Hallo,
ik heb een citreon berlingo die ik wat leuker wil maken. Maar daar is volgens mij weinig tog niks voor te krijgen. En ik wil best wel dingen zelf maken alleen sommige dingen is amper te doen. Dus vroeg me af of iemand weet waarvan hij is afgeleid? Van de picassso?
Net als een vw caddy van een golf is afgeleid.
Als je dit weet of een nederlandse zaak weet die styling onderdelen voor berlingo heeft, meld dit dan even.
Gr.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met leuker maken bedoel je zeker andere bumpers enzo? Het enige wat eventueel past is Peugeot Partner materiaal.
Offtopic; een Caddy stamt niet af van de Golf, maar van de Polo, en dan eigenlijk de Polo-Classic = Seat Cordoba / Polo Variant.
Succes met “opleuken”! Al ben ik bang dat je met een berlingo snel terugvalt op “Halfords-tuning”....
Volgens mij nergens van afgeleid.
De Peugeot-versie (de Partner) is ook niet afgeleid van een andere Peugeot.
Dus het was een nieuw ontwerp denk ik.
Ik ken alleen http://www.carequipment.be/catalog.asp?categorie=Cituning
Matthijs2006 schreef:Volgens mij nergens van afgeleid.
De Peugeot-versie (de Partner) is ook niet afgeleid van een andere Peugeot.
Dus het was een nieuw ontwerp denk ik.
Ik ken alleen http://www.carequipment.be/catalog.asp?categorie=Cituning
Een Peugeot Berlingo is gewoon een Citroen Partner met een ander snuitje en nog enkele andere afwijkende details. Aangezien het snuitje wel afwijkt is het lastig om in te schatten hoever je komt met Peugeot spul. Heeft Cituning niet wat Berlingo spul?
Cituning -> http://www.carequipment.be/upload/catalog/454.pdf
Volgens mij destijds nieuw citroën-ontwerp (Partner volgde enige tijd later) op basis van een ZX onderstel
met opleuken bedoel ik inderdaad andere bumpers ed. Maar dat lukt me wel om aan te passen. Het gaat me meer om andere koplampen, achterlampen ed.
Trouwens..is de steekmaat 4x108?
gr.
ja 4*108
Berlingo staat echt alleen dus veel zelf maken
ben zelf al een tijdje aan het kijken of xsara type 1 lampen in de Berlingo kunnen ...............
vierkante caddy is inderdaad golf 1, daarna wel polo
alvast welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
bedankt voor het welkom.
Zou je het mij kunnen laten weten als die lampen passen?
Want anders ga ik denk zelf iets maken van me meganelampen oid.
gr.
http://62.95.94.132/gallery/album35/xsa37?full=1
bedoel zo iets bvb.
zal wel geen 1op1 passen maar…..........
is nog wel niet voor de eerste maanden (eerst de C25 in orde)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
tja, ik heb zonnebandje gehangen, ruitjes geblendeerd
nu 2 grill lampen van hella in mijn grill in gewerkt enzo
beetje zot zeggen de meeste, maarja, ik amuseer mij erin!
nu ga ik sidebars ontwerpen en laten maken en dan istie af
Berlingo 1.6HDI
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
giant schreef:Volgens mij destijds nieuw citroën-ontwerp (Partner volgde enige tijd later) op basis van een ZX onderstel
Ik dacht, maar heb natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht, dat we het hier hebben over de voortrein van een Sxara, met de achteras van een 405 break. Wat dit voor nut heeft voor het hele optische tuningverhaal weet ik niet, want voor en achtertrein hebben volgens mij weinig met spoilers en andere toeters en bellen te maken De carrosserie blijft gewoon uniek en idd. voor cit en peus nagenoeg gelijk (type 1 iets andere koplampen en motorkap, bij type 2 blijft er alleen een verschil in sierstrips over.
En wat die caddy betreft, lol, caddy 1 (pickup) op basis van golf 1, caddy 2 op basis van polo en caddy 3 op touranbasis (is eigenlijk ook golf bodemplaat natuurlijk)
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
graddus schreef:giant schreef:Volgens mij destijds nieuw citroën-ontwerp (Partner volgde enige tijd later) op basis van een ZX onderstel
Ik dacht, maar heb natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht, dat we het hier hebben over de voortrein van een Sxara, met de achteras van een 405 break.
Ik meende dat de Berlingo het onderstel van de ZX heeft, met de achteras van de BX/405 Break.
De 405break heeft toch ook gewoon een torsie as?
Maargoed, Cituning en musketier hebben nog wel wat dingetjes voor de berlingo.
Koplampen zijn ook identiek aan die van de Partner, het is de grille die het hem doet.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Zoals ik het hier lees en ook op andere sites enz wordt het veel zelf doen.
Als die assen hetzelfde zijn als andere types. Kan ik dan ook ander verenset steken die voor dat type zijn?
gr.