Zo, weer eens even een update…
Ik heb al een tijdje niets aan de eend gedaan ivm drukte. Morgen ben ik vrij dus ga ik maar eens een paar uur aan de eend werken.
Ik ben van plan om morgen in ieder geval de veerpotten en de schokbrekers te monteren. Misschien komt de motor er ook al weer in te staan maar nu ben ik wel heel vooruitstrevend bezig (volgens mij kan ik daar trouwens ook even niet bij…)
Ook ben ik gisteren bij mijn koetsje wezen kijken. De dorpels, bodemplaten en voetenbak zijn vervangen, het lijkt weer wat dus…
Hopelijk heb ‘k morgen een zinnig sleuteldagje voor de boeg, hoewel een biertje op één of ander koninginnefeest ook wel aantrekkelijk is
Vind ‘t wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet…
De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat ‘ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef…)
Veerpotten monteren is trouwens ook geen leuk werk
Valt best mee (bij nieuw spul ).
Schijt aan originaliteit.
Maar ‘t was bij mij ook geen nieuw spul natuurlijk…
I know. Heb je wel nieuwe moeren gebruikt ? Of waren de ouden nog zo goed dat je die kon hergebruiken ?
Schijt aan originaliteit.
Na goed schoonmaken draaide alles weer als de spreekwoordelijke tiet…
Mooi dan !
Schijt aan originaliteit.
voge schreef:Vind ‘t wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet…
De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat ‘ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef…)
Veerpotten monteren is trouwens ook geen leuk werk
Je moet de hoogte pas stellen als je m weer helemaal in elkaar hebt. Anders staat ie alsnog niet waterpas.. Heb ervaring…
haha, dat hoorde ik op ‘t 2cv forum ook al inderdaad! Ik laat ‘m lekker zo staan als ‘ie nu staat en ga nog wel eens stellen als ‘ie in elkaar zit dan!
Ergens op 2cv.nl staat ook een manier om niet alleen de hoogte goed in te stellen, maar ook de wieldrukken links en rechts gelijk te krijgen. Het is even kloten met minimaal 1 maar het liefst 2 kriks, maar je hebt er verder geen gekkigheden zoals weegschalen voor nodig.
Mocht je die beschrijving niet kunnen vinden dan hertik ik hem hier.
Schijt aan originaliteit.
voor het meten van de wieldruk zonder krikken:
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2239
Daar ga ik wel eens aan werken als ‘ie verder in elkaar zit
Nu eerst druk op zoek naar 4 goede deuren! Mijn deuren zijn alle 4 in een wat twijfelachtige staat, laat liever roestvrije deuren spuiten..
Als iemand nog iets heeft liggen? ?
Zo, jullie waren natuurlijk al druk bezig om jezelf zorgen te maken maar er is vandaag weer eens wat aan de eend gebeurd hoor!!
Kort gezegd heb ‘k vandaag de motor weer teruggezet en alles wat daarbij hoort vastgezet. Verder heb ik nog nieuwe kantelmesjes gemonteerd en de oude weggegooid. De remklauwen zitten nog niet goed vast, eerst alles eens schoonmaken enz.
Daarna was de tijd op, moest nog een Renault Megane van een vriend een beurtje geven.
Volgende week ga ik mijn afbijtmiddel eens testen op een deur die ik toch niet meer gebruik en de koets verder strippen. Ook wordt het tijd om een afspraak bij de spuiter te gaan maken…