3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 1]
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 29 april 2007 09:03 PM
  [ # 31 ]

Ja, met power steering wel ja…

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 29 april 2007 09:23 PM
  [ # 32 ]
Ries schreef:

Ja, met power steering wel ja…

LE heeft ook handmatige power steering Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 april 2007 09:29 PM
  [ # 33 ]

De wat latere basis BX 1.4 had overigens wel weer 165x14 banden….ik vermoed dat die er bij Wouter ook onder zitten.

Maar het staat gewoon leuk onder een echte Instap-BX…van die smalle bandjes en het voelt ook zo *lekker* aan als je wat hard door een bocht gaat op de snelweg. Razz

Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren. Cool

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 29 april 2007 09:33 PM
  [ # 34 ]

Zie ik de reden niet toe.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 29 april 2007 11:38 PM
  [ # 35 ]

wat een lievertje wouter!!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 29 april 2007 11:58 PM
  [ # 36 ]

He Wouter, ik lees net pas je nieuwe topic. Ik heb het dus goed geraden: de BX basis die we laatst in het MP/E-bay etc. draadje voorbij zagen komen. Geweldige wagen inderdaad. Wat mij betreft, maar wie ben ik, laat je haar in de originele staat en met de originele bandjes en velgen. Ik ga ervan uit dat je met deze BX gewoon lekker kan gaan toeren zonder mankementen. Veel plezier ermee!

BTW, wat een gezever hierboven over stuurbekrachtiging. Ik heb heel lang zonder gereden en dat met een diesel die flink wat gewicht op de voortrein heeft. jullie weten toch wel dat je pas moet sturen als de auto in beweging is??  Wink Scheelt je ook heel wat bandenslijtage. Deze BX laat zich makkelijk besturen zonder bekrachtiging.

Nogmaals Wouter, prachtaanschaf. Ik spot je wel op Citromobile.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2007 01:14 AM
  [ # 37 ]

Gefeliciteerd Smile

hoop dat je deze langer kan rijden.

gaat er LPG in? Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 april 2007 01:18 AM
  [ # 38 ]
hogervp schreef:

BTW, wat een gezever hierboven over stuurbekrachtiging.

Laughing Het ligt wel behoorlijk aan de soort banden en het profiel en aan de bandenspanning. Een diesel heeft trouwens een nog wat indirecter stuurhuis, dus dat gaat best ondanks die extra kgs op de neus.

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 30 april 2007 02:07 AM
  [ # 39 ]

Ik wou net zeggen. Gezever?
Wat is dat nu weer voor een opmerking? Het werd gewoon even als opmerking terzijde geplaatst, maar dit terzijde…

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 30 april 2007 02:26 AM
  [ # 40 ]

Zo, wat een reacties! Bedankt allen.  Very Happy Very Happy

Wat betreft de bandjes: ik heb sterk het vermoeden dat hier nog de 145’er “fietswieltjes” onder horen. Het gaat immers om een van de allerlaatste basis-BX’en, die bij de invoering van de BX type 3 werd geschrapt uit het programma. Althans, de “opvolger” (als je het zo kan noemen) in het 1400-programma werd toen de BX Cannes, die toch net een beetje luxer was dan de basis-BX’en van daarvóór.

Momenteel zitten er vóór nog 145’ers en achter 165’ers. Aangezien alle 4 de banden op zijn, zit ik er wel sterk aan te denken om rondom 165’ers te nemen, al is het alleen al voor een beetje veiligheid qua banden.

Wat betreft de wielen; ik hou dat absoluut origineel. Die gaatjeswielen vind ik schitterend en de lieve kleine wieldopjes ook.

Op de vraag of het een stap terug is… Sja, ik heb ook een 2CV, een Dyane en een GS gehad. Geen van die auto’s hadden centrale vergrendeling, electrische ramen en nog meer van die luxe. Het zal in het begin even wennen zijn maar ik vind juist dit soort BX’en heerlijke auto’s

arjan_verkade schreef:

gaat er LPG in? Wink

Dat moet ik in de komende maanden nog even bekijken. Ik weet uit ervaring dat deze blokjes heerlijk lopen op LPG, want ik heb al eens eerder een identiek exemplaar gehad in het rood, eveneens met pulsairsysteem, en die heeft 344.069 km gehaald.

En wat betreft het interieur zit ik heel sterk aan te denken om het volledige TZI-interieur over te zetten, inclusief vloermatten en dashboard. Dan begrijp ik wel dat de puristen dat weer niet vinden kunnen, maar het zitconfort van een TZI-interieur is vele malen beter, evenals de in delen neerklapbare achterbank.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 30 april 2007 02:28 AM
  [ # 41 ]

als lid van de type2-politie kan het me absoluut niet schelen wat je met de auto doet, als je er maar blij van wordt!

Profiel  

hel1
> 2000 berichten

Gepost: 30 april 2007 02:29 AM
  [ # 42 ]

overigens was mijn eerste bx een gelijke maar dan wit, en die had 145 bandjes. gaat prima!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 30 april 2007 02:35 AM
  [ # 43 ]
hel1 schreef:

overigens was mijn eerste bx een gelijke maar dan wit, en die had 145 bandjes. gaat prima!

Ach, ik heb jaren gestuurd met 145 banden op de basis. Ging prima. Maar ja, echt scherp sturen doet dat niet. 165 banden op die velgen moet denk ik nog wel kunnen, maar je krijgt dan wel behoorlijk bolstaande wielen.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 30 april 2007 02:37 AM
  [ # 44 ]
XBXG schreef:

Momenteel zitten er vóór nog 145’ers en achter 165’ers. Aangezien alle 4 de banden op zijn, zit ik er wel sterk aan te denken om rondom 165’ers te nemen, al is het alleen al voor een beetje veiligheid qua banden.

Wat betreft de wielen; ik hou dat absoluut origineel. Die gaatjeswielen vind ik schitterend en de lieve kleine wieldopjes ook.

Toch wordt dat lastig combineren. De gaatjeswielen zijn 4.5J breed, en hoewel dat perfect past bij 145-banden, heb je voor banden van 165 breed eigenlijk de dichte 5j velgen nodig… Maar ‘t kan wel hoor.

Gr Martijn

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 april 2007 02:39 AM
  [ # 45 ]

Tsja, Wouter… Ik kan het allemaal niet meer vollege. Gaat me allemaal wat snel hehe. Maaruh, veel plezier met deze BX NIX in de SCHITTERENEDE kleur Bleu Olympe:-) BTW, ik heb nog een paravanrooster in die kleur, zal ik die meenemen naar Citromobile? Ik heb er toch niks meer aan.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

3 van de 39
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook