ik heb een bx voorbumper met mistlampen op het oog type 2 of 3 weet ik niet precies maar krijgen de mistlichten voeding van je accu of via lichtkabels en is de “mistlampenkabelboom” gemakkelijk eruit te krijgen bx is wel een sloper schade aan andere onderdelen niet zon heel groot probleem schakelaar zit er ook nog bij is een grote groene met afbeeldingen erop
ik hoop iemand kan/helpen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de mistlampen mogen alleen aan kunnen als de stadslichten ook aan zijn
Maar de kabelboom is makkelijk zelf te maken mocht je hem er niet uit krijgen (en dan idd van de accu pakken scheeld een hoop gedoe)
zet er dan wel een relais tussen
ps wat voorn bumper?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:de mistlampen mogen alleen aan kunnen als de stadslichten ook aan zijn
Maar de kabelboom is makkelijk zelf te maken mocht je hem er niet uit krijgen (en dan idd van de accu pakken scheeld een hoop gedoe)
zet er dan wel een relais tussen
ps wat voorn bumper?
De mistlichten mogen alleen branden als de achterlichten branden. In de praktijk wordt daarvoor de combinatie met stadslichten gebruikt, maar het idee draait dus om de achterlichten…
Het enige qua bedrading wat je echt over moet nemen is de bedrading aan de schakelaar en de schakelaar zelf; wat naar voren loopt is soms zo weggerot dat het de moeite niet waard is.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:De mistlichten mogen alleen branden als de achterlichten branden. In de praktijk wordt daarvoor de combinatie met stadslichten gebruikt, maar het idee draait dus om de achterlichten…
Klopt Karel, al haal je voor mijn gevoel wel oorzaak en gevolg een beetje door elkaar.
De achterlichten (en kentekenplaatverlichting) móeten inderdaad meebranden als je welk licht dan ook aan de voorzijde voert. Verder is er in de Wet sprake van het voeren van dimlicht óf mistlicht, gecombineerd mag niet ==> mistlicht + stadslicht als meest gebruikelijke combi. Officieel zou mistlicht alléén zelfs mogen, maar dan toch nog altijd alleen tijdens mist, sneeuwval en regen, en zelfs dan nog alleen bij ernstige hinder van het zicht. In de praktijk heeft men het over ernstige hinder bij zicht minder dan 200 m.
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:karel schreef:De mistlichten mogen alleen branden als de achterlichten branden. In de praktijk wordt daarvoor de combinatie met stadslichten gebruikt, maar het idee draait dus om de achterlichten…
Klopt Karel, al haal je voor mijn gevoel wel oorzaak en gevolg een beetje door elkaar.
De achterlichten (en kentekenplaatverlichting) móeten inderdaad meebranden als je welk licht dan ook aan de voorzijde voert. Verder is er in de Wet sprake van het voeren van dimlicht óf mistlicht, gecombineerd mag niet ==> mistlicht + stadslicht als meest gebruikelijke combi. Officieel zou mistlicht alléén zelfs mogen, maar dan toch nog altijd alleen tijdens mist, sneeuwval en regen, en zelfs dan nog alleen bij ernstige hinder van het zicht. In de praktijk heeft men het over ernstige hinder bij zicht minder dan 200 m.
Eh - dan zeggen we toch hetzelfde? Ik baseer mijn opmerking ook alleen maar op de regelgeving, niet op de daaruit voortvloeiende praktijk.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Eh - dan zeggen we toch hetzelfde? Ik baseer mijn opmerking ook alleen maar op de regelgeving, niet op de daaruit voortvloeiende praktijk.
Eh - OK! Uit je formulering las ik iets anders, maar dat zal dan aan mij liggen. Als het maar duidelijk is, toch? Goed verhaal, lekker kort?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )