ok. je schuift je arm om de as{trouwens wel alle lagers goed in het vet zetten)dan de grote moer met keering er op draaien.deze aanslaan met hamer en een pen;zodat er geen speling meer opzit;dan twee nokjes terug en splitpen plaatsen.daarna pas je trekstang aanbrengen.
historie..2cv 3x.besteleend 2x.amie 6 break.ds 21.fiat 127(sorry)bx 16.lpg.bx 14.lpg. antia 1.6.lpgnu nog in bezit.van clee mungo.saxo 1.4:smt020
43 jaar in het vak,en daar voor 8 jaar voor de deur en nu pensioen
race duck schreef:ok. je schuift je arm om de as{trouwens wel alle lagers goed in het vet zetten)dan de grote moer met keering er op draaien.deze aanslaan met hamer en een pen;zodat er geen speling meer opzit;dan twee nokjes terug en splitpen plaatsen.daarna pas je trekstang aanbrengen.
ok dank je !
Lelijke Eend schreef:Heb je uberhaupt al gereedschap om het spul vast te zetten ? Want voor de grote kroonmoer heb je een speciale sleutel nodig ...
jep
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Zie het antwoord van Race Duck, maar gebruik in plaats van een hamer met pen dat speciale stuk gereedschap met een momentsleutel. Echter, ik weet niet op welk moment de hele rommel vast gedraaid moet worden ops:
Overigens, gebruik je nieuwe lagers of zet je de ouden er weer in ? In dat laatste geval de verschillende onderdelen van de lagers niet verwisselen en controleren of er niets ingesleten is.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Zie het antwoord van Race Duck, maar gebruik in plaats van een hamer met pen dat speciale stuk gereedschap met een momentsleutel. Echter, ik weet niet op welk moment de hele rommel vast gedraaid moet worden ops:
Overigens, gebruik je nieuwe lagers of zet je de ouden er weer in ? In dat laatste geval de verschillende onderdelen van de lagers niet verwisselen en controleren of er niets ingesleten is.
zet de ouden er eerst weer in want hij moet morgen ook voor de apk herkeuring en ik moet ook nog overwerken en.. nee bedankt voor de tip op moment zetten weet de jongen ook wel waar de eend staat en die zal me ook wel bijstaan hoop ik..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Dan komt het wel goed. Zolang die kroonmoer (of hoe je het ding wilt noemen) ook geborgd is kan er haast niets mis gaan.
Schijt aan originaliteit.
zit er al op dankzij de man van ik hem gekocht heb stelde idd niet zo heel veel voor ,je moet het alleen even weten..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
na al flink wat km’s te hebben genoten heb ik nu flinke speling op mijn rechter voorwiel wat ook goed voelbaar is tijdens het rijden en dan met name in rotondes voel je het goed. het is dan net bij het terugsturen dat ie dan nog een beweging nageeft, ook heb ik vrij vaak een knak in het stuur..
ik wil dit graag gaan verhelpen maar weet niet precies waar te zoeken.. het lijkt mij weg te komen van die lange stang die naar het stuurkolom gaat..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Hallo XM,metje
Heeft het bedrijf dat de fusees heeft verwisseld ook wel de lagerbusjes vervangen. Dat is een keer mij overkomen met het gevolg dat ik nog te veel speling had met de APK.
Dit kun je contoleren door het wiel op te krikken en het wiel vast te pakken op kwart voor drie. En dan te duwen en te trekken. En dit nog een keer herhalen maar dan het wiel vast pakken op zes uur.( horizontaal en verticaal) Misschien hoor je hem dan ook knapen bij een fusee kogel.veel succes.
groet Patri
patri schreef:Hallo XM,metje
Heeft het bedrijf dat de fusees heeft verwisseld ook wel de lagerbusjes vervangen. Dat is een keer mij overkomen met het gevolg dat ik nog te veel speling had met de APK.
Dit kun je contoleren door het wiel op te krikken en het wiel vast te pakken op kwart voor drie. En dan te duwen en te trekken. En dit nog een keer herhalen maar dan het wiel vast pakken op zes uur.( horizontaal en verticaal) Misschien hoor je hem dan ook knapen bij een fusee kogel.veel succes.
groet Patri
Hoi Patri,
tis juist bij het andere wiel, of heeft dat weer gevolg voor de andere fusee’s zijn wel goed gegaan met vervangen eendje vloog daarna door de keuring..
het wiel heeft idd alleen speling op kwart voor drie..
bedankt voor je reactie alvast !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
patri schreef:.......Misschien hoor je hem dan ook knapen bij een fusee kogel.veel succes.
Fuseepen.
trouwens, standaard zit er al aardig speling op, dit is met een klinke dot vet op te vangen. Ik neem aan dat je de vetspuit goed ter hand hebt genomen?
patje74 schreef:patri schreef:.......Misschien hoor je hem dan ook knapen bij een fusee kogel.veel succes.
Fuseepen.
trouwens, standaard zit er al aardig speling op, dit is met een klinke dot vet op te vangen. Ik neem aan dat je de vetspuit goed ter hand hebt genomen?
nee nog niet.. lijkt wel of het door deze word veroorzaakt
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Kijk eens of het stuurarmpje bovenop je fusee niet los zit. Is makkelijk te controleren en makkelijk te verhelpen. Dat had ik namelijk een keer ops:
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Kijk eens of het stuurarmpje bovenop je fusee niet los zit. Is makkelijk te controleren en makkelijk te verhelpen. Dat had ik namelijk een keer ops:
waar zit dat ding en op welke punten zou de eend precies gesmeerd moeten worden? sorry ben niet zo thuis in eenden ,terwijl het zo makkelijk is ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Horizontale armpje met een bocht naar binnen, bovenop het huis waarin de fuseepen zit. Zit vast met 2 bouten. De koppen vna de bouten zit bovenop. Als het goed is zijn die bouten geborgd met een borgplaatje. Zit vlak achter het voorwiel. Als je stuurt draait je wiel (duh!) en draait dat armpje mee.
Of simpeler: het zit aan het uiteinde van die lange stang die jij verdenkt. Wel aan het uiteinde die het dichtste bij je wiel zit
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Horizontale armpje met een bocht naar binnen, bovenop het huis waarin de fuseepen zit. Zit vast met 2 bouten. De koppen vna de bouten zit bovenop. Als het goed is zijn die bouten geborgd met een borgplaatje. Zit vlak achter het voorwiel. Als je stuurt draait je wiel (duh!) en draait dat armpje mee.
Of simpeler: het zit aan het uiteinde van die lange stang die jij verdenkt. Wel aan het uiteinde die het dichtste bij je wiel zit
ok dank je!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl