26 van de 39
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
BX van LE (Criezel, LHM gedoe p. 38)
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 26 april 2007 07:59 PM
  [ # 376 ]
André schreef:

De laatste verversing is er door Van Laar hier in Haarlem zelfs 5W40
in de BX gekomen.
Ik ga er van uit dat de olie zo goed mogelijk moet zijn, en 15W40 is
gewoon goedkope olie.

Prijs heeft natuurlijk te maken met de viscositeit van de olie, een 0w10 olie, vol synthetisch, zoals wij die hier voor een paar auto’s gebruiken kost je kapitalen, maar is niet noodzakelijkerwijs, helemaal niet eigenlijk, automatisch dus de beste olie voor je auto!!!!!

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 26 april 2007 08:05 PM
  [ # 377 ]

Wat precies waar in moet weet ik niet uit mijn hoofd, dat zal als het goed is in je onderhouds boekje staan, je weet wel, dat ding dat niemand meer heeft Wink

Een goede garage kan het je vertellen….., misschien iemand hier op het forum ook wel

@mod, eventueel een apart draadje anders???? weet eigenlijk niet of er al een bestaat… Surprisedops:

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 26 april 2007 08:12 PM
  [ # 378 ]

olie zorgt voor de benodigde soepel loop van je motor. als de olie te dun is zal er maar wrijving tussen de delen ontstaan en slijtage optreden?

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 april 2007 10:14 PM
  [ # 379 ]

Misschien wat mosterd na de maaltijd. Maar 15W40 is volgens mij altijd een minerale olie, 10W40 is juist een halfsyntheet. Overigens heb ik nu ook 10W40 in de Xantia zitten. In eht boekje zal ongetwijfeld 15W40 staan. In de Berlingo is altijd een volsyntheet gegaan. Dat houd ik ook zo.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 april 2007 10:33 PM
  [ # 380 ]
hogervp schreef:

10W40 is juist een halfsyntheet. .

Patrick

Ben ik niet helemaal met je eens ik ben ooit eens in de avond opzoek geweest naar 10w40 half syntheet. Is gewoon niet te koop bij de gemiddelde tankstation. De echt grote heeft het nog wel. Ook bij de halfords ofzo is het niet veel te koop. Het zijn meer vol syntheten

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 april 2007 10:55 PM
  [ # 381 ]

Ik heb even een nieuw draadje gemaakt over olie en BX-en. Je vindt het hier .

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 april 2007 12:03 AM
  [ # 382 ]

Ik denk dat ik er gewoon 10W40 in pleur. Kan ik via Emiel krijgen. Dit weekend heb ik de volgende plannen: koelventilator repareren en de carterventilatieslang vervangen (ik heb al een andere). Dan kan ik meteen ook even naar de wasthermostaat kijken (afstellen) en de slang die de lucht naar het luchtfilter leidt monteren (heb ik ook al een andere voor). Als er dan nog tijd over is dan kijk ik even naar het kapotte ventilatorroostertje (volgens mij is daar niets stuk maar is alleen een stangetje los geklikt) en ga ik eens kijken waar dat filter zit wat de lucht filtert die het interieur in komt. Ik heb namelijk het idee dat dat helemaal vergaan is en nu in stukjes via de luchtroostertjes het interieur in geblazen wordt. Volgens mij is de kachelkraan ook toe aan een lik vet. Wellicht kan ik daar bij komen zonder het hele dashboard er uit te schroeven (doe ik liever niet in mijn eentje).

En maandag ga ik naar de vrijmarkt en zien of ik leuk 2e hands gereedschap kan scoren. Leuk om in Criezel te leggen, het is tenslotte een BX 19 TGD Break Service Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 27 april 2007 12:23 AM
  [ # 383 ]

bij mijn TZD Turbo gooi ik ‘s-winters altijd 5W40 in en ‘s-zomers 10W40.
Beide olien zijn dan wel volsyntheet.
ik probeer het altijd wel zo uit te kienen dat ik de olie mee kan nemen uit Frankrijk, dat scheelt een behoorlijk bedrag.
Volgende week maar weer eens inslaan, olie en wat onderdelen voor de Cannes, makkelijk die Franse supermarkten!!!

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 27 april 2007 12:40 AM
  [ # 384 ]

Elmer….ik heb nog nooit gehoord van een extra (pollen?) filter in een BX. Confused:

Zit die er WEL in dan heb ik weer wat geleerd na al die jaren. Razz

Je zult wel blaadjes horen die er altijd via de roosters uitgeblazen worden.

En heb je nu al naar je reservewiel (en bout) gekeken ? Cool

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 april 2007 12:42 AM
  [ # 385 ]

Ik meende ergens gelezen te hebben dat er een interieurfilter in zou moeten zitten. Dus ben ik er van uit gegaan dat Criezel dat ook heeft, zeker omdat er allamaal stof en zooi naar binnen wordt geblazen (toen ik voor het eerst de ventilator aan zette was het net of de volle stofzuigerzak ontplofte).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 april 2007 12:49 AM
  [ # 386 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik meende ergens gelezen te hebben dat er een interieurfilter in zou moeten zitten. Dus ben ik er van uit gegaan dat Criezel dat ook heeft, zeker omdat er allamaal stof en zooi naar binnen wordt geblazen (toen ik voor het eerst de ventilator aan zette was het net of de volle stofzuigerzak ontplofte).

Standaard zit er in een BX geen interieurfilter. Dus je kan ervan uitgaan dat het in die van jou ook niet zit. Je kan wel een afzuigkapfilter afknippen en voor de inlaat van je interieurventilator monteren, dat werkt ook wel aardig.

Zie ook:  

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 april 2007 12:59 AM
  [ # 387 ]

Ga ik dat doen ! Dat was ook hetgeen ik gelezen had, maar dat heb ik duidelijk met slechts een half oog gedaan.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 april 2007 01:04 AM
  [ # 388 ]

Zou ik zeker doen! Ik heb het ook. Of het werkt valt moeilijk te meten, maar het voelt in ieder geval erg gezond om gefilterde lucht binnen te krijgen. Nu nog stoppen met roken en dan zit het helemaal snor met mijn longetjes Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 27 april 2007 02:03 AM
  [ # 389 ]

In een BX heb ik nog nooit een pollenfilter gezien, ik vervang ze dagelijks bij m’n werkgever en zie dat ze behoorlijk kunnen vervuilen.
Een pollenfilter was origineel bedoeld voor de ASTMA-patiëntjes onder ons (ik ook helaas) om zo de zo prikkelende pollen uit de auto te laten.

Een BX heeft een rond stuk gaas zitten bij de ingang van de kachelventilator, daar zou je dus iets op kunnen bedenken, het idee van het filter voor de afzuigkap is goed, echter ik heb m’n twijfels over de werking van een echt pollenfilter i.v.m. de diameter van het gaas… het zal snel vervuild zijn…
De panty van je moeder kan ook heel verfrissend zijn elmer…....

Emiel

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 27 april 2007 02:07 AM
  [ # 390 ]

Maar ze bestaan wel. Citroenbx heeft er nog 2 nieuw liggen, was een optie destijds als ik het goed heb begrepen.

En inderdaad, fijn stof wordt niet tegengehouden door een afzuigkapfilter maar kleine dingesjes die van bomen af vallen blijven wel weg van het dashboard.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
26 van de 39
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook