Beste forummers,
Mijn oldie uit eind jaren 50 houdt behoorlijk in.
motortje draait redelijk tot goed stationair. Bij het indoen van de choke valt ze bijna uit. Tevens als ik vervolgens blok wil gaan touren komt er niet veel power uit. En dat terwijl ik reeds een nieuwe centrifugaal koppeling heb geplaatst.
overschakelen naar zijn 2 is dan ook geen optie omdat hij er werkelijk geen kracht voor heeft. Hooguit stapvoets rijden met plank op het schutbord.
Waar moet ik dit probleem zoeken???
- onsteking
- caberateur
- bougies?
- valse lucht spruitstuk
vastzittende remmen kan het waarschijnlijk niet zijn omdat ze wel vlekkeloos voor en achteruit rolt.
Hopelijk is het euvel snel te verhelpen en kan de ribbel weer vrolijk gaan touren met mooie weer:):)
alvast bedankt
Citroen rolls better then a Rolls!!
Is het probleem in 1 keer zo gekomen of werd het langzaamaan erger ? En loopt en klinkt de motor verder zoals het hoort ?
Overigens, aangezien je zegt dat de motor bijna uitvalt met de choke heb ik het idee dat je het in de richting van de carburateur of valse lucht moet zoken. Dat laatste is eenvoudig na te gaan door met een bus remmenreiniger bij draaiende motor op alle plekken te spuiten waar je valse lucht zou kunnen trekken. Stijgt het motortoerental dan zuig je daar de valse lucht aan. Omdat dit een vrij eenvoudige, snelle test is zou ik dat als eerste proberen.
Schijt aan originaliteit.
bedankt LE
ga het morgen direct even proberen. Heb namelijk tijdje terug spruitstuk gedemonteerd voor de nodige onderhoudswerkzaamheden. Misschien toch een pakking die er wat scheef onder ligt ..zou kunnen…
En anders toch nog eens even nieuw contactpuntsetje monteren.
Caberateur is even schoonmaken is ook nooti verkeerd om die dingen uit te sluiten.
maar tips zijn altijd welkom…twee (forum) weten altijd meer dan 1:)
Citroen rolls better then a Rolls!!
Als je je spruitstuk er af hebt gehad kan het daar inderdaad aan liggen ja !
Schijt aan originaliteit.
Bij de enige echte eendenclub. EEEC.
Ideaal want de oude was echt aan vervanging toe. gelukkig waren ze nog nieuw te krijgen en loopt ze nu zonder te gieren.
Citroen rolls better then a Rolls!!
als hij alleen draaid als de choke erop zit, dan is zeer waarschijnlijk je carburateur verstopt, of zit er een storing in de brandstoftoevoer.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Mijn in France gekochte 12 pk besteleendje doet PRECIES hetzelfde. Stationair heerlijk, in z’n één valt er nog te rijden maar in z’n twee is de fut eruit. Als ze warm wordt is het erger.
Bij mij ligt het vrijwel zeker aan de roest die uit de tank wordt meegezogen. Duidelijk zichtbaar aan de kleur van de benzine. Dit verstopt de boel niet, maar verbrandt ook maar matig…
Corrosion sympa!
hmms…..dat laatste zou een optie kunnen zijn.
eendje staat namelijk al even een tijdje in de mottenballen.
benzine misschien wat troebel geworden.
na wat nieuwe bougies deed ze het al weer stuk beter maar nog niet tevreden.
en uh…..oude ribbel besteleend is toch wel uber mooi!!!
als ik er nog eens één tegenkom…..dan wist ik het wel:)
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het is nét geen ribbel meer maar lief is ze inderdaad wel. De afgelopen jaren is ze alleen gebruikt om, met een glas whiskey in de hand, ‘s nachts over een Franse landweg naar een gehuchtje te rijden. 3 van de 4 keer haalde ze dat overigens niet, zodat we terug moesten lopen om de auto de volgende dag op te halen! Voor de puristen is dat natuurlijk heiligschennis, maar lol hadden we wel en ik garandeer dat ik de auto ooit ophaal om haar een beter leven te bezorgen…
Terug naar de techniek: ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf heb ik bougies, puntjes en kabels vervangen, kleppen gesteld en de carburateur goed gereinigd. Het hielp allemaal niks. Pas met een provisorisch aangesloten jerrican verse benzine liep ze mooi, zodat ik echt denk dat je daar moet zoeken.
Corrosion sympa!