Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
pfoe, het was me het dagje wel vandaag. ik moest voor m’n werk naar friesland, en de collega met wie ik ging wilde in stijl dus gingen we met de GS. in hoorn stopte ik even om te tanken. daar wilde de auto niet meer uit versnelling tenzij ik de motor uitzette. dat was een veeg voorteken. toch maar verder want we moesten op tijd bij de afspraak zijn. in ijlst, plaats van bestemming kermde ze zodanig dat het door mijn ziel sneed…
na de afspraak toch maar eens geprobeerd op de parkeerplaats daar de vulplug open te krijgen. in deze noodomstandigheid lukte het wel! niveauplug open en vullen maar volgens het boekje.
er kon 0.8 liter bij voor het uit de niveauplug kwam!! ik schaam me kapot, heb ik bijna een zeldzame convertisseur om zeep geholpen…
hij was overigens 2000 km geleden al afgetopt, ik wist niet dat ie zo snel leegliep, ik ga het stukken beter in de gaten houden…
na deze veredelde olieverversing schakelde de bak overigens als nooit tevoren.
terugweg was dus heerlijk geruisloos… overigens 4,5 uur rijden in de gs en ik ben nog heerlijk fris! en de collega was ook erg enthousiast
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goede berichten! Maar ze lust dus wel een slokje, of staat er af een toe een plasje onder de auto? Mazzel dat de vulplug mee wilde werken.
Maarum, kom je zomaar langs Hoon zonder vooraankondiging….. lekker dan.
Mooi stukkie getoerd dus, te merken aan het brandstof verbruik?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
hogervp schreef:Goede berichten! Maar ze lust dus wel een slokje, of staat er af een toe een plasje onder de auto? Mazzel dat de vulplug mee wilde werken.
Maarum, kom je zomaar langs Hoon zonder vooraankondiging….. lekker dan.Mooi stukkie getoerd dus, te merken aan het brandstof verbruik?
Patrick
Nou ik wist dat de bak lekt. Het wordt volgens mij wel steeds erger, de milieupolitie moet niet al te goed naar de parkeerplaatsen bij mij voor de deur gaan kijken, de GS markeert graag haar territorium. Probleem is dat die keerringen nergens meer te krijgen zijn in NL, Chevronics heeft nog niet op mijn mailtje geantwoord en waar ik verder moet kijken weet ik zo 123 niet…
Kwa brandstofverbruik: op euro 98 kom ik nu na een dagje snelweggen op circa 260 km op 20 liter. 1 op 13 dus, niet slecht dacht ik zo! De BX is dorstiger in ieder geval…
Oh ja, en sorry voor het niet melden Maar een werkdag van 9 uur tot half 11 vond ik lang genoeg
kan je voor die vulplug niet wat fabrieken van een deurkruk?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
mkatgert schreef:
Nou ik wist dat de bak lekt. Het wordt volgens mij wel steeds erger, de milieupolitie moet niet al te goed naar de parkeerplaatsen bij mij voor de deur gaan kijken, de GS markeert graag haar territorium. Probleem is dat die keerringen nergens meer te krijgen zijn in NL, Chevronics heeft nog niet op mijn mailtje geantwoord en waar ik verder moet kijken weet ik zo 123 niet…
Kwa brandstofverbruik: op euro 98 kom ik nu na een dagje snelweggen op circa 260 km op 20 liter. 1 op 13 dus, niet slecht dacht ik zo! De BX is dorstiger in ieder geval…
Oh ja, en sorry voor het niet melden Maar een werkdag van 9 uur tot half 11 vond ik lang genoeg
Smokey! 1 op 13, da’s wel heel erg netjes zeg. Maar naast het zoeken naar HY versnellingsbakken zal ik dus ook op zoek moeten naar keerringen voor de C-matic. Wordt een leuke zoektocht op Citromobile!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
hel1 schreef:kan je voor die vulplug niet wat fabrieken van een deurkruk?
nou ja ik kreeg dus vanmiddag inspiratie hoe ik mijn bestaande gereedschap ook oneigenlijk kon gebruik en dat werkte ook nog.
Wordt een leuke zoektocht op Citromobile!
Tof!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Vandaag even benzinefilter vervangen. Ik krijg de slangetjes volgens mij niet zo ver er op als ze zouden moeten. Het is er zoëen: http://www.filtrauto.com/catalogues/FO/scripts/cat_rech_forme.php?lang=NL&famille=P&forme=P&figure=700
Ik krijg de slangetjes niet over het tweede verdikkinkje van de pootjes heen. Moet dat?
mkatgert schreef:Vandaag even benzinefilter vervangen. Ik krijg de slangetjes volgens mij niet zo ver er op als ze zouden moeten. Het is er zoëen: http://www.filtrauto.com/catalogues/FO/scripts/cat_rech_forme.php?lang=NL&famille=P&forme=P&figure=700
Ik krijg de slangetjes niet over het tweede verdikkinkje van de pootjes heen. Moet dat?
moet niet mag wel. even een drup olie in de slang en een drup olie op die tuit, floep en hij glibbert erop.
mvgr wupke.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Het gaat nu echt weer hard achteruit met de bak. Schakelen gaat weer steeds zwaarder, zal morgen weer even niveau checken.
Wat me overigens blijft verbazen, is dat als ik naar z’n 2 schakel, ik pas een relais hoor klikken als ik de pook bijna tot z’n max naar voren heb geduwd (en er dus volgens mij al wel enkele tandwielen en stukje verplaatst zijn ten opzichte van elkaar, tenminste, zo voelt het). Dit lijkt me toch niet helemaal correct, zeker omdat z’n 3 meteen klikt als ik hem ook maar een hint geef dat ik wellicht naar 3 wil schakelen. Terug van 3 naar 2 precies andersom: uit z’n 3 krijgen gaat nog wel eens moeizaam, en dan komt het klikje ook wat laat, en terug z’n 2 in gaat ook wat moeizaam.
Wat is het tijdstip dat het relais zou moeten schakelen? Vlak voordat je de versnelling ‘induikt’, met als gevolg dat ie pas ontkoppelt als je hem bijna uit de versnelling getrokken hebt, of juist andersom?
mkatgert schreef:Het gaat nu echt weer hard achteruit met de bak. Schakelen gaat weer steeds zwaarder, zal morgen weer even niveau checken.
Wat me overigens blijft verbazen, is dat als ik naar z’n 2 schakel, ik pas een relais hoor klikken als ik de pook bijna tot z’n max naar voren heb geduwd (en er dus volgens mij al wel enkele tandwielen en stukje verplaatst zijn ten opzichte van elkaar, tenminste, zo voelt het). Dit lijkt me toch niet helemaal correct, zeker omdat z’n 3 meteen klikt als ik hem ook maar een hint geef dat ik wellicht naar 3 wil schakelen. Terug van 3 naar 2 precies andersom: uit z’n 3 krijgen gaat nog wel eens moeizaam, en dan komt het klikje ook wat laat, en terug z’n 2 in gaat ook wat moeizaam.
Wat is het tijdstip dat het relais zou moeten schakelen? Vlak voordat je de versnelling ‘induikt’, met als gevolg dat ie pas ontkoppelt als je hem bijna uit de versnelling getrokken hebt, of juist andersom?
tja, schakelstiften afstellen .
je kunt er zo leuk bij ,daar helemaal in het achterste puntje van de versnellingsbak…....
maar zo te lezen moet eea even opnieuw afgestelt worden.
mvgr wupke:13 mei een optie?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
kreazyV8wuppo schreef:mkatgert schreef:Het gaat nu echt weer hard achteruit met de bak. Schakelen gaat weer steeds zwaarder, zal morgen weer even niveau checken.
Wat me overigens blijft verbazen, is dat als ik naar z’n 2 schakel, ik pas een relais hoor klikken als ik de pook bijna tot z’n max naar voren heb geduwd (en er dus volgens mij al wel enkele tandwielen en stukje verplaatst zijn ten opzichte van elkaar, tenminste, zo voelt het). Dit lijkt me toch niet helemaal correct, zeker omdat z’n 3 meteen klikt als ik hem ook maar een hint geef dat ik wellicht naar 3 wil schakelen. Terug van 3 naar 2 precies andersom: uit z’n 3 krijgen gaat nog wel eens moeizaam, en dan komt het klikje ook wat laat, en terug z’n 2 in gaat ook wat moeizaam.
Wat is het tijdstip dat het relais zou moeten schakelen? Vlak voordat je de versnelling ‘induikt’, met als gevolg dat ie pas ontkoppelt als je hem bijna uit de versnelling getrokken hebt, of juist andersom?
tja, schakelstiften afstellen .
je kunt er zo leuk bij ,daar helemaal in het achterste puntje van de versnellingsbak…....
maar zo te lezen moet eea even opnieuw afgestelt worden.mvgr wupke:13 mei een optie?
bij deze meld ik me dan inderdaad maar aan voor 13 mei
maar kan je mij wellicht vertellen wanneer de ontkoppeling normaal gesproken plaats zou moeten vinden?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een klein duwtje tegen de pook moet al een ontkoppeling opleveren. In de Haynes staat de afstelprocedure. Op zich niet erg moeilijk.
Ik heb hem gedemonteerd om af te stellen, het finetunen heb ik onderweg naar Frankrijk al hangens op over het blok gedaan. Het is vrij goed te doen.
Maar als “de wup” er naar gaat kijken ben je vast sneller klaar!
mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:mkatgert schreef:Het gaat nu echt weer hard achteruit met de bak. Schakelen gaat weer steeds zwaarder, zal morgen weer even niveau checken.
Wat me overigens blijft verbazen, is dat als ik naar z’n 2 schakel, ik pas een relais hoor klikken als ik de pook bijna tot z’n max naar voren heb geduwd (en er dus volgens mij al wel enkele tandwielen en stukje verplaatst zijn ten opzichte van elkaar, tenminste, zo voelt het). Dit lijkt me toch niet helemaal correct, zeker omdat z’n 3 meteen klikt als ik hem ook maar een hint geef dat ik wellicht naar 3 wil schakelen. Terug van 3 naar 2 precies andersom: uit z’n 3 krijgen gaat nog wel eens moeizaam, en dan komt het klikje ook wat laat, en terug z’n 2 in gaat ook wat moeizaam.
Wat is het tijdstip dat het relais zou moeten schakelen? Vlak voordat je de versnelling ‘induikt’, met als gevolg dat ie pas ontkoppelt als je hem bijna uit de versnelling getrokken hebt, of juist andersom?
tja, schakelstiften afstellen .
je kunt er zo leuk bij ,daar helemaal in het achterste puntje van de versnellingsbak…....
maar zo te lezen moet eea even opnieuw afgestelt worden.mvgr wupke:13 mei een optie?
bij deze meld ik me dan inderdaad maar aan voor 13 mei
maar kan je mij wellicht vertellen wanneer de ontkoppeling normaal gesproken plaats zou moeten vinden?
je hebt een Pb, en ik vermoed dat je hem al gelzen hebt hehe..
mvgr wupke:cu sunday 13 Mei…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
patje74 schreef:
tsja. die had ik al zien staan voor ik deze kocht. ik heb de beste man nog gebeld, en die vertelde mij toen dat ie hem net 2 weken geleden verkocht had, en zo snel mogelijk de advertentie weg zou halen. toen ik later op rdw checkte dat ie toch echt wel al 6 maanden geleden overgeschreven was en ik de man nog een belletje gaf nam ie niet meer op…