lees ik net in de ANWB-kampioen:
garage mooyman (den haag) leverd de auto af op slechts 3 draaiende cilinders
Dat is alles behalve: mooi man
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Klopt, Mooyman Sucks !!!! Citroen Heclé in Voorburg is wel iets beter, maar ook niet echt JE van HET
Kunnen we geen ‘Blacklist’ maken van slechte garages ?
=“gti_styling84” date=“1252147597”]Kunnen we geen ‘Blacklist’ maken van slechte garages ?
zie ik niet zitten !!! de 1 vind de garage geweldig omdat ie gratis koffie krijgt , een ander vind hem waardeloos om de moterolie vervangen is die hij gisteren (is dus voor de beurt) zelf al vervangen heeft (heeft dit niet doorgegeven aan de garage ops: ) etc,etc,.........................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mee eens! Er zitten m.i. te veel subjectieve elementen in zo’n beoordeling om een bedrijf te blacklisten. En een bedrijf moet natuurlijk goed werk leveren, maar er is ook een categorie klanten die tot de notoire z**kers behoren en die het dus never nooit naar de zin gemaakt kan worden.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik kan in ieder geval wel zeggen dat ik met mijn autogarage heel erg tevreden ben. In alle opzichten. Kwaliteit, service, prijs, vriendelijkheid.
Als ik iets wil weten kan ik hem ook gewoon altijd bellen.
Kees van Nieuwamerongen uit De Klomp (Veenendaal) heeft z’n punten wat mij betreft verdient!
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
gti_styling84 schreef:Kunnen we geen ‘Blacklist’ maken van slechte garages ?
kijk eens op:
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bassman schreef:Mee eens! Er zitten m.i. te veel subjectieve elementen in zo’n beoordeling om een bedrijf te blacklisten. ....................
De andere kant van het verhaal is; als je als klant ontevreden weg rijd, dan heeft de garage zijn werk niet goed gedaan. Of dit subjectief is, vind ik discutabel. Een garage dient er alles aan te doen om jou als klant met een goed gevoel de deur uit te laten gaan. En naar mijn idee heeft dit vooral met goede communicatie te maken.
Het is niet erg om veel te betalen als dit een bewuste keuze is geweest en als je overtuigd ben van de noodzaak van de onkosten.
Als je niet overtuigd bent van de onkosten en zeker als het geen bewuste keus is geweest, dan heeft de garage zijn werk niet goed gedaan.
Hier is eigenlijk naar mijn idee niks subjectiefs aan.
En slecht werk is natuurlijk slecht werk. Natuurlijk kan een garage wel eens een steekje laten vallen, alleen kost dit, zoals in zo vele branches, gewoon klanten.
Een auto op drie poten de deur uit laten rijden, tja….dat kan iedereen objectief beoordelen. Dat mag gewoon niet gebeuren. (ook al niets subjectiefs eigenlijk)
Natuurlijk is het mogelijk om goede ervaringen op te doen bij een bedrijf waar een ander een slechte ervaring heeft opgedaan. Alleen jouw goede ervaring doen niets af aan de slechte ervaring van die ander.
Zolang je geen bedrijven gaat zwart maken maar alleen jouw ervaringen deelt, en de lezers zelf conclusies laat trekken, kan het volgens mij geen kwaad.
Ik zie dus niet in waarom ik niet mijn ervaringen met een garagebedrijf niet zou mogen openbaren. Het is de verantwoordelijk van het bedrijf om er voor te zorgen dat dit positieve verhalen zijn, en met goede communicatie is er een hoop mogelijk om negatieve verhalen te voorkomen.
Maar nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening.
Ik ben het niet met je eens Patrick. De ene is een zuurpruim zonder geld die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten en die is nooit tevreden, de ander heeft de ballen verstand van auto’s en heeft niet door dat die opgelicht is en is (omdat er vanalles op de rekening staat) juist weer enorm tevreden. Daardoor vindt ik de factor ‘tevredenheid’ niet zo belangrijk.
En voor al die handige harry’s die nu beweren dat ik tot de categorie ‘zuurpruim zonder geld die voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten’ hebben maar deels gelijk. Ik ben namelijk geen zuurpruim, al zeg ik het zelf
Schijt aan originaliteit.
Wel lachen: “mijn” dealer (waar ik overigens niet vaak kom omdat ik teveel zelf doe) staat op de derde plaats in de beoordeling. Piet van EMpel in Berlicum. Goeie zo niet perfecte service en ze communiceren goed wat ze doen. Alleen de prijs is het grootste nadeel. Maar voor mensen die op de dealer zijn aangwezen is dit een perfecte garage. Dat blijkt ook wel want soms moet je weken van tevoren een afsrpaak maken, zo druk hebben ze het.
Gr.
Marten
gti_styling84 schreef:Klopt, Mooyman Sucks !!!! Citroen Heclé in Voorburg is wel iets beter, maar ook niet echt JE van HET
van leeuwen is okee maar welprijzig
beter oud en japans dan nieuw en FRANS!!!!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
nokkenasmotor schreef:van leeuwen is okee maar welprijzig
Betekent ‘welprijzig’ dat het aantrekkelijk geprijsd is? Van Leeuwen in Heemskerk bedoel je?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Handjes schreef:nokkenasmotor schreef:van leeuwen is okee maar welprijzig
Betekent ‘welprijzig’ dat het aantrekkelijk geprijsd is? Van Leeuwen in Heemskerk bedoel je?
Ik denk dat hier een spatie te weinig staat. Het zal (IMO) moeten zijn; “....maar wel prijzig”.
prijzig = duur
dus; maar wel duur….
(is “prijzig” een dusdanig Friesisme dat dit door slechts een select groepje wordt gekend?)
Nee hoor is gewoon ABN dacht ik zo..
In Den Haag zit ook CiVer, ook weer een uitstekende specialist maar ook weer redelijk prijzig….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Vergeet niet dat MONTEURS ook mensen zijn en dus ook Fouten maken.
En vaak zijn het kleine comunicatie fouten die voor de ergenis van klanten zorgt.
En mischien was de auto helemaal goed toen de monteur een proefritje maakte. En toen de klant hem starte ging er iets fout in bobine en loopt hij op 3 pitten.
Ik vind dat er niet zo gezeurd moet worden over dit soort dingen. Ik kan de ergenis van de klant ook goed begrijpen. maar om dan zoiets in de anwb-kampioen te zetten:S Er zijn zo veel mensen die dat blad lezen.. en kun je er wel van uit gaan dat ze klanten gaan verliezen door 1 foutje. Als het nou iedere dag gebeurt is het wat anders.. maar vermeld dan in iedergeval de naam niet ofzo..
Speed is Nothing Whitout Control!
Met http://www.garagetest.nl kan ik in ieder geval helemaal niets.
Te weinig mensen hebben hun oordeel gegeven. En om nu een garage te beoordelen n.a.v. wat twee mensen er van vinden….
Ik vind dat je minstens 100 reacties per garage moet hebben. Dan heb je een redelijk beeld.