Het gaat gebeuren…ik ga beginnen met de restauratie van de ID. Het zal dus voor een aantal weken LNAtje rijden zijn:-)
Het huidige plaatwerk zal in zijn geheel vervangen gaan worden voor strak en roestvrij plaatwerk waarvan ik afgelopen zondag de eerste lading al van heb gekocht (zie foto’s) Het interieur is nog zo ontzettend mooi dat daar niet veel aan zal gebeuren. Heb wel nog een originele radio met hoedenplank-speaker weten te vinden, om het af te maken. De huidige kleur, Vert Jura, zal vervangen worden voor Gris Kandahar. Heb lang gezocht naar een kleur die geleverd is met een groen interieur vandaar dus Gris Kandahar. Zal via dit forum het een en ander berichten en foto’s maken. Oh ja tips…..........altijd welkom.
http://www.mijnalbum.nl/Album=E8P7YCUP
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hou dat van die ‘enkele weken’ maar ruim aan; je komt altijd wel iets tegen wat je niet had verwacht en wat tijd vreet.
Geef de standaard aandachtsplekken ook echt aandacht,en ga niet voor nood- of oplapoplossingen (daar krijg je spijt van,want je zult er in niet al te lange termijn toch weer bijmoeten,dus dubbel geld..).
Dan duurt het maar wat langer,soît,je hebt immers nog een leuk gebakkie erbij waar prima mee te rijden valt en zéker zoveel bekijks trekt..(al weet geen hond wat het is,zo schaars zijn en waren ze op ‘sNeerlands wegen..).
Heel veel succes en vooral plezier met je restauratie/renovatieproject!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Restauratie ID 19B 1967
Bassiechevron schreef:Het gaat gebeuren…ik ga beginnen met de restauratie van de ID. Het zal dus voor een aantal weken LNAtje rijden zijn:-)
Het huidige plaatwerk zal in zijn geheel vervangen gaan worden voor strak en roestvrij plaatwerk waarvan ik afgelopen zondag de eerste lading al van heb gekocht (zie foto’s) Het interieur is nog zo ontzettend mooi dat daar niet veel aan zal gebeuren. Heb wel nog een originele radio met hoedenplank-speaker weten te vinden, om het af te maken. De huidige kleur, Vert Jura, zal vervangen worden voor Gris Kandahar. Heb lang gezocht naar een kleur die geleverd is met een groen interieur vandaar dus Gris Kandahar. Zal via dit forum het een en ander berichten en foto’s maken. Oh ja tips…..........altijd welkom.
en je weet al zeker dat het chassis dermate goed is dat nieuw plaatwerk de moeite is? Zou toch zonde zijn als blijkt dat je auto of kas verrot is, of heel slecht gelast is…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Anders had ik d’r niet gekocht
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Omdat de plaatwerker geen tijd had deze week, toch maar even met de ID gaan rijden. Met als resulaat nog wat mooie foto’s voor ze echt uit elkaar gaat… http://www.mijnalbum.nl/Album=VPZKOCMY
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Een ID 2e neus is mooooi in Gris Kandahar!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Dit is niet bas maar Remco H.
Ik stem voor : ABSINTHE AC 512 ipv Gris Kandahar
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Deze kleur dus. Wie is het met mij (Remco H.) eens?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Als ik ook een duit in het zakje mag doen, dan ga ik voor Gris Ciel Lourd.
Als is die alleen in 1966 geleverd. Een mooi kleur die in zon en schaduw en heel ander effect geeft.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Absinthe is prachtig! of anders Jaune Naples…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Absinthe is prachtig! of anders Jaune Naples…
of rouge corrosion
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
waterman771 schreef:
of rouge corrosion
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
allemaal prachtige kleuren hoor! Kies er één die bij de auto en jouw past.
Veel succes toe gewenst met het plaatwerk. Ik heb het in de zomer van 2005 gedaan en had mij voor genomen om ook naar Parijs te gaan in oktober. Dat heb ik geweten! Vrijdag zouden we vertrekken en donderdag avond was ik de voorspatborden er nog op aan het zetten.
Dus neem je tijd want nadien geniet je er veel meer van als het 100% is.
Het is allemaal goed gekomen maar wel in een 2e sessie in het voorjaar van 2006. Ik hoop dat je plaatwerk hebt gekocht van de zelfde auto met name de deuren zijn daar belangrijk in. Van verschillende jaartallen zit erorm verschil wat weer komt door de houten mallen waar ze het plaatwerk op klopten. Deze sleten ook wat resulteerde in flinke afwijkingen in de maatvoeringen.
Ook veel succes met het afhangen van het plaatwerk, voorbeeld bij mij duurde dit 4 dagen voor ik 90% te vreden was. De resterende 10% was dus in het voorjaar 2006.
Bij een ID zitten natuurlijk geen sierstrippen wat eventuele afwijkingen wat kunnen verbloemen. Maar als het strak staat wil je geen auto meer met optische opsmuk!
groeten Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Absinth wordt het dus. Geen steekhoudende tegenargumenten gehoord. met mij 1 medestander, ook de rouge corrosion heeft ook 2 stemmen. Maar ala hee ik weet dat Bas geen rodebruine wil he! Conclusie duidelijk. Bel maar naar de spuiter Bas dat je er uit bent…..
Of mag ik me er niet mee bemoeien. Maar Gris Kandahar is zo gewoontjes…
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Ik heb me niet bemoeid met de kleur maar als je zin hebt kijk dan ook eens naar Gris dÁnjou. Weer eens wat anders dan de Kandahar , deze wordt wel erg veel gespoten. Gris dÁnjou grijs met een vleugje blauw/groen past ook goed bij een groen interieur. Maar deze mening is iets wat bevooroordeeld.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Héél zacht citroengeel,alleen in de eerste jaren geleverd (‘jonquille’....práchtig!).
‘Spirit of avant-garde’