Tja, airco..Een van de redenen waarom ik mijn huidige gti heb gekocht, van de week laten vullen en gelukkig werkt het nog. In mijn bx is een jaar of 5 geleden airco ingebouwd (oigineel bx) en voor zover ik begreep heeft dat heel veel geld en moeite gekost. Hierbij heeft men toen gebruik moeten maken van 2 donor bxen en daarna zijn alle zo goed als alle onderdelen gereviseerd/vervangen door een specialist. Een airco is een vrij dure luxe en daarom vaak verwaarloosd.
Tenzij je zelf heel veel tijd en geld over hebt én voldoende kennis zou ik het uitbesteden en dan helemaal nieuw in laten bouwen. Waarschijnlijk is dit achteraf nog minder duur en het scheelt veel frustratie…Laat je iig niks wijsmaken door mensen die vinden dat het een relatief eenvoudige klus is en zoddoende makkelijk zelf te doen is.
Misschien nog een betere tip, ga op zoek naar een bx die het wel (werkend) ook al omdat je aangeeft misschien te gaan dieselen…
Er staat nu in Brunssum (L) een zelfde groene kleur TZD (uit 92) als die van mij met airco te koop…heb net even gebeld naar de man….*hij moet wel even bijgevuld worden* zei hij.
Jaja…..maar meestal blijft het daar niet bij, als hij me had verteld dat die Airco STEK gecontroleerd was en in prima staat verkeerde (met een rapport erbij), was ik nu al onderweg geweest. ops:
Want origineel 220k gereden is ook niet slecht natuurlijk….hij heeft het kenteken van een 96’er en is dus ingevoerd, uit welk land wist hij niet.
Bram schreef:Er staat nu in Brunssum (L) een zelfde groene kleur TZD (uit 92) als die van mij met airco te koop…heb net even gebeld naar de man….*hij moet wel even bijgevuld worden* zei hij.
Jaja…..maar meestal blijft het daar niet bij, als hij me had verteld dat die Airco STEK gecontroleerd was en in prima staat verkeerde (met een rapport erbij), was ik nu al onderweg geweest. ops:
Want origineel 220k gereden is ook niet slecht natuurlijk….hij heeft het kenteken van een 96’er en is dus ingevoerd, uit welk land wist hij niet.
voor dat geld mag de airco wel werken
citroenc2 schreef:...voor dat geld mag de airco wel werken
Tsja…..wel mee eens, maar ja….vindt er maar eens eentje die met de originele Airco nog in prima staat is
De Airco’s van een Xantia zijn blijkbaar toch van een betere kwaliteit dan die van de BX, alhoewel die maar een paar jaar later zijn verschenen.
Je komt nog weleens Xantia D’s of TD’s tegen van rond 1994 met nog goed werkende airco, zijn toch ook alweer 13 jaar oud.
citroenc2 schreef:Bram schreef:Er staat nu in Brunssum (L) een zelfde groene kleur TZD (uit 92) als die van mij met airco te koop…heb net even gebeld naar de man….*hij moet wel even bijgevuld worden* zei hij.
Jaja…..maar meestal blijft het daar niet bij, als hij me had verteld dat die Airco STEK gecontroleerd was en in prima staat verkeerde (met een rapport erbij), was ik nu al onderweg geweest. ops:
Want origineel 220k gereden is ook niet slecht natuurlijk….hij heeft het kenteken van een 96’er en is dus ingevoerd, uit welk land wist hij niet.
voor dat geld mag de airco wel werken
Hoezo? Niet veel geld vorr een nette bx diesel met weinig km’s hoor, hooguit zou je erop kunnen aanmerken dat er niet staat dat de airco moet worden gevuld, wel zo netjes vind ik.
mvbbx schreef:citroenc2 schreef:Bram schreef:Er staat nu in Brunssum (L) een zelfde groene kleur TZD (uit 92) als die van mij met airco te koop…heb net even gebeld naar de man….*hij moet wel even bijgevuld worden* zei hij.
Jaja…..maar meestal blijft het daar niet bij, als hij me had verteld dat die Airco STEK gecontroleerd was en in prima staat verkeerde (met een rapport erbij), was ik nu al onderweg geweest. ops:
Want origineel 220k gereden is ook niet slecht natuurlijk….hij heeft het kenteken van een 96’er en is dus ingevoerd, uit welk land wist hij niet.
voor dat geld mag de airco wel werkenHoezo? Niet veel geld vorr een nette bx diesel met weinig km’s hoor, hooguit zou je erop kunnen aanmerken dat er niet staat dat de airco moet worden gevuld, wel zo netjes vind ik.
in feite is het niet veel voor een auto met die km stand maar ik heb wel zoiets als je een auto koop moet alles het doen want als het alleen vullen is wat op zicht ook niet zo duur is waarom wordt dat dan niet gedaan en maak je de auto gewoon duurder
ik heb zelf het idee dat deze airco nog omgebouwd moet worden dus dat neemt weer extra kosten met zich mee
Citroenbx schreef:idd het ideale begin.
Pan is er ook bij.
Ik snap niet wat alles is en wat ik precies er nog bij moet kopen. Er moet namelijk toch een een deel van het dashboard vervangen worden?
Als ik nou u onderdeel koop wat moet ik dan nog bijkopen? Heeft u dan ook het airco gedeelte voor het dashboard erbij zitten of moet ik dat dan nog kopen?
Wie zou me kunnen helpen met het inbouwen dan want daar kan je natuurlijk nog een hoop geld besparen en ik kan er echt helemaal niets van. Alvast bedankt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Inbouwen kan ik niet.(kan het wel maar heb er de tijd niet voor).
De installatie die ik verkoop is compleet, gaande van aircopomp tot carterpan tot leidingen tot kabelboom tot recirculatiekleppen tot het paneel in het dashbord…
Redelijk kompleet dus, kan zo niets bedenken dat je mist…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Inbouwen kan ik niet.(kan het wel maar heb er de tijd niet voor).
De installatie die ik verkoop is compleet, gaande van aircopomp tot carterpan tot leidingen tot kabelboom tot recirculatiekleppen tot het paneel in het dashbord…
Redelijk kompleet dus, kan zo niets bedenken dat je mist…
koudemiddel
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Nee hoor, zit erbij, in een zakkie.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ownee, das waar, zakkie had een gat erin, net zoals de ozonlaag…(na aflaten van dat gas werd het gat weer wat groter )
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zoals te lezen is, is het een flinke klus om te doen. Je geeft al aan dat je eigenlijk een diesel wil omdat je veel rijdt, maar dat je in deze blijft rijden omdat je er veel geld aan gespendeerd hebt. Rond blijven rijden in een benzineauto terwijl je ruim ´dieselkilometers´ rijdt kost je ook een hoop geld (als je een diesel zou rijden ben je sloten geld minder kwijt).
Bovendien is het fijn dat er misschien straks een airco in je bx zit, maar als je hem over 1 of 2 jaar verkoopt omdat benzine toch te duur rijdt zie je de kosten en moeite van die aircoklus niet terug.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zoiets kan je niet generaliseren, als je airco wil en je wil je BX houden bouw je het gewoon in, als je de BX gaat verkopen niet…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Citroenbx schreef:Zoiets kan je niet generaliseren, als je airco wil en je wil je BX houden bouw je het gewoon in, als je de BX gaat verkopen niet…
Dat klopt, maar zoals ik het lees wil TS eigenlijk een andere auto. De reden dat hij deze nog houdt is dat er de afgelopen tijd veel geld aan gespendeerd is en dat er geen diesel naar wens wordt aangeboden op dit moment. Dan vraag ik me af of het niet handiger is om nog even zonder airco door te rijden tot het moment dat een geschikte diesel, mét airco het pad kruist van TS kruist.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Dan vraag ik me af of het niet handiger is om nog even zonder airco door te rijden tot het moment dat een geschikte diesel, mét airco het pad kruist van TS kruist.
Dat zou ik in zijn geval ook doen. Een auto houden, terwijl je liever een andere uitvoering/kleur/motor etc. zou hebben, is ook niet zo’n best idee.