Het vervolg van dit draadje dus.
Gisteren heb ik weer een rondje Nederland en een stukje België gedaan. Allereerst naar Driebergen om een mooie Sebring einddemper op te halen, daarna door naar Best voor een aircopompje en een riempje voor die pomp. En last but certainly not the least naar Kalmthout voor een splinternieuwe voorruit, portierschelpjes, 2 nieuwe knipperlichies, en nieuwe spatlappies voor achter.
Bij Ruben hebben we ter plekke de hele uitlaat ook maar aangepast. Allereerst mijn nieuwe voorpijp aangepast. Het dempertje er tussen vandaan geflext en een mooi recht stuk pijp er van gemaakt. Toen begon de o zo geweldige zoektocht naar een M18 moer met fijn schroefdraad voor de lambdasonde. Helaas waren we net te laat bij de plaatselijke ijzerwarenhandel, en de bouwmarkt had alleen M18 met grof draad. Dus met de moed in de schoenen kwamen we weer terug. Maar na nog maar es goed gekeken te hebben vond Ruben toch een fijne M18 moer met fijn draad! Vervolgens gat in de pijp geboord en uitgefreest. Moer er op gelast, en het nieuwe voorpijpje was klaar.
Toen maar eens de hele uitlaatlijn eronder vandaan laten keilen . Voorpijp losgemaakt, nieuwe pijp erin gerost, en natuurlijk gelijk de Sebring demper opgehangen. Nu vertel ik dit heven heel vlot, maar er zaten nog wat strubbelingen tussen . Maar goed, de uitlaat hing er uiteindelijk weer fijn onder.
En wat een heerlijke sound geeft dat!! In plaats van het gepruttel dat ik eerst had vanwege de lege einddemper (zat geen wol meer in), heb ik nu een heerlijk zware sound. Gelukkig is het nog wel beschaafd omdat de tussendemper er nog gewoon tussen zit. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Verder merk ik wel dat de motor soepeler doorjankt in toeren na het verwijderen van de katalysator. Hij is ook wat minder horterig en stoterig als je plotsklap van het gas af gaat of het pedaal vloert. Qua vermogenswinst merk ik eigenlijk totaal niks.
Maar goed, de BX heeft nu een heerlijke sound. En met het nieuwe koppelingetje rijd het echt voortreffelijk! De BX is nu ook echt lekvrij na het reviseren van de debietregelaar (in tegenstelling tot mijn vaders Xantia die bakolie lekt hihihihi )
Nog wat plaatjes:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ziet er goed uit
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
filmpje ?
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
fiorano schreef:filmpje ?
dat is ook het eerste wat ik dacht
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zo een demper zit er ook onder mijn ax njah het eindstuk ziet er het zelfde uit zeg mr en het is ook een sebring
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi hoor
En meteen lekker genieten op de terugreis! zo hoort het!!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ben benieuwd naar de sound
Maar ik denk dat ik dat nog wel te horen krijg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
hmm gepruttel door lege einddemper…..
ik denk dat mijn einddemper dan ook leeg is
type Sebring demper?
Prutsy kan je ons nog ff vertellen welk type Sebring einddemper je er onder hebt liggen? Zoekt wat gemakkelijker op marktplaats ...
(BX 1.6TRi) - (BX GTi 8v) - XM 2.1 TD
Ik zal het straks eens even nazien
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Sebring doet het prima onder een gti, ik heb er ook een in combinatie met een originele tussendemper en kat, mooi zwaar geluid en een demper die praktisch niet doorroest!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zag er goed uit LJ
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ZX-Cruiser schreef:Hmm die foto’s zijn geschoten op de binnendoorweg naar Doornspijk?
Nope, zijn geschoten toen ik van Kampen binnendoor terugreed naar Elburg. Lijkt wel erg op elkaar idd
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Nou, de BX is weer incontinent. Hij lekt relatief langzaam LHM ergens linksvoor bij het subframe. Ik ben bang dat mijn beide octopussen echt aan het eind van hun leven zijn. 1 dezer dagen bestel ik gewoon 2 nieuwe, ben ik in 1 klap van het gedonder af.
Verder gisteren ook iets heel aparts meegemaakt. Ik reed op de snelweg en ineens is mijn toerenteller weg. Geen vermogen meer, dus terugschakelen gas niks… De vluchtstrook dus maar op en het contact uit. Ik weer starten, en zowaar tikken lopen . Ik scheet hem al, ik was al bang dat mijn BDP censor de geest had gegeven. Waarschijnlijk zit er ergens een kabeltje niet helemaal fris. De BDP censor is namelijk wel los geweest tijdens het vervangen van de koppeling. Maar goed, vandaag of morgen kruip ik dus maar weer onder de auto
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Nou, de BX is weer incontinent. Hij lekt relatief langzaam LHM ergens linksvoor bij het subframe. Ik ben bang dat mijn beide octopussen echt aan het eind van hun leven zijn. 1 dezer dagen bestel ik gewoon 2 nieuwe, ben ik in 1 klap van het gedonder af.
Dat kan best de retour v/d veiligheidsklep zijn; dat is maar een klein stukje slang wat in een U-bocht loopt.
Ich bin ein Breaker
Zo dan, vandaag naar Noordwolde-Zuid afgereist voor een ruitenwissermechaniek waarbij het niet voelde alsof je in de soep aan het roeren was. Dus, gezellig bij Thijs een beetje geklust en een heeeeleboel lopen ouwehoeren. Ook Emiel nog even gezien met zijn peug 205 cabrio. Erg gezellig allemaal.
Thuis gekomen heb ik ook nog even mijn LHM lekkage gefikst, een klusje van welgeteld 10 minuten. Karel, je had gelijk het was idd het slangetje van de veiligheidsklep. Deze was al een keer ingekort en helemaal ingescheurd en uitgedroogt. Dus deze is vervangen door een nieuw stukje slang.
Als laatste ook nog een nieuw ruitenwisserblad op het armpje geprikt zodat ik weer wat zie als het regent. Binnenkort komt het grote avontuur der nieuwe cilinderkop met D6A (vuile GTi) nokkenas en verse klepsealtjes, en als ik dan toch bezig ben neem ik gelijk de distributie mee. De onderdeeltjes liggen allemaal al klaar muv een koppakking, kopbouten en een nieuwe waterpomp.
Word vervolgd dus!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005