Iemand een idee hoe ik zonder de boel aan gort te trekken, dit geheel open kan draaien ?
Ik heb het idee dat het geheel vasthangt aan die haken binne de rode cirkels. Dan zou je verwachten dat het klik en los is, maar das dus niet het geval. Ik krijg het geheel met geen mogelijkheid over die 2 pinnen heen.
Ik heb in de hayes zitten kijken en daar hebben ze het wel over relais enzo, maar voor demontage pakken ze alleen die krengen onder de motorkap. Veel eenvoudiger is er niet….
Volgens mij heb je hem er in mijn xm zelf onderuit getrokken En die kast ligt toch echt nog helemaal heel op het zoldertje
Lucas weet zowiezo hoe het moet, heeft hem ook opengemaakt bij de eerste sloper…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Zit er bij de rechter rode cirkel niet een klein heldeltje ik dacht het te zien op die foto, als je die nou naar beneden haalt ontgrendelt het bakje zichzelf dan?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
nope, ding is eruit, wat gevloek en verwens & schrammetjes verder…. ops:
Uiteraard zie je dan wel hoe je eea los dient te maken…
Alle stekkers die dat ding tegenhielden had ik losgemaakt, hebben gelukkig allemaal een eigen kleurtje. Die metalen houder dien je aan de zijkant ook los te klikken, dan blijven de stekkers netjes zitten en kan de houder zakken…
Zo hoort het dus….
hier zie je dus dat 2 van de 4 pootjes wat verkleurd zijn. Of dat de reden is , geen idee.
Ter info,
volgens de dealer kunnen er 2 type relais zitten, een 4 poot en een 5 poot… uiteraard kom je daar pas achter bij demontage.
Ik heb ze alletwee maar gekocht ( laten kopen) samen waren ze incl 35 euro.
De 5 poot kan ik du smooi gebruiken voor de mislampen.
Nu hgaat het feest dus beginnen, spul moet weer terug….
Irritantste is dat de afgelopen 3 dagen de boel niet werkte. Stap ik vanmogen in de xm om eraan tebeginnen, doen ze het weer
Dat wil je dus niet, nu is het afwachten…
hier zie je dus dat 2 van de 4 pootjes wat verkleurd zijn. Of dat de reden is , geen idee.
Bekend beeld. De contacten zijn vaak door hitte aangetast. Dit ligt meestal niet aan het relais, maar aan de brakke relaisvoetjes die Citroën toegepast heeft. Controleer dus ook even het blokje waar je hem uitgetrokken hebt!
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:hier zie je dus dat 2 van de 4 pootjes wat verkleurd zijn. Of dat de reden is , geen idee.
Bekend beeld. De contacten zijn vaak door hitte aangetast. Dit ligt meestal niet aan het relais, maar aan de brakke relaisvoetjes die Citroën toegepast heeft. Controleer dus ook even het blokje waar je hem uitgetrokken hebt!
groet, Jan
uhm euh, ja das de tip dan voor de volgende keer ops:
ik ga nu met de sproeierpompjes aan de slag…
Heb je nog ope nruimten kunnen vinden waar relais voor de achterdeuren, koplampsproeiers en dat soort leuke opties in kunnen”?
De sproeierpomp van de achterruit doet het bij mij ook niet….standaard xm…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!