Ik heb helaas geen tips voor, want ik weet echt niks van de techniek van de Visa, maar ik duim voor je dat je er een mooie kar van kan maken. Dat verdient ie echt!!
Succes met alles.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Vandaag in Nijverdal een 1400 motor opgehaald en metteen even gekeken hoe een echte Chrono eruit hoort te zien.
Geweldig,wat een mooie auto,ook nog even een stukje mogen meerijden,wat een ervaring,auto trekt als een tierelier en kan echt hard door de bocht.
Ondertussen zijn we tot de conclusie gekomen dat mijn Chrono geen echte is waarschijnlijk is het een omgebouwde 1400s,jammer maar waar.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Dat is inderdaad jammer,
Maar je gaat hem wel verder opknappen toch?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ja zeker,al heel wat gedaan vandaag,nieuwe koppeling,oliekeerringen en de pakking van het uitlaatspruitstuk vervangen.
Verder was het blok nogal smerig en vet dus dat eerst maar eens schoongemaakt.
Morgen weer een dag.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Zo,nieuwe motor zit erin en loopt!
Het ging niet zonder slag of stoot,een 1100 blok staat op een andere motorsteun als een Chrono blok,daar kom je pas achter als de motor er al in hangt.
Het volgende probleem is door mij zelf veroorzaakt,had de koppelingsplaat met de verkeerde kant tegen het vliegwiel gemonteerd ops: ops:
Niet echt slim dus,ook hier kom je achter als alles al op z’n plaats zit.
Maar met een beetje gekloot heb ik de boel in de auto weer open gemaakt en de plaat gedraait,jammer van de vespilde tijd.
Moet morgen ff langs de garage om de ontsteking op tijd te laten zetten en heb ook nog wat benzine lekkage bij de carburateur,daar ga ik zelf mee aan de gang.
Verder moet ik een andere snelheidsmeter monteren want deze geeft 140 aan terwijl ik 80 rij,dus als iemand er nog een van een Chrono liggen heeft…..............
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Klaas, toen je voor het eerst in jouw Visa stapte, had je toen geen moment het idee dat het geen “echte” Chrono was?
Ik bedoel…je haalt een 1100-motor eruit nu…dat moet toch niet echt hard getrokken hebben? Toch wel minder dan je had verwacht?
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Er zit vooruitgang in dus, dat is leuk om te horen!
Laat je hem ook spuiten in de chrono kleuren wanneer de auto klaar is?
Veel succes verder! Leuk om te zien z`on project
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Matthijs2006 schreef:Klaas, toen je voor het eerst in jouw Visa stapte, had je toen geen moment het idee dat het geen “echte” Chrono was?
Ik bedoel…je haalt een 1100-motor eruit nu…dat moet toch niet echt hard getrokken hebben? Toch wel minder dan je had verwacht?
euhh,ik had het kenteken ge-checkt op de site van de rdw,volgens het kenteken is het een Chrono,de verkoper vertelde mij dat de auto lang stilgestaan had en als donor was gebruikt.
Een uitgebreide testrit heb ik niet gemaakt,dus had ik het niet door.
Kon na wat onderhandelen de auto voor 300,- euro meenemen inclusief APK tot 2008,dacht er geen buil aan te vallen voor die centen.
Ik maak er gewoon een snelle Visa van,een orgineele Chrono zal het nooit worden.
@visa 1.4 TRS
Nee ik laat de auto niet in de Chrono kleuren spuiten,ik dacht zelf iets met oranje en wit en dat wil ik dan met mijn eigen verfspuitje gaan doen.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Daar val je geen buil aan inderdaad. Alleen zuur dat je nu schade hebt opgelopen laatst.
Ok…het is denk ik dan ooit een Chrono geweest….en er is een aantal Chrono-zaken afgehaald en vervangen door “mindere” of andere Visa-techniek en dergelijke.
dan zou ik hem toch terug chrono opbouwen al was het maar low budge zodat het terug riching chrono gaat
wat betreft de kleur kan je misschien de lijnen van vorm chrono laten en oranje opvullen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Eigenlijk ben ik voorlopig nog niet aan spuiten toe,heb nog veel ander werk aan de wagen dat eerst moet.
Misschien dat iemand hier iets op weet:motor loopt prima zolang hij trekken moet,laat je het gas los begint de motor te “bokken”.
Heb zelf het idee dat het iets met de ontsteking is…............,Contacten in de verdelerkap en rotor heb ik een keer opgeschuurd maar had geen resultaat.
Toch maar een nieuwe erop zetten denk ik,de boel was een beetje beschadigd bij het in de auto tillen van de motor.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bij mijn visa betekent het bokken, dat ik gewoon ieder jaar de carburateur moet laten reinigen, en opnieuw afstellen, zit er net een klein vuiltje voor of in de sproeier.
Je hebt ook kans dat de CO niet goed staat…
Voor wat betreft het spuiten, ik heb zelf vorig jaar mijn eend nog met de roller gedaan, laat je niks wijsmaken en maak van dat karretje gewoon iets wat je zelf leuk vindt, tenzij je een ontzettend groot budget weet te ritselen!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Maurice van Mourik schreef:Bij mijn visa betekent het bokken, dat ik gewoon ieder jaar de carburateur moet laten reinigen, en opnieuw afstellen, zit er net een klein vuiltje voor of in de sproeier.
Je hebt ook kans dat de CO niet goed staat…Voor wat betreft het spuiten, ik heb zelf vorig jaar mijn eend nog met de roller gedaan, laat je niks wijsmaken en maak van dat karretje gewoon iets wat je zelf leuk vindt, tenzij je een ontzettend groot budget weet te ritselen!
Bij mij was wel het pijpje waar de acceleratiepomp de benzine door perst wel verstopt,achterstevoren doorblazen was de oplossing.
Zal in het weekeind de carurateurs helemaal maar ff doorspuiten,bedankt voor de tip.
En over het zelf spuiten,ik heb vorig jaar mijn binnendeuren zelf gespoten,gewoon met de verfspuit op de compressor,het resultaat was echt goed,durf mijn Visa ook zo wel te doen.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Succes met het opbouwen!
Ik wil je niet jaloers maken, maar vorige week was ik bij Van Boxmeer in Sint Oedenrode en kijk maar eens wat daar stond:
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ernst23 schreef:Succes met het opbouwen!
Ik wil je niet jaloers maken, maar vorige week was ik bij Van Boxmeer in Sint Oedenrode en kijk maar eens wat daar stond:
ja zetten ze er zomaar een borstel tegen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017