BX19trs schreef:Je hebt het probleem gevonden! het is je temperatuursensor!
Hij geeft storing aan op de sensor, en al je rij en start/aansla-problemen wijzen naar een verkeerde mengselbereiding, deze sensor heeft een cruciale factor in het bereiden van je mengsel voor zowel koude als warme start.
Als het over de motortemp-sensor gaat: controleer dan eerst de bedrading voor de sensor te vervangen. Die is nl vaak brokkelig / beurs / gebroken, en dan kan de sensor nog best heel zijn.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:BX19trs schreef:Je hebt het probleem gevonden! het is je temperatuursensor!
Hij geeft storing aan op de sensor, en al je rij en start/aansla-problemen wijzen naar een verkeerde mengselbereiding, deze sensor heeft een cruciale factor in het bereiden van je mengsel voor zowel koude als warme start.
Als het over de motortemp-sensor gaat: controleer dan eerst de bedrading voor de sensor te vervangen. Die is nl vaak brokkelig / beurs / gebroken, en dan kan de sensor nog best heel zijn.
Daar heb je helemaal gelijk in Karel was ik ff vergeten te melden ops:
Succes!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 85
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Ik ben uiteraard op zoek gegaan naar die koelwatertemperatuursensor, nog niet gevonden. Ergens staat op de linkerachterzijde van de cilinderkop, goed verborgen, verwijder desnoods eerst de HT-coil. Wel ik heb twee schakelaars (blauw en geel) gevonden, die zouden voor een waarschuwingslampje zijn(?) Of is een van de twee de sensor die op de ecu aangesloten is, kan ik me nauwlijks voorstellen, maar waar zit die wel? BX 19tzi
Totaal aantal Berichten: 85
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Aan de voorzijde links op het blok (links als je met het gezicht naar de motor staat, en op het blok, dus onder de cilinders) zitten twee sensoren een blauwe (de meest linkse) en een gele, de andere. Wat zijn dat?
Verder ben ik nog steeds op zoek naar de koelwatertemperatuursensor die naar de ecu gaat. Ik heb er nog twee gezien die in aanmerking komen aan de achterzijde rechts, onder de twee in het bovenstaande bericht genoemde sensoren (schakelaars), en een andere rechts van het thermostaathuis, op een ding met een soort buis naar achteren. Welke is welke?