Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja, met power steering wel ja…
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ries schreef:Ja, met power steering wel ja…
LE heeft ook handmatige power steering
De wat latere basis BX 1.4 had overigens wel weer 165x14 banden….ik vermoed dat die er bij Wouter ook onder zitten.
Maar het staat gewoon leuk onder een echte Instap-BX…van die smalle bandjes en het voelt ook zo *lekker* aan als je wat hard door een bocht gaat op de snelweg.
Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren.
Zie ik de reden niet toe.
Schijt aan originaliteit.
wat een lievertje wouter!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
He Wouter, ik lees net pas je nieuwe topic. Ik heb het dus goed geraden: de BX basis die we laatst in het MP/E-bay etc. draadje voorbij zagen komen. Geweldige wagen inderdaad. Wat mij betreft, maar wie ben ik, laat je haar in de originele staat en met de originele bandjes en velgen. Ik ga ervan uit dat je met deze BX gewoon lekker kan gaan toeren zonder mankementen. Veel plezier ermee!
BTW, wat een gezever hierboven over stuurbekrachtiging. Ik heb heel lang zonder gereden en dat met een diesel die flink wat gewicht op de voortrein heeft. jullie weten toch wel dat je pas moet sturen als de auto in beweging is?? Scheelt je ook heel wat bandenslijtage. Deze BX laat zich makkelijk besturen zonder bekrachtiging.
Nogmaals Wouter, prachtaanschaf. Ik spot je wel op Citromobile.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd
hoop dat je deze langer kan rijden.
gaat er LPG in?
hogervp schreef:
BTW, wat een gezever hierboven over stuurbekrachtiging.
Het ligt wel behoorlijk aan de soort banden en het profiel en aan de bandenspanning. Een diesel heeft trouwens een nog wat indirecter stuurhuis, dus dat gaat best ondanks die extra kgs op de neus.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik wou net zeggen. Gezever?
Wat is dat nu weer voor een opmerking? Het werd gewoon even als opmerking terzijde geplaatst, maar dit terzijde…
Zo, wat een reacties! Bedankt allen.
Wat betreft de bandjes: ik heb sterk het vermoeden dat hier nog de 145’er “fietswieltjes” onder horen. Het gaat immers om een van de allerlaatste basis-BX’en, die bij de invoering van de BX type 3 werd geschrapt uit het programma. Althans, de “opvolger” (als je het zo kan noemen) in het 1400-programma werd toen de BX Cannes, die toch net een beetje luxer was dan de basis-BX’en van daarvóór.
Momenteel zitten er vóór nog 145’ers en achter 165’ers. Aangezien alle 4 de banden op zijn, zit ik er wel sterk aan te denken om rondom 165’ers te nemen, al is het alleen al voor een beetje veiligheid qua banden.
Wat betreft de wielen; ik hou dat absoluut origineel. Die gaatjeswielen vind ik schitterend en de lieve kleine wieldopjes ook.
Op de vraag of het een stap terug is… Sja, ik heb ook een 2CV, een Dyane en een GS gehad. Geen van die auto’s hadden centrale vergrendeling, electrische ramen en nog meer van die luxe. Het zal in het begin even wennen zijn maar ik vind juist dit soort BX’en heerlijke auto’s
arjan_verkade schreef:gaat er LPG in?
Dat moet ik in de komende maanden nog even bekijken. Ik weet uit ervaring dat deze blokjes heerlijk lopen op LPG, want ik heb al eens eerder een identiek exemplaar gehad in het rood, eveneens met pulsairsysteem, en die heeft 344.069 km gehaald.
En wat betreft het interieur zit ik heel sterk aan te denken om het volledige TZI-interieur over te zetten, inclusief vloermatten en dashboard. Dan begrijp ik wel dat de puristen dat weer niet vinden kunnen, maar het zitconfort van een TZI-interieur is vele malen beter, evenals de in delen neerklapbare achterbank.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
als lid van de type2-politie kan het me absoluut niet schelen wat je met de auto doet, als je er maar blij van wordt!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
overigens was mijn eerste bx een gelijke maar dan wit, en die had 145 bandjes. gaat prima!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:overigens was mijn eerste bx een gelijke maar dan wit, en die had 145 bandjes. gaat prima!
Ach, ik heb jaren gestuurd met 145 banden op de basis. Ging prima. Maar ja, echt scherp sturen doet dat niet. 165 banden op die velgen moet denk ik nog wel kunnen, maar je krijgt dan wel behoorlijk bolstaande wielen.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
XBXG schreef:
Momenteel zitten er vóór nog 145’ers en achter 165’ers. Aangezien alle 4 de banden op zijn, zit ik er wel sterk aan te denken om rondom 165’ers te nemen, al is het alleen al voor een beetje veiligheid qua banden.
Wat betreft de wielen; ik hou dat absoluut origineel. Die gaatjeswielen vind ik schitterend en de lieve kleine wieldopjes ook.
Toch wordt dat lastig combineren. De gaatjeswielen zijn 4.5J breed, en hoewel dat perfect past bij 145-banden, heb je voor banden van 165 breed eigenlijk de dichte 5j velgen nodig… Maar ‘t kan wel hoor.
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tsja, Wouter… Ik kan het allemaal niet meer vollege. Gaat me allemaal wat snel hehe. Maaruh, veel plezier met deze BX NIX in de SCHITTERENEDE kleur Bleu Olympe:-) BTW, ik heb nog een paravanrooster in die kleur, zal ik die meenemen naar Citromobile? Ik heb er toch niks meer aan.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”