Zo dan, de klus zit er op . Vanmorgen om 10 uur verder gegaan nadat ik terug was van de APK van mijn vaders Xantia (overigens in 1 keer goedgekeurd). Allereerst vanmorgen de assen weer teruggestoken. Rechts was even een gepiel, maar mijn vader heeft het truukje even duidelijk gedemonsteerd. Links ging er erg makkelijk in dus dat was zo gepiept! Fusees weer vast, niks meer aan doen!
Hierna ook nog even snel de veerpootretourleiding linksvoor vervangen (die was afgebroken en helemaal uitgedroogt)
Toen samen met mijn pa gezellig de debietregelaar op ons gemakkie voorzien van 2 nieuwe filtertjes, nieuwe o-ringen voor de plunjers, evenals nieuwe veerringen (die de plunjers tegenhouden zeg maar). Dit heeft wel een uurtje gekost. Toen was het inmiddels lunchtijd, dus snel ff 2 broodjes ei en een saucijzenbroodje naar binnen gewerkt, en daarna even fijn gesjopt bij Citrotech in Oldebroek voor wat LHM, en een stuk HD leiding. Toen nog even doorgesjeest naar de plaatselijke automaterialenzaak voor versnellingsbakolie en KVS.
Weer thuis aangekomen allereerst de debietregelaar weer terug gemonteerd. Voorraadbolletje ook weer vast gemaakt (zat al sinds aanschaf van de auto los ). Toen alle hydrauliek gedaan was even nieuwe bakolie in mijn versnellingsbak gekeild en de schakelstangetjes weer vastgeklikt.
Helaas moest ik ook nog even mijn retourleiding van mijn linkerveerpoot fiksen(die op BX Sportief ook al losgeschoten was). Die heb ik dus even goed en degelijk gefikst met een stuk HD leiding ipv een plastic pijpie waar de slangetjes constant vanaf schoven.
Toen nog even alle injectieshit terug gebouwd (had voor het gemak het luchtfilterhuis inclusief slangen verwijdert, evenals de radiateur en condensor) koelsysteem weer afgevult en de accu terug geplaatst.
En jawel, tikke lopen!!! . HD systeem weer even op druk laten komen en mijn zusje even op de rem laten trappen zodat ik de naafmoeren even na kon trekken. Nou ja, en toen was mijn BXje weer klaar
Net even een uitgebreide proefrit gemaakt en de auto gelijk even gewassen want hij was nogal goor ops: . Maar hij rijd weer fantastisch!!! Koppeling is heerlijk licht, grijpt lekker snel aan en slipt natuurlijk niet meer.
PrutsyLJ is weer helemaal blij
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed werk en goed nieuws
maak maar een 2de topic aan, dan komt hier een slotje op.
arjan_verkade schreef:Goed werk en goed nieuws
maak maar een 2de topic aan, dan komt hier een slotje op.
Okiedo, pleurt maar dicht
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive