Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat setje leek me ook wel wat ja
alleen heeft je radio dan niet te weinug vermogen om deze speakers aan te kunnen aangezien bij deze speakers staat: “Nominal input power 60 Watt” en de meeste radio’s 50 kunnen leveren (tenminste die ik besteld heb ook) of werk je dan met een versterker?
Maar tevree over jullie xsaraatjes?
geen rariteiten?
waar zijn de tweeters goed voor dan?
Don’t worry God is in control!
hey arjan,
flikker er gewoon extra boxen in de hoedenplank, plus een versterker.
Meer effect dan die rare tweetiesssssss!
tweeters vind ik echt muggenzifterij ofwel penis petitus aqua rozerij!
superalio schreef:hey arjan,
Meer effect dan die rare tweetiesssssss!tweeters vind ik echt muggenzifterij ofwel penis petitus aqua rozerij!
Jij hebt er echt geen kaas van gegeten he kerel je rijd al een golf das al een grote fout en nu ga je je ook nog bemoeien met tweeters waar je zo te lezen geen verstand van hebt tweeters zijn om de tonen in de hoogste rigionen weer te geven een en gewone boxen pakken er maar zo,n 60% van terwijl een goede tweeter MET filter zo,n 95% kan weergeven dus versterker en extra boxen zijn leuk om te knallen maar tweeters zijn belangrijker voor sound quality dus wel degelijk NODIG greetzZz
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
superalio schreef:hey arjan,
Meer effect dan die rare tweetiesssssss!tweeters vind ik echt muggenzifterij ofwel penis petitus aqua rozerij!
Laat ons dan lekker muggenziften en lekker genieten van een goede sound in de auto ,ik zal dan geen gehoorapparaat nodig hebben,of het stopwoordje “wat zeggie”!
kamperen en venice
- CX 25 GTi Turbo 2
ik zie het zelf ook wat meer zitten dat je meerdere speakers heb met allemaal hun eigen functie
ik denk dat het geluid hier van door vooruit gaat
dus: tweeters midden bass
lijkt mij dat je dan op een lager volume dan een voller geluid heb
(zeg het maar als dit niet klopt )
arjan_verkade schreef:ik zie het zelf ook wat meer zitten dat je meerdere speakers heb met allemaal hun eigen functie
ik denk dat het geluid hier van door vooruit gaat
dus: tweeters midden bass
lijkt mij dat je dan op een lager volume dan een voller geluid heb
(zeg het maar als dit niet klopt )
Jij gaat door voor het weekendje Ardennen :17
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Ja natuurlijk, hoge tonen, etc etc.
Ik was vergeten dat er ook klassiek muziek liefhebbers er tussen zitten
Hup nieuwe cd van Eminem erin, tweetiessss erin dan en extra boxen achterin plus versterker. (zo goed?)
superalio schreef:Ja natuurlijk, hoge tonen, etc etc.
je weet dat je hoge tonen het eerst kwijtraakt bij doofheid?
tweeters zijn dus wel zinvol, moet je ze wel horen….
liever op 2 dan 4 wielen… en dan nog het liefst op 1
vandaar!
ik dacht al waar zijn ze goed voor.
Maar ja, hear no evil.
Veel succes met de tweakers!
kerby schreef:ik zelf heb een set van pioneer er half in zitten
deze: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7829&taxonomy_id=25-131
Dit lijkt mij ook wel een mooi setje. (freq.28-32.000HZ), alhoewel ik genoeg zo hebben aan alleen de woofer. de tweeters komen ook wel in de buurt van zo’n 30.000 HZ.
XsaraVTR schreef:ik heb voor en achter composetjes van jvc 150 watt alleen voor met de orginele tweeters, voor de bass achter in de xsara is het mischien een idee om de speakers er omgekeerd in te zetten dus met de conus in de wielkast te richten omdat het een holle ruimte is geeft het een lekkere bas
Dit lijkt mij een enorme klus om dit passend te maken en ik twijfel over de extra bas, omdat de bas toch ook al aan de achterzijde van de speakerruimte komt.
Zal toch eens een speciaal zaak binnen lopen om wat ervaring op te doen.
Ik neem verder aan dat deze ervaring wel nuttig kan zijn bij de standaard radio van citroen die in mijn auto heb.
Zijn er mensen die ook ervaring hebben met deze radio/cd van citroen
Xsara Break 2.0 HDi Difference
- CX 25 GTi Turbo 2
een goede radio vin ik zelf erg van belang ik heb dit weekend mijn oude pioneer 2100 (krijg ik bij de auto) vervangen door een pioneer 5600 het geluid is echt stukken verbeterd
dus lijkt mij dat je de orginele citroen radio ook beter kan vervangen door een nieuwer type
arjan_verkade schreef:vervangen door een pioneer 5600 het geluid is echt stukken verbeterd
mooi, die heb ik mezelf ook beloofd, maar aleerst de tweeters/filters erin (stok achter de deur )
liever op 2 dan 4 wielen… en dan nog het liefst op 1
en waarom zitten er bij de xsara 1 berline 1.6i geen bekabeling voor de speakers in de achterdeur ???
iedereen moet ergens in geloven >>ik geloof dat ik nog maar een biertje neem
je auto is slechts een vervoersmiddel voor je audio
Heb net deze set van Pioneer er in gezet . Link
Ik heb gewoon de originel iso stekker van de auto de voor draden van de speaker er vanaf geknipt en dan uitgezocht welke draden er naar de deur gaan en welke er naar de tweeters gaan.
Moet zeggen dat het een hels karwei is maar ik ben eruit gekomen en ze klinken fantastisch.