Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
citroenc2 schreef:kijk 300 euri is erg veel geld voor een auto die over het algemeen maar 750 euro waard is
kijk de zijn altijd modellen waarbij het zinvol is zoals de 16v enz
Je moet niet zo naar de verkoopwaarde kijken. Als je airco wilt, je wagen is degelijk en je wil er nog een tijd in doorrijden, dan moet je het niet laten. Die € 300,- is het niet waard om daarvoor een andere wagen met werkende airco voor aan te schaffen, met alle risico’s van dien.
patje74 schreef:citroenc2 schreef:kijk 300 euri is erg veel geld voor een auto die over het algemeen maar 750 euro waard is
kijk de zijn altijd modellen waarbij het zinvol is zoals de 16v enz
Je moet niet zo naar de verkoopwaarde kijken. Als je airco wilt, je wagen is degelijk en je wil er nog een tijd in doorrijden, dan moet je het niet laten. Die € 300,- is het niet waard om daarvoor een andere wagen met werkende airco voor aan te schaffen, met alle risico’s van dien.
patje met 300 euro ben je er niet de airco komt er ook nog bij he
maar als je het echt wilt en je weet zeker dat je er nog een tijd in blijf rijden is het geen probleem
en iedereen moet doen wat hij wilt natuurlijk
patje74 schreef:citroenc2 schreef:kijk 300 euri is erg veel geld voor een auto die over het algemeen maar 750 euro waard is
kijk de zijn altijd modellen waarbij het zinvol is zoals de 16v enz
Je moet niet zo naar de verkoopwaarde kijken. Als je airco wilt, je wagen is degelijk en je wil er nog een tijd in doorrijden, dan moet je het niet laten. Die € 300,- is het niet waard om daarvoor een andere wagen met werkende airco voor aan te schaffen, met alle risico’s van dien.
Sja, maar ik wil wel relativeren dat 300 eur voor het werkend maken van een airco wel erg optimistisch is. Dat gaat er dan wel vanuit dat álles nog goed werkt. Of dat het geval is weet je in feite pas als ie werkt.
Voor het bijvullen alleen kun je al een aardig eind in de richting komen van dat bedrag, en dan moet er nog eens helemaal niets lek zijn. Moet er wat vervangen worden dan kan het snel oplopen.
Het grootste probleem van het hebben van airco in de auto is niet zozeer de airco zelf maar het feit dat je bij veel dingen niet meer goed kunt komen. Dus áls er wat stuk gaat en je moet delen van de airco demonteren dan moet je dus ook weer (duur) bijvullen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Het grootste probleem van het hebben van airco in de auto is niet zozeer de airco zelf maar het feit dat je bij veel dingen niet meer goed kunt komen. Dus áls er wat stuk gaat en je moet delen van de airco demonteren dan moet je dus ook weer (duur) bijvullen.
Klopt, maar met een goede, meedenkende Aircospecialist kan dat meevallen. Ik heb ‘m eerst laten vullen om te kijken of het nog werkte en pas toen het systeem lekdicht bleek te zijn, is er een nieuwe droger gemonteerd en het systeem is vervolgens gratis opnieuw gevuld.
Verder kun je bij grootschalige reparaties zelf de handen uit de mouwen steken, want uiteindelijk is het arbeidsloon van de specialist de grootste kostenpost. Dus als je voorbereidend werk kunt doen, scheelt dat al weer.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karel schreef:
Het grootste probleem van het hebben van airco in de auto is niet zozeer de airco zelf maar het feit dat je bij veel dingen niet meer goed kunt komen. Dus áls er wat stuk gaat en je moet delen van de airco demonteren dan moet je dus ook weer (duur) bijvullen.
Voor een groot deel heb je hier een punt. Echter….. vaak is het mogelijk om delen los te sleutelen zonder de slangen los te maken. Ik moet in de sm ook vaak delen van de airco losmaken om ergens bij te kunnen en maak dan nooit de slangen los en hoef dan gelukkig ook niet bij te vullen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@BX19TZI: En? Zie je het nog zitten?
Samenvattend:
Airco inbouwen is zo’n grote (en dure) klus dat je echt zeker moet weten dat je deze BX nog heel lang houdt, ongeacht wat voor mankementen er nog aan komen.
B_iks schreef:@BX19TZI: En? Zie je het nog zitten?
Ja ik zie het zeker nog zitten. Ik weet dat het veel geld kost alleen ik wil er wel voor gaan. Ik zal wel alle hulp kunnen gebruiken, want ik kan dat totaal niets zelf inbouwen.
Ik heb al zoveel geld in mijn BX zitten en hij rijdt nu eindelijk zoals ik hem hebben wil. De cruise control wordt ook binnenkort ingebouwd en met airco erbij is het compleet mijn auto.
Het enige probleem dat wel speelt is dat ik qua kilometers die ik maak beter een diesel kan kopen.
Heb nu dus 19tzi (groen) maar mijn droom bx is een: 19tzd grijs/groen met spoiler en elektrisch schuifkateldak, kilometer stand max 200.000 en dan dus cruise control en airco. Maar aangezien ik nog geen 1 heb kunnen kopen die aan mijn eigen voldoet, (airco en cruise control hoeft natuurlijk niet, dat zou ik dan in laten bouwen)ga ik dus voorlopig nog helemaal voor mijn BX 19TZI. Ik moet alleen wel aan de spullen komen voor de airco en die zijn helaas ook niet overal te koop.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:
Het enige probleem dat wel speelt is dat ik qua kilometers die ik maak beter een diesel kan kopen.
Heb nu dus 19tzi (groen) maar mijn droom bx is een: 19tzd grijs/groen met spoiler en elektrisch schuifkateldak, kilometer stand max 200.000 en dan dus cruise control en airco. Maar aangezien ik nog geen 1 heb kunnen kopen die aan mijn eigen voldoet, (airco en cruise control hoeft natuurlijk niet, dat zou ik dan in laten bouwen)ga ik dus voorlopig nog helemaal voor mijn BX 19TZI. Ik moet alleen wel aan de spullen komen voor de airco en die zijn helaas ook niet overal te koop.
Nou, deze komt toch aardig in de buurt
B_iks schreef:BX19TZI schreef:
Het enige probleem dat wel speelt is dat ik qua kilometers die ik maak beter een diesel kan kopen.
Heb nu dus 19tzi (groen) maar mijn droom bx is een: 19tzd grijs/groen met spoiler en elektrisch schuifkateldak, kilometer stand max 200.000 en dan dus cruise control en airco. Maar aangezien ik nog geen 1 heb kunnen kopen die aan mijn eigen voldoet, (airco en cruise control hoeft natuurlijk niet, dat zou ik dan in laten bouwen)ga ik dus voorlopig nog helemaal voor mijn BX 19TZI. Ik moet alleen wel aan de spullen komen voor de airco en die zijn helaas ook niet overal te koop.Nou, deze komt toch aardig in de buurt
Nou dat is bijna hetzelfde als de auto die ik nu heb alleen mijn auto is het overgelopen half jaar voor een paar duizend euro helemaal opgeknapt. Ik heb zelfs de roest weg laten halen. Ik weet nu zeg maar wat de staat van mijn auto is. En bij die auto is dat maar weer de vraag. Misschien komt er weer flink wat achetrstallig onderhoud te voorschijn en dat heb ik nu bij mijn auto wel gehad. Bovendien vind ik een elektrisch shuifkanteldak toch echt een belangrijk punt. Ik heb nu ook al een groene. Met spoiler en eigenlijk mist hier alleen zo’n dak in. En als ik dan toch een diesel wil kopen dan het liefst een zilvere.
Ik had paar maanden geleden bijna precies zo’n auto gekocht. Hij had 112.000 op de teller, een schuifkanteldak (zwart dash) echt een prachtige auto. Alleen hij moest nog ingevoerd worden en voor minimaal 1000 euro opgeknapt worden. Ik moet toegeven daar ik er nog steeds spijt van heb dat ik hem niet heb gekocht. Helaas zo is het nou eenmaal.
Die kan ik nu niet meer kopen dus nu ga ik voor mijn tzi en dan het liefst met airco.
Als iemand wel zo’n diesel voor me heeft dan hoor ik natuurlijk graag,
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Nou dat is bijna hetzelfde als de auto die ik nu heb alleen mijn auto is het overgelopen half jaar voor een paar duizend euro helemaal opgeknapt. Ik heb zelfs de roest weg laten halen. Ik weet nu zeg maar wat de staat van mijn auto is. En bij die auto is dat maar weer de vraag. Misschien komt er weer flink wat achetrstallig onderhoud te voorschijn en dat heb ik nu bij mijn auto wel gehad.
.............
Als iemand wel zo’n diesel voor me heeft dan hoor ik natuurlijk graag,
Dit lees je de laatste tijd steeds vaker, dat men in de BX blijft rijden i.p.v. hem weer te verkopen…..er zijn natuurlijk ook steeds minder BX diesels te koop als een jaar of 4 geleden.
Maar wat jij zoekt is natuurlijk een speld in een hooiberg….een BX diesel met EN nog zo weinig KM’s EN ook nog een schuifdak, Plus dat ie grijs moet zijn.
Ik kijk altijd als eerste hoe de motor en bak is…het veersysteem en zo…DAN pas welke kleur hij heeft.
Ik heb de kleur groen die ik nu heb ook niet uitgekozen….had liever rouge florentin gehad of een dergelijk fraaie kleur….maar Lievekoekjes worden niet gebakken bij een BX kopen.
Maar wat jij zoekt is natuurlijk een speld in een hooiberg….een BX diesel met EN nog zo weinig KM’s EN ook nog een schuifdak, Plus dat ie grijs moet zijn
Helaas, de mijne is al verpatst…
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
De set die ik te koop heb kost 200euro, (bedankt voor het vermelden harm )
PB maar effe als je interesse hebt.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
De set die ik te koop heb kost 200euro,
Daar zou ik eens mee beginnen, dan heb je alvast wat specifieke bx-airco-dingen (carterpan ook? da’s wel een van de belangrijkste)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
idd het ideale begin.
Pan is er ook bij.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.