2 van de 36
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mijn bx gti ->  niet meer mijn bx gti.
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 april 2007 11:45 PM
  [ # 16 ]

gefeliciteerd tegen mijn Bx GT moet je ook aardig trekken denk ik Laughing  maar een GTI (ook met kat) gaat best voorruit Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 25 april 2007 11:53 PM
  [ # 17 ]

Dan zal ik maar zwijgen over mijn eerste BX, een GT uit ‘86. Daar had ik een BX Sport motorblok in liggen met getunede nokkenas, en spaghetti spruitstuk. Dat ding liep de teller uit! Elke beurt nieuwe banden en om de beurt nieuwe remmen. Met die auto kon ik tegen bijna elke auto sprintje trekken bij de stoplichten! Het mooiste was dat ie er uitzag als een standaard BX GT. Een echte wolf in schaapskleren!

Helaas ben ik met die auto met een gangetje van 90 km/u tegen een dikke boom aan gevlamd…. Ik (nagenoeg) ongedeerd, auto: Einde oefening….

Daarna een “walgelijk mooie” rode GTi met dubbele koplampen, die auto had de looks, maar niet de ballen! Als jullie begrijpen wat ik bedoel…

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 25 april 2007 11:57 PM
  [ # 18 ]
Jay-Jay… schreef:

Foto 4 is de brandstof retourslang van de injector gallerij terug naar de tank. Foto 3 moet ik nog eens aandachtig bekijken….

maar hij gaat via een metalen kokertje Rolling Eyes naar het inlaat spruitstuk.

foto 3: hij zit wel ergens aan vast, ik zal morgen daar een foto van maken.

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 26 april 2007 12:33 AM
  [ # 19 ]

Dat metalen kokertje is je benzine injector gallerij. Dat doosje op het eind is je drukregelaar voor diezelfde gallerij, deze zorgt voor de afvoer van de resterende benzine naar de tank terug. Zodoende zakt de benzine druk weer tot het gewenste niveau.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 april 2007 01:45 AM
  [ # 20 ]
Jay-Jay… schreef:

Dan zal ik maar zwijgen over mijn eerste BX, een GT uit ‘86. Daar had ik een BX Sport motorblok in liggen. Een echte wolf in schaapskleren!

tja ik wil er mischien ook nog een keer een set dubbele carbs zetten Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 26 april 2007 01:58 AM
  [ # 21 ]
Jay-Jay… schreef:

Dat metalen kokertje is je benzine injector gallerij. Dat doosje op het eind is je drukregelaar voor diezelfde gallerij, deze zorgt voor de afvoer van de resterende benzine naar de tank terug. Zodoende zakt de benzine druk weer tot het gewenste niveau.

hij loopt niet naar de injector gallerij, hij loopt naar het spruitstuk toe, en er zit een klein metalen kokertje van een cm of 2 tussen.

Ik heb de tekening aangepast, hopelijk is het zo duidelijker.

Gr Maarten

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 26 april 2007 02:06 AM
  [ # 22 ]

Dat slangetje bij de accu hoort volgens mij op dat tuutje op de accu te zitten, soort van overloop ofzo. Dat de accuzooi niet zomaar in het wilde weg rondspuit als de boel gaat koken maar netjes afgevoerd wordt

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 26 april 2007 02:32 AM
  [ # 23 ]

Dat slangetje dat van het vacuümpotje naar het inlaatspruitstuk gaat is de vacuüm slang die ervoor moet zorgen dat de benzinedruk wordt afgeregeld naarmate belasting van de motor. Die stalen gallerij zit bovenop 4 injectoren (alle 4 hebben een 2 polig stekkertje) die vervolgens weer in het inlaatspruitstuk zitten. Dit zijn de zogenaamde “Top feed” benzine injectoren. Dus de benzine komt van bovenaf in de gallerij in de injector, en de stekker zorgt ervoor dat elke injector aangestuurd kan worden door de computer (ECU) op het gewenste tijdstip, en de gewenste injectieduur.

Als je me nu echt niet wilt geloven, schroef die slang die naar achter de motor toegaat eens van het vacuüm potje af… Dan zul je zien dat er BENZINE uit komt. Geloof me maar…

Overigens, aan de andere kant van de gallerij zit ook een slang gemonteerd, dat is de benzine aanvoer.

Ik denk dat Harm wel eens gelijk kan hebben over dat slangetje bij de accu. In dat geval zal het zo’n transparant slangetje zijn of niet?

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 april 2007 02:41 AM
  [ # 24 ]

Mooi hoor Maarten!

Gefeliciteerd met hem Very Happy en ik weet zeker dat je genoeg plezier eraan zult beleven! Hij ziet er zo in ieder geval erg leuk uit! en meegespoten bumpers is natuurlijk erg mooi he!

Als je trouwens eens wilt weten hoe een 16V gaat dan ben je van harte welkom om eens een stukje te komen sturen, alhoewel de 16V van Raoul op papier met 2,5 PK meer “royaal” sneller is dan de mijne Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 26 april 2007 03:15 AM
  [ # 25 ]

Gefeliciteerd! Overweeg je nog originele gti-velgen of laat je het bij deze doppen?

Ik vind dit overigens ook weer van die wieldoppen die je alleen maar op een bx tegen kunt komen.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 26 april 2007 03:36 AM
  [ # 26 ]

Mooie wagen hoor, ik heb eenmaal met de GTI van Harm gereden en dat is wel pittig als je een 1.6 8v rijdt.

@B_iks: volgens mij waren dit originele GTI wieldoppen.

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 26 april 2007 02:47 PM
  [ # 27 ]

Je hebt gelijk, die zgn. ‘originele gti-velgen’ waren optioneel. Al zie ik zelden een gti met deze originele doppen.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 26 april 2007 03:31 PM
  [ # 28 ]

volgens de vorige eigenaar waren dit de orginele wieldoppen, van ver weg lijken ze ook wel op de LM velgen. Ik vind ze wel bij de auto passen, al zijn de echte LM velgen natuurlijk wel mooier.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 26 april 2007 04:11 PM
  [ # 29 ]

Wat is een zenuwachtig blok anyway?

Mijn GTi van 1987 heeft geen katalysator, en een ander injectiedinges en nokkenas dan de latere (schone) GTi’s. Daardoor heeft ie 3 pk en 20 Nm ofzo meer, en dat scheelt op 0-100 iets van 2 seconden.

Keerzijde is dat ‘t stationair minder geraffineerd draait, en eigenlijk gewoon een lomp stuk motorblok is. Wil graag toeren draaien en vindt ‘t lekker om op z’n ballen getrapt te worden.
De latere GTi’s zijn veel geraffineerder; pakken simpeler op zonder allerlei schokken en zijn meer rustgevend om te rijden.
Een oude GTi verleidt je om ‘m constant weg te vlammen, een nieuwe GTi is meer een relaxte cruiser.

Die wieldoppen had ik ook op m’n GTi, die waren inderdaad standaard destijds. Pas later kregen de GTi’s die l/m velgen, en het 16v-sportstuur mee.

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 26 april 2007 04:19 PM
  [ # 30 ]

Hee Harm,

Maar de XM V6.12 zoals wij hebben is toch bepaald niet zenuwachtig?

Profiel  
 
 
2 van de 36
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook