help, benzinepomp kapot.
nafanja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 26 april 2007 10:19 PM

Benzinepomp van mijn 2.0 C% uit 2002 is volgens ANWB monteur kapot.
De vraag is: kan ik het reparreren is of moet ik gewoon een nieuwe kopen? kost ca 110 ex zonder montage.

C5 >> C6

Profiel  

jean1277
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 27 april 2007 04:09 PM
  [ # 1 ]

een pomp repareren lijkt mij geen goed idee.
alle onderdelen zijn op elkaar ingesleten en dan een of meer onderdelen vervangen is vragen om moeilijkheden. en gezien de prijs van de pomp is reparatie waarschijnlijk duurder.  verder is een goede benzinepomp toch echt wel belangrijk
aangezien inbouwen toch geld kost (als je het niet zelf doet) zou ik zeggen: vervangen!

toen: bx16tri , xantia 1.8i allure
nu: C5 2.0i break exclusive

Profiel  

nafanja
< 100 berichten
Rank

Gepost: 27 april 2007 04:28 PM
  [ # 2 ]

repareren is inderdaad geen optie.
ik heb inmiddels een nieuwe gekocht, maar hoe krijg ik in godsnaam de ring los, dat de pomp vast houdt ConfusedConfusedEvil or Very Mad

C5 >> C6

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 april 2007 04:34 PM
  [ # 3 ]

In de Haynes gebruiken ze een zefgemaakt stuk gereedschap dat bestaat uit twee ijzeren strips van ongeveer twee bij twintig centimeter die bij elkaar gehouden worden door twee draadeinden van ook ongeveer twintig centimeter. De strips kun je dmv moeren op afstand van elkaar fixeren en om de ring heen klemmen.

Omdat er als het goed is tanden op de ring zitten kun je deze dan losdraaien..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

nafanja
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 mei 2007 01:48 PM
  [ # 4 ]

Eindelijk… dat ding zit er in. Razz
Het was een hele klus om dat ring los te krijgen, maar, nadat ik een speciale tool, van een Citroen dealer kon lenen, kon ik het eindelijk eraf krijgen.
Het was nog een grotere klus om de ring weer op zijn plek te krijgen, want het wilde maar niet op de draad gaan zitten.
Ik weet dat mensen op dit forum al meerdere malen hun ontevredenheid over Citroen Nederland hebben geuit. Ik heb dat ook een keer zelf mee gemaakt en inderdaad het kan (en moet) veel beter, maar, gelukkig voor mij, mensen op de werkvloer hebben iets andere(betere) instelling/houding dan het management. Nogmaals bedankt voor de gereedschap.

C5 >> C6

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook