en kraakjes proberen weg te krijgen uit mijn bx?
iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik wil de stilste BX ooit krijgen
Hmm…welkom in Utopia.
Stilste BX ooit? Laten staan , niet mee rijden, en als je er onverhoopt toch in gaat zitten, zo weinig mogelijk bewegen
(Sorry, kon het even niet laten, maar ik vrees dat het een nobele maar vrij kansloze missie wordt, gelet op wat er fabrieksnieuw al kraakt en rammelt aan plastic )
ik wil de citroenfabriek overtreffen
desnoods met ductape en kit
ik heb in elk geval al 1 rammel en 1 piepje kunnen ontdekken.
mijn linkerknipperlichtje heeft speling en rammelt als je te laag in de toeren komt (te weinig gas geven met wegrijden enzo) en mijn luchtfilterbak piept ook als de motor kantelt. (gas los en direct weer gas).
die schuurt ergens langs, moet ik nog even kijken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
in mijn levensjaren heeft mn pa ongeveer een stuk of 6 a 7 bx’en gehad. Dan weet je wel dat een BX die niets heeft geen echte BX is. Er moet altijd iets aan rammelen of mankeren!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
erwt schreef:in mijn levensjaren heeft mn pa ongeveer een stuk of 6 a 7 bx’en gehad. Dan weet je wel dat een BX die niets heeft geen echte BX is. Er moet altijd iets aan rammelen of mankeren!
:nopompom
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Kijk ook eens bij je afvalbakje en centenbakje, die kunnen ook voor kraakgeluiden zorgen.
Als je het écht goed wil doen, sloop je je dashboard eruit, isolatiematten erin, en dan je dashboard replica erin, die je gemaakt hebt van hoge kwaliteit plastic
De oplossing ligt niet zozeer in de auto zelf alswel bij de drogist of supermarkt,
daar verkopen ze watjes en ander spul om in je oren te proppen :12
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Re: kraakjes, rammeltjes en piepjes
metro2005 schreef:
ik wil de citroenfabriek overtreffen
desnoods met ductape en kit
ik heb in elk geval al 1 rammel en 1 piepje kunnen ontdekken.
mijn linkerknipperlichtje heeft speling en rammelt als je te laag in de toeren komt (te weinig gas geven met wegrijden enzo) en mijn luchtfilterbak piept ook als de motor kantelt. (gas los en direct weer gas).
die schuurt ergens langs, moet ik nog even kijken.
Dat wordt dan een dagtaak, als je systematisch de hele auto af wilt gaan op rammel- en kraakveroorzakers
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
een BX ontrammelen?? Moderators, grijp in! Heiligschennis! Een BX die niet rammelt, piept en kraakt is geen BX!
tss die durft!
Harm schreef:een BX ontrammelen?? Moderators, grijp in! Heiligschennis! Een BX die niet rammelt, piept en kraakt is geen BX!
tss die durft!
ops: sorry hoor
ik probeer alleen maar de ultieme bx te krijgen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
huh
geen idee waar iedereen het over heeft maar ook een bx hoeft niet te rammelen. dus ga gewoon systematisch te werk en haal alles eruit.
rij ff langs een dealer en laat hem een rondje rijden inverband met eventuele mechanische rammels, dan weet je in iedergeval hoe het ervoor staat.draagarmrubbers stab stangen etc.
juist omdat een bx hydropneumatisch is gaat hij al soepeler over de weg en horen daar geen rammels bij.
suc6 dennis .(ordas diemen
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: huh
dennis van der ven schreef:geen idee waar iedereen het over heeft maar ook een bx hoeft niet te rammelen. dus ga gewoon systematisch te werk en haal alles eruit.
rij ff langs een dealer en laat hem een rondje rijden inverband met eventuele mechanische rammels, dan weet je in iedergeval hoe het ervoor staat.draagarmrubbers stab stangen etc.
juist omdat een bx hydropneumatisch is gaat hij al soepeler over de weg en horen daar geen rammels bij.
suc6 dennis .(ordas diemen
Mmm, dat laatste argument is maar deels waar; de scherpe kantjes die door de hydrauliek worden “vergeten” worden opgevangen door de interieurdemping. Dat betekent dat een BX wel rammelgevoeliger is dan andere autos. Zet eens een tamelijk harde stoel in een BX en je weet wat ik bedoel.
Vaak ligt er ergens iets tussen ofzo; het veertje onder het centenbakje, radioklep, dat soort gedoe. Of een portier waar een stukje glas of roest (railtje) in ligt. Wat me ook al meermaals gebeurd is, is troep tussen de achterbakbeplating en de achterwielkast, door iets wat in het zijvak naar beneden gezakt was. Verder geeft veel stof/zand in de auto aanleiding tot knersen en piepen waar je normaal niets hoort. Goed schoonmaken en houden dus.
Maar mijn indruk is wel dat de BX-en vanaf type 3 veel minder rammelen. Ook de zwaarder gestoffeerde panelen dempen een hoop. Of zo’n dakbekleding die de GTI op LPG van Metro2005 mist….
Ich bin ein Breaker
Re: huh
karel schreef:dennis van der ven schreef:geen idee waar iedereen het over heeft maar ook een bx hoeft niet te rammelen. dus ga gewoon systematisch te werk en haal alles eruit.
rij ff langs een dealer en laat hem een rondje rijden inverband met eventuele mechanische rammels, dan weet je in iedergeval hoe het ervoor staat.draagarmrubbers stab stangen etc.
juist omdat een bx hydropneumatisch is gaat hij al soepeler over de weg en horen daar geen rammels bij.
suc6 dennis .(ordas diemenMmm, dat laatste argument is maar deels waar; de scherpe kantjes die door de hydrauliek worden “vergeten” worden opgevangen door de interieurdemping. Dat betekent dat een BX wel rammelgevoeliger is dan andere autos. Zet eens een tamelijk harde stoel in een BX en je weet wat ik bedoel.
Vaak ligt er ergens iets tussen ofzo; het veertje onder het centenbakje, radioklep, dat soort gedoe. Of een portier waar een stukje glas of roest (railtje) in ligt. Wat me ook al meermaals gebeurd is, is troep tussen de achterbakbeplating en de achterwielkast, door iets wat in het zijvak naar beneden gezakt was. Verder geeft veel stof/zand in de auto aanleiding tot knersen en piepen waar je normaal niets hoort. Goed schoonmaken en houden dus.
Maar mijn indruk is wel dat de BX-en vanaf type 3 veel minder rammelen. Ook de zwaarder gestoffeerde panelen dempen een hoop. Of zo’n dakbekleding die de GTI op LPG van Metro2005 mist….
daar komt binnenkort uiteraard dakbekleding in te zitten en aangezien de bak van het opendak vrij laag hangt kan ik mooi isolatiemateriaal tegen het dak aanplakken.
verder vind ik een hoop losse klepjes en dingetjes in het dasboard die gewoon vast moeten en hangen er stekkertjes en dingen overal tegenaan te rammelen. ga ik ook wat aan doen.
sowieso alles in de motorruimte ga ik (als het warmer is ) een beetje netter in orde maken. er liggen draden die nergens heen gaan, draden die half bloot liggen, slechte massapunten en nog meer van dat soort ellende. ik ga gewoon de boel een beetje netter maken
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik hoor totaal geen rammeltjes piepjes of wat dan ook in mijn auto
Gewoon de radio snoeihard aanzetten
metro2005 schreef:Harm schreef:een BX ontrammelen?? Moderators, grijp in! Heiligschennis! Een BX die niet rammelt, piept en kraakt is geen BX!
tss die durft!
ops: sorry hoor
ik probeer alleen maar de ultieme bx te krijgen
Flauwe mode aan.
Je kan natuurlijk achter je dasbboard alles volspuiten met PUR.
Gr.
Marten (die zich ook maar niet meer druk maakt om een rammeltje meer of minder)
Ach…..je bent wel e.e.a. gewend na zoveel jaar BX te hebben gehad….rammeltjes vooronder….uit het dashbord (overal vandaan)...wat je natuurlijk het meeste hoort in drempel-gebieden.
Wat dat betreft was de (tijdelijke) overgang van een BX diesel naar een Xantia-TD enorm…...je zette gewoon de radio harder omdat je zoveel lawaai gewend was
Maar ook mijn huidige ZX-D is veel stiller….je hoort geen rammels, niet van de voortrein of dashbord.
Maar mag het ook….de BX is al ontworpen eind jaren 70….de ZX eind 80 en de Xantia begin 90’ér jaren.
Weet nog goed dat die ene GSA break die ik heb gehad (in 1985) ook flink wat lawaai produceerde….en dat lag niet alleen aan de luchtgekoelde 4-cylinder boxer hoor.