1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ zijn BX GTI deel II—> Andere velgen @ P4
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 april 2007 08:37 PM

Het vervolg van dit draadje dus.

Gisteren heb ik weer een rondje Nederland en een stukje België gedaan. Allereerst naar Driebergen om een mooie Sebring einddemper op te halen, daarna door naar Best voor een aircopompje en een riempje voor die pomp. En last but certainly not the least naar Kalmthout voor een splinternieuwe voorruit, portierschelpjes, 2 nieuwe knipperlichies, en nieuwe spatlappies voor achter.
Bij Ruben hebben we ter plekke de hele uitlaat ook maar aangepast. Allereerst mijn nieuwe voorpijp aangepast. Het dempertje er tussen vandaan geflext en een mooi recht stuk pijp er van gemaakt. Toen begon de o zo geweldige zoektocht naar een M18 moer met fijn schroefdraad voor de lambdasonde. Helaas waren we net te laat bij de plaatselijke ijzerwarenhandel, en de bouwmarkt had alleen M18 met grof draad. Dus met de moed in de schoenen kwamen we weer terug. Maar na nog maar es goed gekeken te hebben vond Ruben toch een fijne M18 moer met fijn draad! Vervolgens gat in de pijp geboord en uitgefreest. Moer er op gelast, en het nieuwe voorpijpje was klaar.
Toen maar eens de hele uitlaatlijn eronder vandaan laten keilen Very Happy. Voorpijp losgemaakt, nieuwe pijp erin gerost, en natuurlijk gelijk de Sebring demper opgehangen. Nu vertel ik dit heven heel vlot, maar er zaten nog wat strubbelingen tussen Laughing . Maar goed, de uitlaat hing er uiteindelijk weer fijn onder.
En wat een heerlijke sound geeft dat!! In plaats van het gepruttel dat ik eerst had vanwege de lege einddemper (zat geen wol meer in), heb ik nu een heerlijk zware sound. Gelukkig is het nog wel beschaafd omdat de tussendemper er nog gewoon tussen zit. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Verder merk ik wel dat de motor soepeler doorjankt in toeren na het verwijderen van de katalysator. Hij is ook wat minder horterig en stoterig als je plotsklap van het gas af gaat of het pedaal vloert. Qua vermogenswinst merk ik eigenlijk totaal niks.
Maar goed, de BX heeft nu een heerlijke sound. En met het nieuwe koppelingetje rijd het echt voortreffelijk! De BX is nu ook echt lekvrij na het reviseren van de debietregelaar (in tegenstelling tot mijn vaders Xantia die bakolie lekt hihihihi Twisted Evil)

Nog wat plaatjes:

Klik
Klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 29 april 2007 08:41 PM
  [ # 1 ]

ziet er goed uit Wink

Profiel  
 
fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 29 april 2007 09:39 PM
  [ # 2 ]

filmpje ? Razz

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 april 2007 01:10 AM
  [ # 3 ]
fiorano schreef:

filmpje ? Razz

dat is ook het eerste wat ik dacht Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 30 april 2007 05:05 AM
  [ # 4 ]

Cool  zo een demper zit er ook onder mijn ax Smile njah het eindstuk ziet er het zelfde uit zeg mr en het is ook een sebring

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 april 2007 05:44 AM
  [ # 5 ]

Mooi hoor Cool

En meteen lekker genieten op de terugreis! zo hoort het!!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 april 2007 03:43 PM
  [ # 6 ]

ben benieuwd naar de sound Cool

Maar ik denk dat ik dat nog wel te horen krijg Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 30 april 2007 05:59 PM
  [ # 7 ]

hmm gepruttel door lege einddemper…..

ik denk dat mijn einddemper dan ook leeg is Laughing

Profiel  
 
Gospel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 24-03-2007

Gepost: 08 mei 2007 03:35 AM
  [ # 8 ]

type Sebring demper?

Prutsy kan je ons nog ff vertellen welk type Sebring einddemper je er onder hebt liggen? Zoekt wat gemakkelijker op marktplaats Wink...

(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 mei 2007 01:06 PM
  [ # 9 ]

Ik zal het straks eens even nazien Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 08 mei 2007 03:52 PM
  [ # 10 ]

Sebring doet het prima onder een gti, ik heb er ook een in combinatie met een originele tussendemper en kat, mooi zwaar geluid en een demper die praktisch niet doorroest!

Emiel

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 mei 2007 08:25 PM
  [ # 11 ]

zag er goed uit LJ Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 mei 2007 10:00 PM
  [ # 12 ]
ZX-Cruiser schreef:

Hmm die foto’s zijn geschoten op de binnendoorweg naar Doornspijk?

Nope, zijn geschoten toen ik van Kampen binnendoor terugreed naar Elburg. Lijkt wel erg op elkaar idd Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 mei 2007 02:12 AM
  [ # 13 ]

Nou, de BX is weer incontinent. Hij lekt relatief langzaam LHM ergens linksvoor bij het subframe. Ik ben bang dat mijn beide octopussen echt aan het eind van hun leven zijn. 1 dezer dagen bestel ik gewoon 2 nieuwe, ben ik in 1 klap van het gedonder af.

Verder gisteren ook iets heel aparts meegemaakt. Ik reed op de snelweg en ineens is mijn toerenteller weg. Geen vermogen meer, dus terugschakelen gas niks… De vluchtstrook dus maar op en het contact uit. Ik weer starten, en zowaar tikken lopen Rolling Eyes . Ik scheet hem al, ik was al bang dat mijn BDP censor de geest had gegeven. Waarschijnlijk zit er ergens een kabeltje niet helemaal fris. De BDP censor is namelijk wel los geweest tijdens het vervangen van de koppeling. Maar goed, vandaag of morgen kruip ik dus maar weer onder de auto Rolling Eyes

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 mei 2007 04:54 AM
  [ # 14 ]
PrutsyLJ schreef:

Nou, de BX is weer incontinent. Hij lekt relatief langzaam LHM ergens linksvoor bij het subframe. Ik ben bang dat mijn beide octopussen echt aan het eind van hun leven zijn. 1 dezer dagen bestel ik gewoon 2 nieuwe, ben ik in 1 klap van het gedonder af.

Dat kan best de retour v/d veiligheidsklep zijn; dat is maar een klein stukje slang wat in een U-bocht loopt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 mei 2007 11:58 PM
  [ # 15 ]

Zo dan, vandaag naar Noordwolde-Zuid afgereist voor een ruitenwissermechaniek waarbij het niet voelde alsof je in de soep aan het roeren was. Dus, gezellig bij Thijs een beetje geklust en een heeeeleboel lopen ouwehoeren. Ook Emiel nog even gezien met zijn peug 205 cabrio. Erg gezellig allemaal.

Thuis gekomen heb ik ook nog even mijn LHM lekkage gefikst, een klusje van welgeteld 10 minuten. Karel, je had gelijk het was idd het slangetje van de veiligheidsklep. Deze was al een keer ingekort en helemaal ingescheurd en uitgedroogt. Dus deze is vervangen door een nieuw stukje slang.
Als laatste ook nog een nieuw ruitenwisserblad op het armpje geprikt zodat ik weer wat zie als het regent. Binnenkort komt het grote avontuur der nieuwe cilinderkop met D6A (vuile GTi) nokkenas en verse klepsealtjes, en als ik dan toch bezig ben neem ik gelijk de distributie mee. De onderdeeltjes liggen allemaal al klaar muv een koppakking, kopbouten en een nieuwe waterpomp.

Word vervolgd dus!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook