Geachte forummers,
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk. Ik heb besloten om mijn rampenbak (BX 16 TZI) te slopen en heb daarom een nieuwe BX gekocht.
Het gaat om een BX 14 uit 1989, zonder toevoegingen. Helemaal kaal, basis, crisis, hoe je het ook wilt noemen. Versnellingsbak met 4 versnellingen en carburateurmotor met pulsairsysteem.
Maar het mooiste vind ik toch wel de kleur: Bleu Olympe
De eigenaar van de BX is een half jaar geleden overleden en sindsdien staat de auto op naam van zijn weduwe, die geen rijbewijs heeft. Sinds de laatste APK (16 juni 2006) was er slechts 9 km mee gereden.
Er zit uiteraard wel wat werk aan, zoals bij de meeste BX’en. Zo moeten er nieuwe bandjes op, lekt de krukaskeerring en de klepdekselpakking, moeten wat riempjes worden vervangen, en wellicht nog wat kleine dingetjes.
Ik ga de BX aanstaande dinsdag overschrijven en ophalen. Dan wordt ie bij de garage even nagekeken en gerepareerd en hoop ik er mee naar Citromobile te kunnen gaan.
De distributieriem is waarschijnlijk nog nooit vervangen, dus die is ook aan de beurt. Verder schakelt, veert en rijdt ie heerlijk.
Dan is het tijd voor wat foto’s (let niet op de dikke stoflaag, hij moet nog gepoetst worden).
Olielekkage aan de krukaskeerring en klepdekselpakking:
Oja, de prijs was € 100.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dacht ik het niet! Helemaal top Wouter, dit is een pracht wagen, typisch iets voor jou.
Ik hoop dat je hiermee meer mazzel zult hebben, het begin (de prijs) was in ieder geval erg goed. Veel plezier ermee!!!
Ik ben niet jaloers… ik ben niet jaloers…. ik ben heel erg jaloers.
Geweldige auto Wouter!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mooie wagen!
Maar zijn de ADALlen nog wel goed? De dame lijkt een beetje scheef te staan…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Leuke kleur Wouter ik hoop dat je met deze auto meer geluk hebt dan met de witte tzi D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Hoe is het leidingwerk van deze?
En de adallen.
Anders overbouwen van de witte.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:Hoe is het leidingwerk van deze?
En de adallen.Anders overbouwen van de witte.
Bij de witte waren de adallen toch ook gaar? Sja, leidingwerk kan natuurlijk ook rot zijn bij deze.
Hij ziet er qua interieur ook bijzonder netjes auto. En dan een TU versie met fietswieltjes!! Dat is al een tijd geleden dat ik van die mooie heb gezien. We hadden het er laatst over.. die X factor. Deze heeft em duidelijk wel.
Die wielen ajb niet verwouteren!!!!
Kijk eindelijk een zelfde 1400 met 4 versnellingen Mooi kleurtje wouter
Owja mocht je nog een keer behoefte hebben aan een smetteloos intrieur dan heb ik mijn orginele nog staan (zelfde als van jou ).
Jdt schreef:Kijk eindelijk een zelfde 1400 met 4 versnellingen Mooi kleurtje wouter
Owja mocht je nog een keer behoefte hebben aan een smetteloos intrieur dan heb ik mijn orginele nog staan (zelfde als van jou ).
Maar zo te zien is dit interieur al aardig smetteloos. En ik denk dat WOuter nog eerder zijn TZI interieur erin zal gaan zetten.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Zo leuke auto! ook een mooie kleur idd. Maar van een 1.6 Tzi, naar een 1.4 basis. je gaat wel een hoop luxe missen denk ik, haha.
Wel zonde van je Tzi! ik vond jou witte juist zo mooi! Maarja, als het een hoop ellende is, zit er niks anders op.
Grtz
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
He Wouter,
Mooie koets man en met een fijne kleur. En ja, ik zou deze origineel laten zelfs met die wielen eronder. Die zie je werkelijk haast nooit meer.
Veel plezier ermee en meer ellende dan met die BX die je nu hebt zal het niet worden….
CitroenAZU schreef:He Wouter,
Mooie koets man en met een fijne kleur. En ja, ik zou deze origineel laten zelfs met die wielen eronder. Die zie je werkelijk haast nooit meer.
Wat een ge-wel-dig exemplaar Met fietswieltjes! Ik sluit me helemaal bij Martijn aan. Mijn 14E (zie Avatar) krijgt ook weer z’n originele zwarte wieldopjes terug! Ze liggen al klaar!
Proficiat!
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
hee Wouter,
Gefeliciteerd met deze uber-gave BX.
Gelukkig kan ik hem nu niet meer willen…
Goed gedaan, jochie! Lijkt een verstandige (én leuke!) keus?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
mooi wagen wouter