Even korte vraag: Welke olie moet er in mijn zojuist aangeschafte Xantia?
Het gaat hier dus om de 1.8i 16V uit jan 1997.
Ik heb inmiddels de vorige eigenaar gesproken en die wist het niet.
In het online-instructieboekje staan 3 soorten. Ik vermoed zelf de volsyntheet 5/w40. Was overigens een leuk gesprek. Mensen hadden de Xantia nieuw gekocht en een paar weken geleden voor een C5 met pijn ingeruild. Slechts 10.000 zuinige km’s per jaar zoals mij werd gezegd.
Dat doet goed. Heb plechtig beloofd hetzelfde te doen. Dat deed daar weer goed. Maar goed, de olie, wie kan mij antwoorden? Vast bedankt
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
10/w40 half synthetisch of minerale olie?
Ik wil er graag nog een vraag aan toe voegen: Ik zag net (bij toeval) onder de beide voorstoelen allerlei draden en stekkers zitten. Die gaan in het midden onder de stoel de bodem in. Het eerste wat ik dacht was stoelverwarming, maar ik kan er geen schakelaar(s) voor ontdekken.
Wie een idee?
Totaal aantal Berichten: 440
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
rf schreef:10/w40 half synthetisch of minerale olie?
Half synth.
rf schreef:Ik wil er graag nog een vraag aan toe voegen: Ik zag net (bij toeval) onder de beide voorstoelen allerlei draden en stekkers zitten. Die gaan in het midden onder de stoel de bodem in. Het eerste wat ik dacht was stoelverwarming, maar ik kan er geen schakelaar(s) voor ontdekken.
Wie een idee?
Dat zal in ieder geval met de gordelspanners van doen hebben.
Olie: gewoon een 10W40 halfsyntheet is voldoende.
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
rb schreef:rf schreef:Ik wil er graag nog een vraag aan toe voegen: Ik zag net (bij toeval) onder de beide voorstoelen allerlei draden en stekkers zitten. Die gaan in het midden onder de stoel de bodem in. Het eerste wat ik dacht was stoelverwarming, maar ik kan er geen schakelaar(s) voor ontdekken.
Wie een idee?Dat zal in ieder geval met de gordelspanners van doen hebben.
Of de zij-airbags.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
DigiDaan schreef:rb schreef:rf schreef:Ik wil er graag nog een vraag aan toe voegen: Ik zag net (bij toeval) onder de beide voorstoelen allerlei draden en stekkers zitten. Die gaan in het midden onder de stoel de bodem in. Het eerste wat ik dacht was stoelverwarming, maar ik kan er geen schakelaar(s) voor ontdekken.
Wie een idee?Dat zal in ieder geval met de gordelspanners van doen hebben.
Of de zij-airbags.
In een ‘97er Xant?
Dacht het niet.
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
In ieder geval stekkers voor de airbag(s), Zijn een zwak punt. Als op het dashboard het lampje van de airbag gaat knipperen of branden is de verbinding onder de stoel niet meer goed.
My other car is a broomstick.