Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PrutsyLJ schreef:arjan_verkade schreef:Chic heeft orgineel altijd een zwart dash
een latere TZi meestal niet denk ik, maar er is hier en daar nog wel eens wat verbouwdVolgens mij hebben de TZi’s vanaf 92 ook vrijwel allemaal een zwart dash.
ja daar twijfel ik een beetje over, ze zullen er zeker zijn.
orgineel al dan niet verbouwd
let bij een verbouwde natuurlijk extra op of het goed is gedaan en geen pruts werk is
heb je dan trouwens zwart dash en lichte kleur stoelen?
Ik heb zelf in een ‘92-er nooit anders gezien dan een zwart dash. Daarvoor komt het ook voor in TZI, maar dat was op bestelling in combinatie met de stoelen uit de GTI.
Ik zelf heb grijze TZI-(GTI, niet zitzak)stoelen en grijs dash in een ‘91-er TZI. Het plastic om de stoelen en andere interieurdelen is dan ook grijs. Bij een zwart dash is dat dan ook zwart.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Zwart dash met grijs velours GTi stoelen was standaard vanaf modeljaar ‘92. Zoals al gezegd, in eerdere jaren verkrijgbaar als optie.
PrutsyLJ schreef:arjan_verkade schreef:Chic heeft orgineel altijd een zwart dash
een latere TZi meestal niet denk ik, maar er is hier en daar nog wel eens wat verbouwdVolgens mij hebben de TZi’s vanaf 92 ook vrijwel allemaal een zwart dash.
Groene 19TZI’s (iig de breaks) daarentegen meestal niet.
Ich bin ein Breaker
arjan_verkade schreef:
in een break ligt een GTi blok
Dat is niet geldig voor de 19TZI breaks van bepaalde bouwjaren; ik weet niet welke.
arjan_verkade schreef:
Chic is op basis van de TZi, dus Chic is net wat luxer
met o.a. sport stuur, spoiler en zwart dash en zwarte stoelen.
Nee, de Chic met rechte letters “CHIC” v/a najaar 1991 is op basis v/d TZI; de Chic met in krulletters “Chic” is een mengelmoes tussen TGI en een flink optiepakket; de deur-open indicatie (LB) ontbreekt bijvoorbeeld, net als verlichting in het dashboardvak en ook de interieurlichtschakelaars als de achterportieren open gaan.
Ich bin ein Breaker
Het is een bx gti geworden:) morgen of woensdag staat hij voor de deur, dan ff goed poetsen en natuurlijk foto’s maken
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
MaartenH schreef:Het is een bx gti geworden:) morgen of woensdag staat hij voor de deur, dan ff goed poetsen en natuurlijk foto’s maken
foto`s wachten we op
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
verzekering is afgesloten, morgen middag wordt ie overgeschreven en gaat ie mee naar huis
om kwart over 5 werd ik opgehaald door de vorige eigenaar. hij kwam aan rijden in een groene mehari. erg leuk ding .
snel naar het postkantoor de bx overschrijven (dit is maar 9 euro tegenwoordig ) en door naar de ‘loods’ de bx ophalen.
1,5 uur later thuis aangekomen met mijn nieuwe auto, bx gti’tje. Wat was dat een fijn ritje. Na het weekend volgen er natuurlijk foto’s waar een mooie glimmende bx op staat.
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Kijk mooi, gefeliciteerd en veel fijne kilometers
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
waar heb je hem gevonden??
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
het is/was de grijze bx gti op marktplaats, welke in zeist zou staan.
er zitten trouwens wel BX club nederland items op kenteken plaat houders, en stickers
even een kort vraagje:
Heeft een bx een “benzine bijna op” lampje? of stopt ie gewoon
is de meter een beetje betrouwbaar?
ik heb de auto net, en de meter staat op een kwart, is ie dan al op? of klopt hij wel aardig en zit er nog 10 liter in?
D. Peters schreef:Bij het tanken ging er 44 liter in en de tankinhoud is dacht ik ook 44 liter
De tankinhoud van een BX GTi is 66 liter! Bij een kwarttank kan je nog aardig doorploegen (in mijn geval dan). Een kwart tank is zeker nog goed voor een liter of 15 of 150-200 km. Bij mij gaat het lampje meestal branden als ik nog een liter of 8 a 9 reserve heb. Tikkeltje aan de vroege kant naar mijn mening
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005