‘s-Morgens starten en toch omhoog?
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 712

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 30 april 2007 10:46 PM

Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Smile  Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof. Razz

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 30 april 2007 10:55 PM
  [ # 1 ]

Een iets kan zeker hoor, maar ik neem aan dat de Xant niet volledig op haar buik ligt s’ochtends? Dan heeft iemand je anti-zinkbol erafgehaald. Wink

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 30 april 2007 10:56 PM
  [ # 2 ]

Re: ‘s-Morgens starten en toch omhoog?

rf schreef:

Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Smile  Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof. Razz

De auto zakt altijd wel een beetje ja. Er zit een bepaalde marge tussen rijstand en het inslaan van de terugslagkleppen. Niks mis mee dus.

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 30 april 2007 11:01 PM
  [ # 3 ]

Okee duidelijk. Bedankt.

Profiel  

Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

Gepost: 30 april 2007 11:04 PM
  [ # 4 ]

rf schreef:

Even afhankelijk van het bouwjaar van jouw Xant zitter er wel of geen antizinkbollen op. De vroege exemplaren gingen in een diepe slaapstand. De betreffende bouwjaren heb ik even niet paraat. Toch?

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 30 april 2007 11:48 PM
  [ # 5 ]

Hij is van 1997, toen waren die anti-slaapbollen er al een jaar of 2 meen ik.

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 30 april 2007 11:54 PM
  [ # 6 ]

Klopt ik zou me geen zorgen maken, het is zoals eerder gezegd. Een kleine marge tussen stilstand en rijden. En idd dat is toch mooi!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

Gepost: 01 mei 2007 12:05 AM
  [ # 7 ]
Remco H. schreef:

Klopt ik zou me geen zorgen maken, het is zoals eerder gezegd. Een kleine marge tussen stilstand en rijden. En idd dat is toch mooi!

Alleen in de winter zal het je wat meer tijd kosten voordat alles op niveau is.  Smile

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 01 mei 2007 12:14 AM
  [ # 8 ]

Het is allemaal volkomen normaal.
De Xant zakt niet echt hoor… wat je mist is het moment van uitstappen!

Als je uitstapt komt de Xant een stukje omhoog, wat je ziet gebeuren is een hoogte correctie! Hij zag immers de koets “te hoog” staan.

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 01 mei 2007 01:34 AM
  [ # 9 ]

Mijn Xantia doet precies hetzelfde alleen rijdt mijn vrouw er altijd te vroeg mee weg waardoor ik altijd mijn spatlappen hoor schrapen als ze van de oprit afrijdt Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad hoe vaak ik het ook zeg dat ze even moet wachten. Rolling Eyes

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 mei 2007 01:39 AM
  [ # 10 ]
citrospeeds schreef:

Mijn Xantia doet precies hetzelfde alleen rijdt mijn vrouw er altijd te vroeg mee weg waardoor ik altijd mijn spatlappen hoor schrapen als ze van de oprit afrijdt Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad hoe vaak ik het ook zeg dat ze even moet wachten. Rolling Eyes

Ik zie nog een AX in je lijst van auto’s staan. Het is maar een tip straks rijdt ze ergens tegenaan omdat er te weinig druk is voor de remmen. Het blijven vrouwen die moet je alles 100 keer uitleggen maar oh wee als wij mannen iets niet in een keer begrijpen. Wink

Profiel  

citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 317

Gepost: 01 mei 2007 01:52 AM
  [ # 11 ]

Nou eigenlijk reed ik in de Xantia en mijn vrouw de Ax
Maar aangezien dat zij meer km maakte ben ik eigenlijk gedegradeerd tot de Ax Rolling Eyes  Rolling Eyes kan ik praten wat ik wil maar de xantia
kom ik niet meer in nu ze eenmaal aan het comfort gewend is geraakt Laughing die krijg ik nooit meer in de Ax Surprisedops:
Maar ach ik kan wel in één keer weg rijden Razz

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 01 mei 2007 01:53 AM
  [ # 12 ]

mij hoef je helemaal niets honderd keer uit te leggen hoor, en mijn moeder snapte ook meteen dat ze even moet wachten voor ze met een bx van mij mag wegrijden Evil or Very Mad  Razz

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 01 mei 2007 02:02 AM
  [ # 13 ]

Arno schreef:
rf schreef:

Even afhankelijk van het bouwjaar van jouw Xant zitter er wel of geen antizinkbollen op. De vroege exemplaren gingen in een diepe slaapstand. De betreffende bouwjaren heb ik even niet paraat. Toch?

Controle is makkelijk, kijk eens achter-onder je auto. Achter het reserve-wiel moet in het midden van de auto een bol zitten, dit is dan de achter stand-bol. Voor zit er ook een maar die zit beter uit het zicht.
Ook die van mij zakt binnen een dagje werken al merkbaar (direct voor de parkeerplaats ligt een diepe goot die ik wel merk als ik te snel wegrijd).

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

rf
> 700 berichten

Gepost: 01 mei 2007 03:02 AM
  [ # 14 ]

Ja, net na de aanschaf telde ik 6 bollen. Dus dat klopt wel.
Ik heb mijn vrouw ook opmerkzaam gemaakt op het feit dat ze moet wachten tot de juiste rijhoogte bereikt was. Eigenlijk vond ze dat maar niks, duurde te lang Confused  Boos Twisted Evil  verteld dat ze dan niet zo veel remdruk had (wat natuurlijk wel zo is) Cool , en toen begreep ze dat wel enigzins. Het kost wat moeite, maar we komen d’r wel. Smile

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 mei 2007 10:24 PM
  [ # 15 ]
hel1 schreef:

mij hoef je helemaal niets honderd keer uit te leggen hoor, en mijn moeder snapte ook meteen dat ze even moet wachten voor ze met een bx van mij mag wegrijden Evil or Very Mad  Razz

Honger hel1 Laughing  Crying or Very sad

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook