3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Bixje is verkocht :-(
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 25 april 2007 03:35 PM
  [ # 31 ]
Jay-Jay… schreef:

En je ABS dan? Dat is afkeur voor APK als die niet werkt, of heeft iemand het lampje doorverbonden aan het dynamo lampje??

Het lampje is door verbonden met het lampje van de koelvloeistof Confused  Zat al zo toen ik ‘m kocht. Is natuurlijk niet de mooiste oplossing. Ik denk dat er een bekabelingsfout zit (er komt geen 12 V aan bij de computer). Als de motorwissel gedaan is en alles werkt verder goed ga ik daar wel eens naar kijken.

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 april 2007 03:44 PM
  [ # 32 ]
Bram schreef:

Zo…..dus Jan heeft er weer een flink klusje aan ? Cool

Tip : sloop dan wat zaken van je huidige motor af, die je wellicht in de toekomst nog nodig mocht hebben en waarvan je weet dat ze nog goed werken….zoals Startmotor, dynamo, debietregelaar…diverse slangen (als ze nog goed zijn uiteraard)..enz…enz…klein spul dus waar je vast nog wel een hoekje voor hebt.

Jij zal vast ook weleens bij Sloperij Rutte lopen grasduinen Confused: ....maar daar staat zelden een tzd-turbo.

De verkoper moet zijn eigen motor er nog uittakelen. Dus ik had zoiets van: eh, kun je hem dan niet gelijk bij mij erin hangen ?! Had ‘ie eigenlijk niet zo’n zin in, maar een beetje lief aankijken door de telefoon kan soms wonderen doen Wink  Dus hoeft Jan z’n handen niet vuil te maken Smile

Ik was trouwens al van plan om te kijken of er nog wat van de oude motor af kon… Maareh, laat ze thuis maar niet horen dat ik nòg ergens een klein hoekje nodig heb voor opslag van wat spul Rolling Eyes

Mijn ervaring is dat Rutte een van de weinige sloperijen hier in de omgeving is die überhaupt nog BX-en heeft Sad

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 mei 2007 12:23 AM
  [ # 33 ]

Zo, Bixje zaterdag ingeleverd in verweggistan, sorry: Drongelen Wink  . Willem heeft ondertussen de motoren uit de auto’s liggen. Als het een beetje meezit gaat zijn motor komend weekend bij mijn Bix erin (en anders kunnen we er altijd nog een leuke trapauto van maken Laughing ). Willem zegt het nog steeds leuk te vinden, dus dat scheelt Cool .
Kortom, wordt vervolgd

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 01 mei 2007 12:43 AM
  [ # 34 ]
Wilan schreef:

Zo, Bixje zaterdag ingeleverd in verweggistan, sorry: Drongelen Wink  . Willem heeft ondertussen de motoren uit de auto’s liggen. Als het een beetje meezit gaat zijn motor komend weekend bij mijn Bix erin (en anders kunnen we er altijd nog een leuke trapauto van maken Laughing ). Willem zegt het nog steeds leuk te vinden, dus dat scheelt Cool .
Kortom, wordt vervolgd

Als hij klaar is moeten we toch maar eens een Mini-meeting houden met onze 2 groene BX diesels. Wink

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 01 mei 2007 10:27 PM
  [ # 35 ]
Bram schreef:

Als hij klaar is moeten we toch maar eens een Mini-meeting houden met onze 2 groene BX diesels. Wink

Jaha, groen is de ènige èchte kleur voor een BX (of blauw natuurlijk, enneh, mooi rood is ook niet lelijk, grijs een beetje zaai, andere kleuren zal ik me maar niet over uitlaten…. Wink )
Maar is een goed idee. Hopenlijk komt dit weekend alles voor elkaar Razz

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 01 mei 2007 11:45 PM
  [ # 36 ]

Way betreft je ABS: Als je wilt kan ik wel even met je meekijken tzt? Ik heb mijn ABS een tijdje terug gefikst en heb toen zo’n beetje alle componenten zien langskomen dus wie weet heb ik handige tips voor je. Je kunt ook meteen even kijken hoe het bij mij bekabeld is. Haarlem-Amsterdam is te doen dacht ik zo…

Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 02 mei 2007 01:44 AM
  [ # 37 ]
Wilan schreef:
Bram schreef:

Jaha, groen is de ènige èchte kleur voor een BX (of blauw natuurlijk, enneh, mooi rood is ook niet lelijk, grijs een beetje zaai, andere kleuren zal ik me maar niet over uitlaten…. Wink )
Maar is een goed idee. Hopenlijk komt dit weekend alles voor elkaar Razz

Grijs saai? Durf je wel tegen een paar weerloze bixen?  Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 mei 2007 03:37 AM
  [ # 38 ]
BxBandit schreef:

Way betreft je ABS: Als je wilt kan ik wel even met je meekijken tzt? Ik heb mijn ABS een tijdje terug gefikst en heb toen zo’n beetje alle componenten zien langskomen dus wie weet heb ik handige tips voor je. Je kunt ook meteen even kijken hoe het bij mij bekabeld is. Haarlem-Amsterdam is te doen dacht ik zo…

Ik hoor het wel als je interesse hebt.

Bedankt Smile Ik wacht eerst even tot z’n nieuwe hartje erin zit en netjes klopt Cool . Werk aan de ABS was een beetje onderbroken door de olie lekkage e.d.
Enneh, Haarlem-Amsterdam lijkt me inderdaad niet onoverkomenlijk Wink

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 mei 2007 03:32 AM
  [ # 39 ]
Wilan schreef:

Bedankt Smile Ik wacht eerst even tot z’n nieuwe hartje erin zit en netjes klopt Cool

Hoe staat het er voor met je BX, Wilan ?
Zit de motor er al in ?

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 12 mei 2007 03:44 AM
  [ # 40 ]
Bram schreef:

Hoe staat het er voor met je BX, Wilan ?
Zit de motor er al in ?

Yep, sinds zondag Cool  Maareh, hij moest nog even wat dingen afwerken (olie verversen enzo, schatte nog een paar uurtjes nodig te hebben…). Aangezien hij alleen in het weekend tijd heeft zou hij er vanavond/morgen mee verder gaan. Zaterdagavond hoopt ‘ie ‘m af te hebben. Ga ik ‘m (of haar) zondag halen. Toch wel spannend…  Laughing

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 12 mei 2007 04:23 PM
  [ # 41 ]

Ik ben zeer benieuwd. Wink

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 14 mei 2007 11:17 PM
  [ # 42 ]

Hoe nu verder ?! => Zo, nu verder. Met nieuwe motor !

Er zit een nieuwe motor in !!!  dance

Hoera hoera, m’n bixje heeft een nieuwe motor. Loopt stiller, trekt beter, de stotter bij 2100 toeren kwijt en natuurlijk geen lekkage meer. Cool
Gistermiddag Bixje opgehaald. Er hadden bij het ombouwen nog aardig wat dingetjes tegengesputterd. Zondagochtend wilden de koelvinnen niet aanslaan: Stekkertje maakte niet goed contact. Heeft Willem gelijk alle stekkertjes maar even opgepoetst very good

Toen ik ‘s middags kwam was er nog even paniek: Hij lekte LHM op het subframe rechtsvoor het zal toch niet de octopus zijn…....... Rolling Eyes   Gelukkig, ‘t was gewoon een retourslangetje dat losgeschoten was. Kon je natuurlijk alleen waardeloos bij dus het erinfrotten heeft nog wel even geduurd. Tie-rapje erom. Klaar Wink

Bij een proefritje nog wel geconstateerd dat het koppelingspedaal nog ff moest worden afgesteld, maar het liep ondertussen tegen zessen en ik vond dat Willem al meer dan genoeg had gesleuteld, bovendien moest ik ook nog terug naar Haarlem… Dat heb ik dus vandaag maar even gedaan.
Alles loopt goed, nog geen rare dingen tegen gekomen. Dankzij Willem kunnen we nu hopenlijk een paar gelukkige jaren tegemoet zien halelujah

Nog te doen:
- Ruitensproeier voor
- Hydraulisch systeem spoelen
- (evt. voorraadbol vervangen)
- Linkervoorrem loopt aan door de handremkabel
- ABS werkend maken
- Geluidssysteem in orde maken
- Roestplekjes wegpoetsen
- Wassen ? Surprisedops:

En dan hebben we de mooiste BX van hééél Nederland, ehm Haarlem, eh Noord ?! Boven de Jan Gijzenvaart ?! Rolling Eyes
Nou ja, een mooie BX waar ik blij mee ben dan bravo

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 15 mei 2007 12:29 AM
  [ # 43 ]

Mooi Wilan Smile

Ja hoor, de mooiste van Haarlem e.o. want die van mij heeft 2 kleine deuken en is een gewone D (en geen break)  Wink

Dus er zit ook meteen een nieuwe koppeling in, mag ik aannemen ? Cool
Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 mei 2007 01:11 AM
  [ # 44 ]

grijs saai???

heb je me 1400 wel eens bekeken??  Laughing

btw… gefelicteerd met je nieuwe blokkie Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Wilan
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 mei 2007 01:15 AM
  [ # 45 ]
Bram schreef:

Dus er zit ook meteen een nieuwe koppeling in, mag ik aannemen ? Cool

Eh, nee. Geen nieuwe koppeling. Waarschijnlijk heeft hij de koppelingskabel van mijn BX gewoon laten zitten. Motor + versnellingsbak is in z’n geheel getransplanteerd. Dat de afstelling van de koppelingskabel niet helemaal klopt is volgens mij dan niet onlogisch…

Bram schreef:

Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.

Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren…  Crying or Very sad  Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe Wink

Exen:
Vervangen door:

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook