Oke dank je..
Ga het morgen direct proberen.
Mvg Joost
Hey zx cruiser, bedankt.
het is me gelukt. Het contact slot kom uit de cilinder.
Maar nu het volgende probleem.
Het contact slot komt er dus wel uit maar niet ver genoeg.
De kabels zijn te kort, dusdanig te kort dat ik ook niet de stekker van het contact slot met de kabels eraan er af kan halen.
Ik heb al gekeken of ik meer kabel speling kan krijgen, maar tot dusver komt het er op neer dat de kabels gewoonweg te kort zijn!
Het is raadzaam om de kabels door te knippen zodat ik het contact slot er wel uit krijg.
Moet uiteindelijk de kabels toch doorknippen om ze te verlengen.
Hoe moet ik dit aan pakken?
Mvg Joost
ff de +klem van je accu af nemen, kun je geen kortsluiting krijgen en dan gewoon afknippen, verlengen naar je gewenste plek en daar weer aansluiten lijkt me zo
ZX Break Reflex 1.4i
Misschien handig om eerst een foto of tekening te maken voordat je alles doorknipt, dan weet je iig hoe het heeft gezeten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Misschien handig om eerst een foto of tekening te maken voordat je alles doorknipt, dan weet je iig hoe het heeft gezeten…
ja ik markeer de draden zowieso. Dus dan mag (moet) er haast niks fout kunnen gaan.
mvg Joost
Ja, maar hoe is de grote vraag?
Ik kan er nergens bij. Mischien als ik meer kabel speling kan creeeren dan kan ik het slot natuurlijk verder uit de cilinder trekken.
Maar tot dusver heb ik nog geen “opgeknoopte bossen kabels” gezien.
Maar goed, met deze kou buiten heb ik er ook nog niet echt goed naar kunnen kijken.
Ps. De contacten en de dimschakelaar zelf van het dashboard verlichting worden behoorlijk warm. Dusdanig warm dat ik mijn vingers zou verbranden als ik ze er 1 min. op zou houden. Of hoort dat zo?
Het is dat ik nu mijn stuurkolom los heb liggen anders was ik er denk ik ook nooit achter gekomen.
Mvg Joost
Oke, het contactslot heb ik inmiddels uit de cilinder gekregen.
Het ligt er nu allemaal uit. Maar ook dus danig eruit dat me hele contactslot los ligt.
Kom een hoop kleine onderdeeltjes tegen waarvan ik niet weet hoe het in mekaar zat.
voornamelijk een rond gevalletje die contacten met mekaar verbind als je de sleutel omdraait.
Wie weet hoe dat in mekaar zat?
Mvg Joost
En is het toevallig mogelijk om het contactslot geheel weg te laten.
Dat je zeg maar 1 startknop hebt om de auto te starten en een aantal schakelaartjes waarmee je spanning op de auto zet en accesoire stand enz.
Dus alles hetzelfde als bij het contactslot maar dan dus zonder een sleutel en alle verbindingen maakt met een schakelaar.?
Wie weet een schema o.i.d waarin ik kan zien dan waar elke draad voor is?
mvg joost
Dat is mogelijk ja…schema weet ik zo niet uit mijn hoofd…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
NoisemakeR schreef:Oke, het contactslot heb ik inmiddels uit de cilinder gekregen.
Het ligt er nu allemaal uit. Maar ook dus danig eruit dat me hele contactslot los ligt.
Kom een hoop kleine onderdeeltjes tegen waarvan ik niet weet hoe het in mekaar zat.
voornamelijk een rond gevalletje die contacten met mekaar verbind als je de sleutel omdraait.Wie weet hoe dat in mekaar zat?
Mvg Joost
kzou het niet weten, maar nu krijg je je auto dus helemaal niet meer gestart ?
Jawel hoor.
Heb er nu alleen geen sleutel bij nodig.
Binnenkort sluit de garagist een startknop voor me aan. Bij dat paneel heb ik helemaal geen contact slot meer nodig. Er zitten schakelaartjes op waarmee ik hetzelfde inschakel als met het contactslot. Dus waarschijnlijk zullen dat 2 schakelaartjes zijn en dan starten doormiddel van de startknop. Auto uit schakelen is dus dan een kwestie van die 2 schakelaartjes omzetten.
Het is dat ik geen schema kan vinden hoe de bedrading zit anders had ik het eventueel ook zelf aan kunnen sluiten.
foto’s zullen volgen als het er allemaal inzit.
Mvg Joost
Zo te zien zitten er ook 2 schakelaartjes bij jou en de startknop.
Of zie ik het verkeerd?
Heb je het zelf aangesloten of laten doen?
Ik laat het liever doen omdat ik de schema’s niet heb en het toch wel een serieus werkje is dat het wel goed gebeurt.
Dadelijk brandt alles door en zit je met een fiks probleem!
Hopelijk kan het maandag geklaard worden. Dan post ik direct foto’s
mvg Joost
De bix staat nu bij de garage te wachten op zijn start knopje!
Mag hem eind van de middag ophalen.
Zal dan direct foto’s maken. Moet het spul dan zelf allemaal nog wel inbouwen. Maar dat doe ik ook graag. Besteed het aansluiten liever uit.
Mvg Joost
Waar zit de lanceerknop ?