Nou, na 7 pagina’s wikken en wegen in mijn vorige draad dan toch besloten mijn bx niet meer naar de apk te brengen maar naar de sloop.
Ik weet dat er onder jullie zijn die interesse hebben in onderdelen.
Vorig jaar is de startmoter vernieuwd twv 150 euro om hem door de apk te krijgen. Zelf heb ik er in juli een nieuwe accu ingezet.
andere onderdelen? laat maar weten.
Ik heb met garage Ordas afgesproken dat zij hem voor me kunnen afvoeren. Als een van jullie de startmoter eruit komt slopen van tevoren kan ik hem daar niet meer naar toe rijden, dus moet ik dat weer op een andere manier oplossen.
groet, 10eke
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
is afvoeren niet een beetje zonde type 1 onderdelen worden al zeldzaam
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zo te horen bied je onderdelen aan, dus ik heb je topic in het juiste gedeelte gezet
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
welke kleur is die?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
stuur dat ding naar het BX club onderdelenmagazijn.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Ik heb 10eke d’r topic niet doorgelezen maar heb begrepen dat het om deze 85-er 1400 gaat: klik! (ik had ‘m ooit nog bijna gekocht, want hij reed echt lekker!)
De kleur is dus Bleu Iris, met lichtgrijs interieur.
Ik raad ook aan om ‘m te sturen naar het magazijn van de BX Club, daar kunnen we echt wel type 1 onderdelen gebruiken!!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Allereerst: auw!
Ok, wat is er bruikbaar van deze type 1, naast de dingen die 10eke aangaf:
- bumpers: bij deze gereserveerd 10eke!
- delen van het dashboard; handschoenenkastje, tellers, stuur, etc. Verlichtingssatelliet en dashoverkapping zijn stuk.
- deurbekleding
- motorblok: 1400 liggend blok+versnellingsbak met rond de 340k, maar volgens mij nog hartstikke gezond (al zitten er wat afgebroken bouten van ‘t uitlaatspruitstuk in)
- spiegels, al zit er aan de bestuurderskant (dacht ik) een niet passend glas opgeplakt
Voor de rest weinig specifiek type 1 spul. Deuren zijn denk ik niet te redden.
ja, heel erg auw inderdaad…
Ik wist wel dat Beerpeet een goede aanvulling kon geven! Inderdaad, omdat ik zelf nog steeds niet zo’n sleutelaar ben, weet ik niet heel goed welke onderdelen nog bruikbaar zijn.
de spiegel aan bestuurskant is inderdaad stuk, er zit een andere spiegel opgeplakt.
Van de dynamo heb ik zelf (eigenlijk mijn enige echte sleutelklusje) een onderdeeltje vervangen. Weet niet meer hoe het heet, maar het was iets met koolstof staafjes die ingedrukt worden bij gebruik. er zat nog maar een 1 cm op en de vering deed het niet zo goed, dus ik heb het onderdeeltje vervangen.
Hoe werkt dat met dat onderdelen magazijn? Kan iedereen dan vervolgens daar iets komen halen? Gaat dat tegen betaling? En krijg ik dan zelf voorrang op mijn eigen dynamo of een andere dynamo als ik volgende maand een bx koop waar de dynamo van vervangen moet worden?
de apk is inmiddels als verlopen, ik wil niet al te lang meer wachten.
trouwens xbxg, wanneer was dat dat jij hem bijna wilde kopen? Hij rijdt inderdaad (nog steeds) lekker…met de moter is eigenlijk weinig mis.
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
je kan het erg simpel doen haal gewoon de onderdelen eraf waarvan jij denk die kan ik nog gebruiken voor de volgende auto en doe de rest bijv richting bx club
10eke schreef:Hoe werkt dat met dat onderdelen magazijn? Kan iedereen dan vervolgens daar iets komen halen? Gaat dat tegen betaling? En krijg ik dan zelf voorrang op mijn eigen dynamo of een andere dynamo als ik volgende maand een bx koop waar de dynamo van vervangen moet worden?
Het magazijn is van de BX Club Nederland en enkel leden kunnen daar onderdelen kopen. Echter kost een lidmaatschap slechts 30 euro per jaar en daarmee help je als BX-eigenaar het behoud van de BX (en onderdelen) voor de komende jaren en daarna.
10eke schreef:trouwens xbxg, wanneer was dat dat jij hem bijna wilde kopen? Hij rijdt inderdaad (nog steeds) lekker…met de moter is eigenlijk weinig mis.
Op 19 mei 2006 ben ik bij de toenmalige eigenaar (Prince João) wezen kijken voor de BX 14 en wilde ‘m overnemen indien mijn toenmalige BX 19 Digit niet door de keuring zou komen. Aangezien mijn Digit wel door de keuring kwam (momenteel in bezit van Hel1) heb ik van de koop van de BX 14 afgezien.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het handigst is om een briefje naar de RDW te sturen dat je de auto in eigen beheer wilt slopen, dat mag bij auto’s ouder dan 15 jaar en dan krijg je een vrijwaring toegestuurd. Dat scheelt ook een keer overschrijven.
Als ie naar het clubmagazijn zou gaan dan kun je uiteraard dat soort dingen er nog afhalen. Maar als het spul het magazijn ingaat, dan wordt het natuurlijk wel gearchiveerd voor de club (als magazijnvoorraad/eigendom) en zul je het terug moeten kopen ...
Mocht je praktische problemen zien om em daar te krijgen, dan kunnen we daar wel iets op verzinnen natuurlijk. Als lid van de technische commisie is de kans trouwens niet ondenkbeeldig dat ie bij het slopen nog door mijn handen gaat.
enne..als je dan een complete bx doneert, krijg je niet een gratis jaartje lidmaatschap?
Ik vind het verder wel een prima idee hoor, dan haal ik er alvast een paar dingetje af, of zoiets…
Maar Noordwolde ligt wel een heel end van Amsterdam af. Dit weekend moet wel het een en ander te regelen zijn. Schrijf ik intussen wel een briefje naar de RDW
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
ik heb ook het één en ander gedoneerd, er komt af en toe wel iemand in de buurt, die er bij kan helpen, gewoon even met de technische commissie babbelen
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik ben anders wel bereid om je een lidmaatschap cadeau te geven en dan rijden we samen zaterdag naar het magazijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
dat klinkt als een goed plan! Je bent zeker ook nieuwsgierig of de bx nog steeds zo lekker rijdt????
maareehhh, rijden zonder apk is wel een beetje riskant, qua bekeuring…
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
10eke schreef:dat klinkt als een goed plan! Je bent zeker ook nieuwsgierig of de bx nog steeds zo lekker rijdt????
maareehhh, rijden zonder apk is wel een beetje riskant, qua bekeuring…
Een laatste ritje naar Fryslân redt ie heus wel hoor.
En je mag nog steeds 2 maanden na de APK-datum ermee rondrijden, als ik het goed heb begrepen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX