Warmlopen na kleppen stellen
Pope
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 30 april 2007 09:02 PM

Mijn ID (op gas) loopt na het kleppen stellen opeens na een korte rit al warmç het bekende rode lampje gaat branden. Ik heb net de uitlaatkleppen versteld naar 0,25 en de inlaatkleppen stonden nog goed en zijn zo gebleven. Apart was dat alle kleppen voor afstellen allemaal slechts ong 0,05 mm speling hadden. Voor zo ver ik weet heb ik niks verkeerd gedaan, wel heb ik (uiteraard)de slang van de verdamper naar de carburator los gehad en de verdelerkap en de boegies opnieuw afgesteld. Heeft er iemand een verklaring waarom hij nu opeens warmloopt? Ik neem overigens aan dat je een DY3 motor gewoon moet stellen zoals in het handboek staat..

ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 april 2007 10:53 PM
  [ # 1 ]

Dit riekt een beetje naar valse lucht,zeker omdat je ook al aangeeft de voedingsslang los te hebben gehad…
Kijk eens of de slangeklemmen wel goed vast zitten en of er geen scheurtjes in de slang zitten.
Succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 01 mei 2007 03:14 AM
  [ # 2 ]

Aan de verdeelkap valt weinig af te stellen, je bedoelt de ontsteking? Dan zou hij nu wel eens te laat kunnen staan. De genoemde oplossing van valse lucht is overigens waarschijnlijker.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 mei 2007 11:58 AM
  [ # 3 ]

Met gas en koude motor moet je stellen op 20 in / 25 uit, dus 0.05 ruimer dan in het handboek staat. Verder, ik vond het vrij lastig om in het handboek de juiste verdelerhoek te vinden maar na enige studie kwam ik op 14 graden voor een DY3 motor (nl 28 gedeeld door 2). Voor de zekerheid kun je nog het nulpunt van het gradenboogje controleren met de 6mm pen in het vliegwiel.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 mei 2007 02:40 PM
  [ # 4 ]

vreemd verhaal. Oververhit ie ook op benzine?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pope
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 01 mei 2007 05:36 PM
  [ # 5 ]

Na het goed en opnieuw vastzetten van alle slangen en bijvullen van het koelwater zie ik na een stadsrit van bijna een uur nog steeds geen rode lampjes, dus ik ga de terugtocht naar utrecht ondernemen. (ben aan het sleutelen geweest in groningen..) Ik ga maar even rustig aan doen op de snelweg denk ik zo. Bedankt voor de reacties!!

ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.

Profiel  
 
Pope
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 02 mei 2007 07:49 PM
  [ # 6 ]

Op de snelweg onderweg bij Joure bleek dat het probleem nog niet helemaal opgelost was, weer oververhitte motor. Maar nu zag ik wel wat de oorzaak was: de luchttoevoerkoker naar de radiator zat nog niet goed vast, waardoor de flow door de radiotor nog niet echt optimaal was. Deze goed vastgezet, had ik namelijk ook los gehad om de motor via de slingerbus te kunnen ronddraaien.. Na het vastzetten geen problemen meer gehad.

Aan de onsteking had ik inderdaad niets gedaan, behalve dan de verdelerkap lostrekken, zodat ik de boegiekabels er niet af hoefde te halen.

ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook