Ik wil elektrische acherramen inbouwen en daarvoor wil ik de voeding volgens de originele wijze in bouwen, dus via de relais en de zekering die daarvoor zou meoten worden gebruikt.
De vraag is nu, om voeding uit een relais te halen die in de zekeringenbak zit, hoe kan je daarbij? De zekeringenbak is niet lekker bereikbaar, en hoe kom ik aan de achterkant van de zekeringen? (lees bij de pootjes)..???
iemand daar al ervaring mee?
Het schema zelf is heel simpel, hopelijk kan ik nog van een sloop de originele stekers van het middenconsole vinden, anders moet ik de kabels zelf maar trekken…
Ligt er al voorbereiding richting de stekkers in de B-stijl? Met andere woorden, ligt daar al voeding in, of moet die apart getrokken worden?
Voor nadere info, het betreft een 2.1TD uit 1995…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
In de een na laatste AE staat er meer over.
Maar niet goed hoe je het kastje uitklapt.
Er zitten wel scharnieren, dus je moet het kunnen uitklappen
volgens mij.
(zijn dat de acherraammechanismen van de Xsara_Coupe sloop ?)
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Inderdaad, dat zijn de sloopmechanismen van Xsara-coupe!
Ik weet niet goed wat AE is, kan je dat toelichten?
Ik heb, zoals je dus weet, de kabelboom voor in de deuren erbij, maar de kabels vanaf het middenconsole-bedieningspaneel tot aan de B-stijlen niet. Ik hoop dus, dat aan de autokant van de stekkerverbinding in de deuropening wel al de pinnen in de stekker zitten, die ik met de nieuwe kabelboom (inclusief de deurstekker) zo kan inpluggen. Als dat niet het geval is, wat ik vrees, dan zal die stekker uit de B-stijl moeten en vervangen worden door een andere, dan wel moet er een kabelverbinding worden gelegd, misschien wel lompweg om de stekker heen ops:
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
AE = Ambiance Extreme (maw clubblad)
Ik heb de kabels er niet uit getrokken.
Ik heb alleen de mechanismen eruit getrokken, en
ja daarbij is 1 circlip kapot gegaan.
Voor mezelf had ik de voorste mechanismen eruit getrokken,
en ook daar heb ik er 1 gebroken.
En je moet hopen dat je manual achterruiten hetzelfde zijn
als de ruiten in een electrieke (ivm het gat in de ruit).
Tja, stekker maken, of een verbinding, dit doe je liever net.
Maar als het niet anders kan, is het geen rocketscience.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Heb je nog een tip hoe ik die gebroken circlip kan repareren? Het was me overigens nog niet eens opgevallen…..
De Ambiance extreme heb ik niet, dus dat is wat lastiger. En inderdaad, hopelijk zijn die ramen hetzelfde! Lijkt me wel toch?
Die stekkerverbinding zal er toch moeten zijn, maar daarin is nu dus nog geen duidelijkheid….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Voor wat die circlip betreft.
Ik heb zelf eens bedacht;
Neem een stukje (in de vorm van een rondje) van een fiets binnen
band. Of wellicht buitenband.
Maak hier een gaatje in, dat net kleiner is dan het palletje
wat door je ruit gaat. En met wat mazzel valt dit dan in de gleuf
waar de circlip zou moeten komen.
Het schijnt dat je die circlip ook los kan bestellen voor enkele
euro’s bij de dealer. Dit werd mij verteld tenminste.
Over de stekkers.. Ja geen idee tot in hoeverre iets
voorbereid is. Dit blijft iedere keer een verassing krijg ik het idee.
Hmm heb je geen andere deurpanelen achter nodig eigenlijk.
Ach zel je wel aan gedacht hebben..
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Inderdaad, die deurpanelen heb ik al
Dat wordt uitzoeken dan maar! En voor die circlip, daar kan ook een stukje ijzerdraad omheen zag ik net
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Kapotte circlip; ander van een sloper halen, of het rubbertje van een Grolsch beugelfles
Animal triste post coitum
He pietje, bedankt voor dit draadje, is ook mijn plan…., en ga eens lekker met je meelezen
Met dit verschil dat ik de originele kabelboom en alle stekkers ed heb, en van de week de mechanismen even ga ophalen
We spreken wel weer!!!!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Hmm het rubbertje van een Groslch flesje.
Ik zie dat als een perfectionering van mijn idee, en stukken
aantrekkelijker.
Ijzerdraad vind ik geen mooie oplossing.
Krassen, roesten etc.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Grolsch flesje klinkt mooi!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Inderdaad top idee, het mechanisme zal het minste probleem zijn want die heb ik natuurlijk al, de kabelboom maken is wat meer werk maar eventueel komen de kabels gewoon langs de stekker om te liggen en vervolgens wel gewoon door de rubber kabelslang, dus toch nog bijna onzichtbaar…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
zijn er nog mensen die me kunnen vertellen hoe ik die stekkers in de deur kan verwijderen? Wel de kant van de B-stijl? De bekleding van de B-stijl eraf halen is opzich nog te doen, hoewel het makkelijker is zonder stoel erin Maar kan je bij de binnenkant van de stekker komen via de B-stijl, of moet er lomp geweld gebruikt worden?
Er moeten toch mensen zijn die een volledige kabelboom hebben verwijderd uit een xm?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
je hebt pb
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Zo, nou nog geen steek opgeschoten behalve dan voor 15 euro alle achterverlichting vervangen…Dat was wel nodig na zoveel jaar Mooie lichtshow is het weer.
In de achterdeuren zitten nu nog 2 kabeltjes, de kabelboom en stekkers zijn dus alleen maar voorzien voor de CV, met andere woorden, de stekker in de B-stijl moet inderdaad vervangen worden.
Mochten er, naast BX bressers nog meer mensen zijn die binnenkort (bij voorkeur een type 2) xm gaan slopen met elektrische ramen achterin, dan houd ik mij van harte aanbevolen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Wat een werk nog
Wat is een circlip eigenlijk?
Kabelboom heb ik voor Malle Pietje uit de deur getrokken, dus die kant van de kabelboom is aanwezig, inclusief aansluitingen. Stekkers onder de middenconsole heb ik gewoon stomweg niet aan gedacht ops:
Ben benieuwd hoe goed het gaat lukken. De zwarte stekker in de deur kan je iig gewoon van binnenuit aan trekken. Heb je hem vanzelf in handen…
Xsara_Coupe