Bij de garage geweest, verhaal verteld en de garagist vermoed idd ook dat het de klepsteelrubbers zijn. Kosten setje rubbers: €25, verder wordt de prijs aangevuld tot €250-300 met arbeidsuren (4-5 max 6 uur). Als ik die foto’s van Eric bekijk dan zie ik mij zelf dat nog niet zo snel doen, dus heb ik besloten om maar ff door de zure appel heen te bijten ... hoop dat ie daar weer helemaal geezond van wordt….
Animal triste post coitum
Serge schreef:Bij de garage geweest, verhaal verteld en de garagist vermoed idd ook dat het de klepsteelrubbers zijn. Kosten setje rubbers: €25, verder wordt de prijs aangevuld tot €250-300 met arbeidsuren (4-5 max 6 uur). Als ik die foto’s van Eric bekijk dan zie ik mij zelf dat nog niet zo snel doen, dus heb ik besloten om maar ff door de zure appel heen te bijten ... hoop dat ie daar weer helemaal geezond van wordt….
Vraag aan de garagist of hij de klepsteelrubbers vervangt d.m.v. het demonteren van de cilinderkop of d.m.v. compressie zoals ik het gedaan heb.
Waarschijnlijk demonteert hij de cilinderkop aan de arbeidsuren te zien. Dit maakt het een stuk duurder.
In hoeveel uur zou het mbv compressie gedaan moeten kunnen zijn?
Animal triste post coitum
Serge schreef:In hoeveel uur zou het mbv compressie gedaan moeten kunnen zijn?
Een heel stuk korter aangezien dan de cilinderkop kan blijven zitten en het niet meer is dan de nokkenas demonteren.
Ik schat dat je dan binnen 2 uur klaar bent.
Laat overigens meteen de distributieriem vervangen. Deze is nu toch los.
Dat maakt nogal een verschil! Dan zal ik hem er zeker naar vragen morgen. Nieuwe distributieriem is trouwens niet nodig; die heb ik bij de aanschaf van de auto laten vervangen (krappe 2 maanden geleden).
Animal triste post coitum