waterlekkage bijrijderskant
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 21 mei 2006 11:20 PM

Sinds enkele weken heb ik ineens waterlekkage aan de bijrijderskant.
Voor zover ik kan zien zijn de deurrubbers heel, maar wat me wel opvalt is dat er onderaan altijd wat water blijft staan in de rubbers en ik denk dat dit vervolgens overloopt de auto in. De hele vloerbedeking is aan de bijrijderskant zeik en zeiknat. Is dit een Xantia kwaaltje en zo ja, wat is de oplossing. Moet er soms een ontluchtingsgaat open gemaakt worden ergens?

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 mei 2006 11:28 PM
  [ # 1 ]

Re: waterlekkage bijrijderskant

Ralph schreef:

Sinds enkele weken heb ik ineens waterlekkage aan de bijrijderskant.
Voor zover ik kan zien zijn de deurrubbers heel, maar wat me wel opvalt is dat er onderaan altijd wat water blijft staan in de rubbers en ik denk dat dit vervolgens overloopt de auto in. De hele vloerbedeking is aan de bijrijderskant zeik en zeiknat. Is dit een Xantia kwaaltje en zo ja, wat is de oplossing. Moet er soms een ontluchtingsgaat open gemaakt worden ergens?

kijk eens in de kofferbak onder de mat Wink

Profiel  

Ralph
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 135

Gepost: 22 mei 2006 12:19 AM
  [ # 2 ]

ehm, ja ...die is ook wel eens nat, maar niet zo erg als bij de bijrijderskant. Daar stond het water echt als een plasje op de vloerbedekking

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 mei 2006 12:41 AM
  [ # 3 ]

ok ik heb het vemoede dat je achterklep lek is dan stroomt het water je kofferbak in en dan zo verder naar voren dit is een veel voor komend probl;eeem bij de break wat je moet doen is de klep open maken en daar zit een plastic plaat in die moet je over nieuw dicht kitten als het goed is moet het dan weg zijn

Profiel  

SaanBits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 25 april 2007 09:02 PM
  [ # 4 ]
Eddos schreef:

Ik denk dat je een kapotte kachelradiateur hebt. Als je dat hebt mag je in de buidel tasten.
Heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad als jou en heb ‘m laten vervangen.

€ 650,- was ik kwijt

Succes Crying or Very sad

Ik zag dat Rene Spaan uit Krommenie het voor zo rond de 400,- euro doet

Profiel  

Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 440

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 25 april 2007 11:29 PM
  [ # 5 ]

Heb je airco?? Zoja, check de afwatering van de airco eens… Ik heb me laatst helemaal suf gezocht, bleek de afatering van de airco verstopt te zitten. Zodoende komt er schoon water uit het kachelhuis, als het je kachelradiateur is krijg je koelvloeistof binnen. Je kunt het ruiken, maar zeker (voorzichtig) proeven. Gewoon een keer met je vinger over de mat, en dan met het puntje van je tong proeven. Is het een vieze mega zoete smaak, dan is het koelvloeistof, proef je niets is het gewoon water…

Ik ben benieuwd! Succes…

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 25 april 2007 11:34 PM
  [ # 6 ]
Jay-Jay… schreef:

Heb je airco?? Zoja, check de afwatering van de airco eens… Ik heb me laatst helemaal suf gezocht, bleek de afatering van de airco verstopt te zitten. Zodoende komt er schoon water uit het kachelhuis, als het je kachelradiateur is krijg je koelvloeistof binnen. Je kunt het ruiken, maar zeker (voorzichtig) proeven. Gewoon een keer met je vinger over de mat, en dan met het puntje van je tong proeven. Is het een vieze mega zoete smaak, dan is het koelvloeistof, proef je niets is het gewoon water…

Ik ben benieuwd! Succes…

Proeven? KVS is tamelijk giftig, lijkt me niet zo’n denderend idee.

Profiel  

Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 440

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 25 april 2007 11:46 PM
  [ # 7 ]

Hahaha, je hoeft het ook niet op te drinken… Dûh…. Gewoon even met je tong ertegen en uitspugen. Als dat kwaad kon was ik al zo dood als een pier….

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook