Electriciteit van C15E
vaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 28 april 2007 03:46 AM

Dag forumites,

Beetje een vaag verhaal gehad op de snelweg vandaag.

Ik reed lekker van Hilversum naar Eindhoven met een mooie ondergaande avondzon aan de horizon en een prima muziekje door de speakers. Dus ik steek ergens tussen Utrecht en Den Bosch een sigaartje aan om nog meer van de rit te genieten. Mijn sigarettenaansteker is nogal een eigenwijs geval; of het ding vliegt uit zijn socket als ie heet genoeg is, of hij blijft steken en ik moet hem eruit trekken, of ik moet hem blijven induwen omdat “hij niet pakt”. Maar goed, uiteindelijk lukte het om mijn sigaar aan te steken. Op dat moment merk ik echter dat op mijn dashboard het indicatielichtje van het groot licht brand. Vreemd, ik heb nergens aan gezeten. Heen en weer bewegen met het lichtpookje geeft allemaal afwijkende indicaties op het dashboard en ik denk “Dit is nie goe”. Gelukkig kom ik net bij een tankstation en geef richting aan om de afrit te nemen. Hm…knipperlicht doet het niet.

Wegenwacht gebeld en gekomen. Verhaal verteld, monteur zegt “Is waarschijnlijk een zekering”. Zekeringen en accu nagekeken, bleek allemaal niks mis mee. Met het contact erop deden de alarmlichten het niet (met het contact eraf wel), de ruitenwisser en -sproeier ook niet. Voor- en achterlichten deden het wel, maar de indicatielichtjes op het dashboard gaven bijvoorbeeld bij stadslicht aan dat ik groot licht aan had staan en bij groot licht dimlicht.

“Dan maakt er waarschijnlijk iets kortsluiting in je lichtpookje” zei de monteur, impliceerde vriendelijk verder niets voor me te kunnen doen en reed naar de volgende klant, waarop ik besloot dan maar zonder functionerende knipperlichten de laatste 30 km af te leggen. Het was ten slotte intussen al half 11 en behoorlijk rustig op de snelweg.

Onderweg duurde het nog geen 10 minuten of out of the blue sprong mijn ruitenwisser aan, evenals mijn dashboard- en blowercompartimentverlichting en correspondeerden de indicatielichtjes weer met de lichten die ik voerde. Warempel, mijn knipperlichten functioneerden ook weer.

What the… Shocked  Heb ik soms een klopgeest in mijn dashboard?

Groet,
vaas

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 28 april 2007 04:20 AM
  [ # 1 ]

eerste rit met m’n C15E nadat hij 1 jaar had stil gestaan
steek een vrachtwagen voorbij en door de pinker te gebruiken viel al m’n verlichtng uit behalve parkeerlichten Shocked

schakelaar was overleden
ik heb er eentje uit een AX type 1 in gestoken want lagt toen geen C15 op de sloop

ik denk wel dat er bij jou iets meer aan de hand is, ruitenwissers passen niet in het plaatje lichtschakelaar
ook de alarmlichten zijn me niet helemaal duidelijk, die gaan namelijk voor op de lichtschakelaar

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 april 2007 09:58 PM
  [ # 2 ]

toch maar even de stuurkolom uit elkaar halen en goed zoeken naar doorgesleten draden , of slechte multistekkers…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

vaas
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79

Gepost: 01 mei 2007 03:08 PM
  [ # 3 ]
Maurice van Mourik schreef:

toch maar even de stuurkolom uit elkaar halen en goed zoeken naar doorgesleten draden , of slechte multistekkers…

Daar gaat het denk ik wel op uitdraaien…

Profiel  

Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3221

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 01 mei 2007 09:49 PM
  [ # 4 ]

In ieder geval gewoon een zakaansteker meenemen en dat enge ding op het dashboard even niet meer gebruiken…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook