Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik begin hier maar even een nieuw onderwerp over:
Mijn Convertisseur lekt, en niet zo’n beetje ook, bijna een liter per 2000 km.
Het is volgens mij op de standaard plek, aan de motorkant van de bak.
Nu weet ik dus niet precies welke keerringen dat allemaal zijn, en waar ze precies tussen zitten. Kan iemand mij dat vertellen?
Die keerringen zijn in ieder geval nergens meer te krijgen in Nederland, en elke specialist die ik er over spreekt zegt: geniet van de bak zolang je kan want als ie stuk is dan wordt het niks meer.
Chevronics mailde mij:
We have the input shaft seal but not the square o rings,with a covering of bronze.
Dit stoort mij natuurlijk, ook omdat ik vind dat als die keerringen ooit gemaakt zijn, ze nu ook weer gemaakt moeten kunnen worden.
Wat ik ook hoorde was dat het niet verstandig was om gewoon maar de bak open te gooien in de hoop dat ik op basis van wat ik daar aantref nieuwe keerringen te laten maken.
Waarom zou dat niet verstandig zijn? Als het niet lukt ze na te maken dan is de bak natuurlijk verloren want om de oude keerringen er in te gooien is zeker niet verstandig, maar als het wel lukt, en dat moet toch gewoon niet al te moeilijk zijn, dan hebben er toch meer mensen baat bij?
Zou ik wellicht een tweede bak kunnen kopen voor een prikkie (ik zag ze voor 50 e van eigenaar wisselen, bv hier ) en die maar eens openschroeven?
Wat is wijsheid…?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als ie zoveel lekt zal ik hem wel droog maken.
Ik denk dat je gewoon uitelkaar moet halen en kijken wat voor maat keerringen erin zit. Er is nog heel veel te krijgen en na te laten maken.
De keerring die voor in de bak zit is een gewone maat , dus gewoon te bestellen. De aandrijfas keerringen zijn hetzelfde als een handbak.
Die advertentie gaat over een bak voor een 1220 , niet voor een 1015 die jij hebt. Zijn volgens mij niet hetzelfde , zeker weten doe ik het niet.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
citro-power schreef:Als ie zoveel lekt zal ik hem wel droog maken.
Ik denk dat je gewoon uitelkaar moet halen en kijken wat voor maat keerringen erin zit. Er is nog heel veel te krijgen en na te laten maken.
De keerring die voor in de bak zit is een gewone maat , dus gewoon te bestellen. De aandrijfas keerringen zijn hetzelfde als een handbak.
Hm, GS-magazijn heeft ze niet, van Bemmelen kan ze niet leveren, Chevronics heeft ze niet allemaal. Maar inderdaad, uit elkaar halen en namaken blijft natuurlijk een optie, met de kans dat als ze niet na te maken zijn ik met een niet werkende bak zit
Die advertentie gaat over een bak voor een 1220 , niet voor een 1015 die jij hebt. Zijn volgens mij niet hetzelfde , zeker weten doe ik het niet.
Ik heb een 1220
Had gister nog gesprek met patje74 over geloof ik..was het niet uitwisselbaar met CX C-matic?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ijs schreef:Had gister nog gesprek met patje74 over geloof ik..was het niet uitwisselbaar met CX C-matic?
Of het uitwisselbaar is weet ik niet meer precies, maar volgens de heren bij Citroville waren ook de keerringen voor de CX C-Matic niet meer te verkrijgen… Maar als iemand daar meer over weet…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:
Ik heb een 1220
Stom , is ook zo
Ik denk dat de grootste boosdoener de keerring van de motor / bak is.
Als je die samen met de aandrijfaskeerringen vervangt ben je zo goed als klaar lijkt me.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:Ijs schreef:Had gister nog gesprek met patje74 over geloof ik..was het niet uitwisselbaar met CX C-matic?
Of het uitwisselbaar is weet ik niet meer precies, maar volgens de heren bij Citroville waren ook de keerringen voor de CX C-Matic niet meer te verkrijgen… Maar als iemand daar meer over weet…
Bel eens met Wim van der laan, ik weet niet of iets heeft maar daar ligt zo verschrikkelijk veel zooi…. en hij weet enorm veel van Gs’en.. ze verkochten ze nieuw namelijk…. tel 0251-544552 ( dacht ik)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ijs schreef:Had gister nog gesprek met patje74 over geloof ik..was het niet uitwisselbaar met CX C-matic?
Nope, da’s de elektromagneet.
Kan je niet een vervangende bak ergens scoren en die er in zetten? Dan kan je met een gerust hart je huidige bak open schroeven en de hele 1015-GS-community een dienst bewijzen!
Ik verwacht dat een c-matic bak van een 1220 gewoon gaat passen. Alleen zullen de verhoudingen wellicht anders liggen. Iets minder snel, maar wel lekker laagtoerig cruisen.
Eventueel kan ik wel wat foto’s van een losse C-matic bak leveren. Ik heb er eentje liggen. (sorry, die wil ik niet kwijt…)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:
Ik verwacht dat een c-matic bak van een 1220 gewoon gaat passen. Alleen zullen de verhoudingen wellicht anders liggen. Iets minder snel, maar wel lekker laagtoerig cruisen.
Hij past wel maar de overbrengings verhoudingen zij iets anders.
Maar de TS heeft een 1220 i.p.v. een 1015
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citro-power schreef:Maar de TS heeft een 1220 i.p.v. een 1015
ops: Het was gisteren een beetje laat geworden….
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hm, de Franse Club GS kon me ook al niet verder helpen, dan maar eens wat Franse garages gaan bellen ofzo, en hopen dat m’n Frans nog toereikend is
De zoektocht wordt overigens nog bemoeilijkt doordat ik dus niet precies weet welke keerringen het exact zijn en waar ze zitten, dus als er nog ervaringsdeskundigen zijn…