Ik heb een C5 break uit 2003 met 59.000KM, in mijn bezit vanaf 53000 km, vandaag maar even naar de garage gegaan omdat de oliemeter steeds minder “bolletjes” aangaf, na 6000 Km moest er 0,75 liet olie bijgevoegd worden! is dit normaal? met dit gebruik haal ik nooit 30.000KM Mijn vorige XM met dezelfde motor gebruikte geen olie! met ruim 160.000Km op de teller!
Arent
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Zeker niet abnormaal…1 liter op 6000/0,75 = 8000km.
Van Citroën mag zelfs 1:1000 normaal genoemd worden…
Kijk ook hier maar eens…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
@Paul87….Record? Ik zit op 250000 en ik weet van een C5 op 285000 en een op 328000….
Duurt nog wel even.
Maarre, het olieverbruikdraadje op http://www.c5club.nl levert nog wel info op…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Mijn C5 Break 2.0 G3 verbruikt ongeveer 1 liter olie op 7000 km. dat vind ik een nette waarde gezien de vlotte rijstijl en de km-stand van inmiddels 218000. Dus tussen 2 beurten moet ik enkele keren bijvullen. Maar wel met synthetische olie volgens de juiste spec.
Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971
mijn C5: 1 op 20000! da’s niet slecht dus
de xantia was 1 op 8000
de bx: GEEN meetbaar verbruik.
toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive
De garage heeft het nog over een of ander middel geadviseerd om de motor te reinigen daarna moest hij opnieuw ingereden worden? weet 1 van jullie wat dit is en of het verstandig is?
Mijn C5 2.0 benzine op LPG (nu 157.000km), meestal op zo’n 20.000km na de beurt gooide ik 0,5 tot 0,75l. bij en dan stond die weer op praktisch vol.
dat is dus ca. iets meer dan een liter op 30.000km en voornamelijk (leaser) lange ritten.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Mijn C5 2.0 LPG verbruikt net na de beurt ca. 1 op 8000, daarna moet je steeds vaker olie bijvullen met het “beste” resultaat 1 op 1500.
Wat mij opvalt is dat standaard Total 10w40, dat volgens boekje erin moet, blijft veel langer zitten, dan Kroon 5w30. De laatste gaat gemiddeld 2x vaker in.
C5 >> C6