B_iks schreef:Komt dat schurend geluid nu van achter of voor?
Ik had er last van, omdat de modderkuip af en toe (of hoe heet dat ding wat de riemen beschermt in de wielkast) tegen de spanrol van de multiriem aanliep. Dat was dus ook bij alleen zeer scherp naar links draaien.
Het geluid lijkt me van rechtsvoor te komen, dus je kon wel eens gelijk hebben… ik loop direct even naar buiten…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb even gekeken, maar alle plastic beplating komt niet in de buurt van bewegende delen. Ik zag net wel dat mijn spatlap RV slijtage sporen aan de onderkant had… ik ga zo even een stukje zonder rijden, je weet nooit…. (t blijft een bx he..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Het blijft een bx ja, niet altijd leuk, dus soms kan een vervelende klacht een uiterst lullige oorzaak hebben.
Het was dus niet de spatlap.
Ik dacht nog dat het de veerpoten konden zijn, dus die heb ik even gesmeerd. Dit heeft als effect gehad dat mijn voorvering weer als nieuw veert Maar het geluid is er nog steeds.
Vervolgens mijn vader meegesleept, om te kijken waar het nou vandaan komt. Hij dacht dat het toch ergens uit de achterwielophanging komt. Toen dacht ik aan de verroeste achter schijven die ik gister gezien had, misschien dat de blokjes aanlopen in de bochten of iets dergelijks.
Dus ik rijdt nou even rond met 100KG aan stoeptegels in de kofferbak, even de achterremmen weer op gang helpen.
Edit: daarnet bleef het motormanagement lampje mij iets te lang branden, en begon de auto een beetje in te houden…. Ik word echt gek…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
GoofBlikscha schreef:
Edit: daarnet bleef het motormanagement lampje mij iets te lang branden, en begon de auto een beetje in te houden…. Ik word echt gek…
Dat hoort er allemaal bij! ik ken niets anders van de BiX en het is allemaal met goede bedoelingen hoor! dadelijk ga je heerlijk rielekst op vakantie, en weet je dat er niets mis kan gaan. En volgend jaar in april komen de volgende versleten onderdelen weer aan bod.
Lijkt me gewoon een heldere zomeronderhoudschreeuw
Enne ff de accupolen los en een paar secondes tegen elkaar houden helpt erg vaak met motormanagement probleempjes!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX