Xantia heeft weer APK, toch wel een vraagje
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 februari 2007 05:23 PM

Very Happy Very Happy De Xantia kan er weer een jaar tegen aan. Ik heb hem laten keuren bij de mitsubishi garage hier in Leeuwarden. Bevalt me altijd erg goed, ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt waar je zoveel service krijgt. Daarom daar maar APK laten keuren. Er zit alleen een beetje speling op de buitenste stuurkogel. Dit was een aandachtspunt.

Ik heb nog wel een vraag

Ik heb de banden laten balanseren maar helaas de auto trilt nog wel wat tussen 60 en 80. Het maakt niet heel veel uit of ik op trek of constant rij. Het vreemde is ook dat het soms niet, soms bij 50 en soms bij 70 gebeurt. Kan dit komen omdat er speling op de kogel zit? Deze ga ik voor de vakantie nog wel vervangen overigens.

De aandrijfassen lijken wel vast te zitten dit is een tijdje geleden door Citroen23 getest op de brug. Iemand nog ideeen of zie ik iets over het hoofd.

Het olie lekken laat ik eerst maar even voor wat het is. Ik hou het wel in de gaten. Gewoon regelmatig peilen. Ben weer blij met een jaar APK.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 28 februari 2007 10:02 PM
  [ # 1 ]

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt voor het vervangen van de stuurkogel. Hij begint nu wel heel erg te rammelen. Begroting door de dealer was €160. Zal mij benieuwen of ik verschil merk. Volgens de dealer kan het wel zo zijn dat de auto hierdoor trilt. Anders zijn het aandrijfassen Evil or Very Mad

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 28 april 2007 04:03 PM
  [ # 2 ]

Het komt mij vtij logisch over, dat als je een versleten fussekogel heb
de wielen dan kunnen trillen,de ruimte is hiervoor immers aanwezig.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 28 april 2007 08:48 PM
  [ # 3 ]

laat even het tussenlager van de rechter aandrijfas controleren.
mvgr wupke Wink

Profiel  

Double Chevron
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 29 april 2007 06:28 PM
  [ # 4 ]

Ik vraag mij dat al een tijdje af, dus tijd om nog eens wat over automechaniek te leren:

Wat is de fusekogel, waar bevindt zich dit en wat doet het eigenlijk precies?

Always Smile Smile

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 29 april 2007 06:46 PM
  [ # 5 ]
Double Chevron schreef:

Ik vraag mij dat al een tijdje af, dus tijd om nog eens wat over automechaniek te leren:

Wat is de fusekogel, waar bevindt zich dit en wat doet het eigenlijk precies?

wupke geeft automechanische lessen….op 13 MEI gaat het over automatsche transmissie’s en halfautomatische transmissie’s.

als er meer liefhebbers zijn om een X algemene autotechnische kennis op te doen, dan wil ik het wel organiseren…..

mvgr wupke: een FUSEE is een kogelgewricht met een tapse pen/bus verbinding eraan.
deze vind je normaliter aan je wielophanging .

die dus… Wink

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2007 07:52 PM
  [ # 6 ]
kreazyV8wuppo schreef:

laat even het tussenlager van de rechter aandrijfas controleren.
mvgr wupke Wink

De auto heeft inmiddels een linker aandrijfas nieuw. Bij demonteren kwam hij al vanzelf los. Het laatste seel bleef nog in de bak zitten. Ook niet al te vast gelukkig.

Hij trilt nu niet meer

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook