5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

19 GTI 16v MkI, "Sophié", nu nog bij 2Black
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641

Gepost: 27 april 2007 04:47 PM
  [ # 61 ]

Het begint te kriebelen….

Inmiddels staat Sophié zo’n 8 maanden gestald, en is er veel op Citrofiel gebied gebeurd.

Onze CX Break wordt héél veel bereden en is alweer een aantal beurten, groot en klein, verder en krijgt binnenkort een nieuwe koppeling waarna we eigenlijk niets meer zouden kunnen verzinnen dat er nog aan moet gebeuren. Of het zouden cosmetische ingrepen moeten zijn.
Ze heeft andere veercilinders, gereviseerde dynamo, bovenste motorsteun, bollen, blauwe olie, klepdekselpakking, remschijven en blokken, velgen en 4 nieuwe banden, distributie, waterpomp, rondom gelast én zometeen een koppeling en diverse keerringen…...
Project technisch zo ongeveer afgerond dus…

Onze AX GT carburateur, Nigel genaamd, is inmiddels ook technisch wel “af” te noemen na bijna een jaar in ons bezit te zijn.
Distributie, K&N RC-9150 luchtfilter en grotere sproeier, nieuwe radiateur, dynamo, accu, ruitensproeiermotoren, gele Koni dempers rondom, OMP veren, veerpootbrug, cilinderkop gereviseerd, Kent-Cams sportnokkenas (kit), dikke uitlaat, vette audio, 2 complete sets velgen met banden voor winter en zomer een set… alleen de sportstoelen moeten er nog in.
Loopt perfect, als een zonnetje naar de 130 in z’n 3.. en inmiddels 223.000km op de teller.
Project technisch ongeveer afgerond dus (dankjewel Nard, René en Tom!), zou er wederom eigenlijk alleen cosmetisch nog e.e.a. aan kunnen doen.

Maar ja… het kriebelt dus inmiddels… qua BX GTi 16soupapes MkI…

Op zolder ligt al veel klaar, complete distributieset, waterpomp, slotenset, verdelerkap, koppakking, klepdekselpakking… gereed om te gebruiken.
Moet echter nog steeds een deur halen ergens…
Het zit eraan te komen, het moment dat we Sophié uit haar huidige rustplaats halen (heb d’r afgelopen week geheel toevallig nog even kunnen aaien).
Hoofdreden voor het nog even afwachten met het begin van Sophié‘s herrijzenis is dat we nog wat belasting/toeslagen gerelateerde vraagstukken hebben waar we door de inmiddels alom bekende en besproken problemen bij onze geliefde Belastingdienst al eeuwen op zitten te wachten.
En het is altijd lastig geld uit te geven dat je achteraf dus niet bleek te hebben.

Maar, echter, dus…. hopelijk binnenkort meer!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 april 2007 05:04 PM
  [ # 62 ]

Ik ben ook wel benieuwd naar haar Very Happy en die AX klinkt echt belachelijk dik als ik dat lijstje zo even doorlees Laughing wat een geweldenaar!

Wat voor deur heb je nodig? ik heb nog 2 rode linkerdeuren staan!
Ik moet ze alleen nog even naast de 16V houden om te kijken of het ook rouge furio is, maar in mijn herinnering wel Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 april 2007 05:05 PM
  [ # 63 ]

Foto’s van Sophié zijn er wel maar niet veel, zijn te vinden op m’n fotowebsite.

Maar zoals voor mij inmiddels te doen gebruikelijk zal ik zo gauw het “project” van start gaat vast de volledige voortgang (digitaal) fotografisch vastleggen en op de website publiceren.

@Mechuccio:

linkerdeur is wat ik nodig heb!
(en eigenlijk ook nog voor en achterbumper… rood)

van buiten vrij anoniem… maar als je gasgeeft…  Cool

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 april 2007 05:33 PM
  [ # 64 ]

Ik heb ze even naast de 16V gehouden en het lijkt er behoorlijk op Very Happy
Linker voor en achterdeur in strakke staat van mijn oude TGI. (smalle strips en handbediende ruitmechanismen, maar dat zet je zo over)

Voor een bak bier mag je ze komen halen Very Happy

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 27 april 2007 05:49 PM
  [ # 65 ]
mssl schreef:

Eerst was het nog een krat bier…nu al een bak Laughing , wat een taal! Wink

Mijn beste,

Bij deze biedt ik u mijn diepe nederige welgemeende oprechte excuses aan voor mijn uitlating. Persoonlijk wil ik niet “bot” of “ongemanierd” overkomen. Echter het feit wil dat ik nou eenmaal zo ben! en inherent daaraan ook zo overkom! Aldus: zout ff op met je offtopic gemekker Laughing

@2black, als je die deurtjes hebben wilt, dan PB me maar ff, Wijchen is bij Nijmegen toch? das behoorlijk naast de deur vanuit Roermond Very Happy als je ff tot 2009 wacht kun je zelfs via de snelweg komen Laughing

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 27 april 2007 09:38 PM
  [ # 66 ]

Goed nieuws dus… ben benieuwd Cool

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 april 2007 02:00 PM
  [ # 67 ]

@Mechuccio:

en heb je ook nog een bepaald merk bier in gedachten?
Een rechtgeaarde Limburger zal hopelijk geen prijs stellen op een kist Heineken….
Kan ook bij mijn slijter informeren naar iets echt drinkbaars…

Sowieso leuk als ik jouw BX verzameling te zien krijg.
Als ik naar Roermond rij zal dat in de CX zijn, maar dan wel nadat de nieuwe koppeling erin zit… dus nog even geduld.

Dank!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 april 2007 09:36 PM
  [ # 68 ]
2Black schreef:

@Mechuccio:

en heb je ook nog een bepaald merk bier in gedachten?
Een rechtgeaarde Limburger zal hopelijk geen prijs stellen op een kist Heineken….
Kan ook bij mijn slijter informeren naar iets echt drinkbaars…

Sowieso leuk als ik jouw BX verzameling te zien krijg.
Als ik naar Roermond rij zal dat in de CX zijn, maar dan wel nadat de nieuwe koppeling erin zit… dus nog even geduld.

Dank!

Iets echt drinkbaars is natuurlijk ook altijd hééél erg goed Very Happy
Dan laat ik het geheel aan jouw fantasie over!
De deurtjes liggen veilig en binnen dus ik hoor wel wanneer je ze komt op pikken.
Ik mag trouwens wel hopen dat tegen die tijd mijn wagenpark is geslonken met 33% Laughing evt. staat er wel weer een 16V MK2 klaar om het gat weer op te vullen Laughing

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 mei 2007 06:19 PM
  [ # 69 ]

Inmiddels gaan de plannen al iets concreter worden….
Het zou best eens zo kunnen zijn dat we rond pinksteren eens rustig naar de BX gaan kijken.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 mei 2007 07:43 PM
  [ # 70 ]

Eigenlijk ben ik op zoek naar de voormalige eigenaar(s) van Sophié...

TX-49-YF 13 januari 1989

Want ik begrijp niets van haar historie en vooral niet van hoe en wat de schade is die ze ooit heeft ondergaan.
Dus mochten er hier mensen zijn die de berijders vóór Simpele Ziel kennen, liefst d’r hele leven natuurlijk, dan hoor ik het graag.
Het is me namelijk een groot mysterie hoe ze al met al door de eerste 17 jaar van haar leven heen is gekomen, is ze nu wel of niet op enig moment afgeragd…, heeft ze ooit fatsoenlijk onderhoud gehad.., en zo ja door wie en waar?
Dat soort info kan zometeen handig zijn.

Hoor het graag.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 20 mei 2007 08:14 PM
  [ # 71 ]

Ik heb de auto gekocht bij een handelaar in Veenendaal.
Verder vertelde Eelco (WYD op de meeste fora) dat hij de auto regelmatig heeft zien staan in Veenendaal en dat de toenmalige eigenaar een oudere man met kinderen was.

Dat verklaart ook waarom er een Koningin Julianatoren sticker op de achterklep zat.

Verder vond ik het i.i.g. heel vreemd dat er iets van 200 dagen tussen het ORGA nummer en de tenaamstelling zit…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 mei 2007 08:55 PM
  [ # 72 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik heb de auto gekocht bij een handelaar in Veenendaal.
Verder vertelde Eelco (WYD op de meeste fora) dat hij de auto regelmatig heeft zien staan in Veenendaal en dat de toenmalige eigenaar een oudere man met kinderen was.

Dat verklaart ook waarom er een Koningin Julianatoren sticker op de achterklep zat.

Verder vond ik het i.i.g. heel vreemd dat er iets van 200 dagen tussen het ORGA nummer en de tenaamstelling zit…

Was het misschien een auto die lang (200 dagen) in de showroom heeft gestaan? Het was natuurlijk destijds wel het topmodel BX.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 mei 2007 09:19 PM
  [ # 73 ]

Dat met dat orga-nummer zegt niets…

Dat een auto in juni ‘88 geproduceerd is kan prima samengaan met tenaamstelling (verkrijgen kentekenbewijs) op 13-januari 1989.
Onze AX GT carburateur (Nigel) heeft kenteken TS-15-GS en is ook van 13 januari 1989…. toevallig…. terwijl er ook een enorm gat in kenteken nummering zit tussen de 2.
Soms zijn er ook administratieve toevalligheden, zoals importeurs die op 1 dag kennelijk honderden auto’s registreren.
Mijn vermoeden is dat misschien wel de helft van de BX’en 19GTi 16v in de kleur rood geleverd is, en dat Citroën ze dus gewoon van de band liet rollen zonder altijd naar bestelde volumes op kleur te kijken.
Dat zie je nu nog steeds met levertijden, de ene kleur kun je morgen meenenemen de ander duurt 3 maanden.

Hoe dan ook, ik zou graag meerdere voormalige eigenaars kennen om meer over de auto te kunen achterhalen.

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 mei 2007 11:20 PM
  [ # 74 ]

Vandaag helaas moeten concluderen dat Sophiés’ herrijzenis zal moeten wachten tot na de zomervakantie.
Hebben het gewoon te druk om het in de agenda te proppen.

wachten…

Profiel  

2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 mei 2007 08:18 PM
  [ # 75 ]

Wou d’r eigenlijk gewoon z.s.m. 250 meter verplaatsen…
Van de stalling naar Renard… en dan zien of we de belangrijkste dingen “tussendoor” konden doen.
Maar het terrein achter Renard is vol…, en de agenda nog voller.
Gemiddeld heeft een beller voor een afspraak bij Renard zo’n 2 weken geduld nodig voor er plek is voor grotere ingrepen…
En is dus gewoon niet in te schatten wanneer er eventuele gaten in de planning vallen.
Bovendien valt de zomervakantie vrij vroeg hier dit jaar… nog maar 5 weken te gaan voor veel kinderen.

Gelukkis hebben we 2 dagelijks beschikbare auto’s… Smile

Profiel  

5 van de 13
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook