Jay-Jay… schreef:En je ABS dan? Dat is afkeur voor APK als die niet werkt, of heeft iemand het lampje doorverbonden aan het dynamo lampje??
Het lampje is door verbonden met het lampje van de koelvloeistof Zat al zo toen ik ‘m kocht. Is natuurlijk niet de mooiste oplossing. Ik denk dat er een bekabelingsfout zit (er komt geen 12 V aan bij de computer). Als de motorwissel gedaan is en alles werkt verder goed ga ik daar wel eens naar kijken.
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Bram schreef:
Zo…..dus Jan heeft er weer een flink klusje aan ?
Tip : sloop dan wat zaken van je huidige motor af, die je wellicht in de toekomst nog nodig mocht hebben en waarvan je weet dat ze nog goed werken….zoals Startmotor, dynamo, debietregelaar…diverse slangen (als ze nog goed zijn uiteraard)..enz…enz…klein spul dus waar je vast nog wel een hoekje voor hebt.
Jij zal vast ook weleens bij Sloperij Rutte lopen grasduinen : ....maar daar staat zelden een tzd-turbo.
De verkoper moet zijn eigen motor er nog uittakelen. Dus ik had zoiets van: eh, kun je hem dan niet gelijk bij mij erin hangen ?! Had ‘ie eigenlijk niet zo’n zin in, maar een beetje lief aankijken door de telefoon kan soms wonderen doen Dus hoeft Jan z’n handen niet vuil te maken
Ik was trouwens al van plan om te kijken of er nog wat van de oude motor af kon… Maareh, laat ze thuis maar niet horen dat ik nòg ergens een klein hoekje nodig heb voor opslag van wat spul
Mijn ervaring is dat Rutte een van de weinige sloperijen hier in de omgeving is die überhaupt nog BX-en heeft
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Zo, Bixje zaterdag ingeleverd in verweggistan, sorry: Drongelen . Willem heeft ondertussen de motoren uit de auto’s liggen. Als het een beetje meezit gaat zijn motor komend weekend bij mijn Bix erin (en anders kunnen we er altijd nog een leuke trapauto van maken ). Willem zegt het nog steeds leuk te vinden, dus dat scheelt .
Kortom, wordt vervolgd
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Zo, Bixje zaterdag ingeleverd in verweggistan, sorry: Drongelen . Willem heeft ondertussen de motoren uit de auto’s liggen. Als het een beetje meezit gaat zijn motor komend weekend bij mijn Bix erin (en anders kunnen we er altijd nog een leuke trapauto van maken ). Willem zegt het nog steeds leuk te vinden, dus dat scheelt .
Kortom, wordt vervolgd
Als hij klaar is moeten we toch maar eens een Mini-meeting houden met onze 2 groene BX diesels.
Bram schreef:
Als hij klaar is moeten we toch maar eens een Mini-meeting houden met onze 2 groene BX diesels.
Jaha, groen is de ènige èchte kleur voor een BX (of blauw natuurlijk, enneh, mooi rood is ook niet lelijk, grijs een beetje zaai, andere kleuren zal ik me maar niet over uitlaten…. )
Maar is een goed idee. Hopenlijk komt dit weekend alles voor elkaar
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Way betreft je ABS: Als je wilt kan ik wel even met je meekijken tzt? Ik heb mijn ABS een tijdje terug gefikst en heb toen zo’n beetje alle componenten zien langskomen dus wie weet heb ik handige tips voor je. Je kunt ook meteen even kijken hoe het bij mij bekabeld is. Haarlem-Amsterdam is te doen dacht ik zo…
Ik hoor het wel als je interesse hebt.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wilan schreef:Bram schreef:
Als hij klaar is moeten we toch maar eens een Mini-meeting houden met onze 2 groene BX diesels.
Jaha, groen is de ènige èchte kleur voor een BX (of blauw natuurlijk, enneh, mooi rood is ook niet lelijk, grijs een beetje zaai, andere kleuren zal ik me maar niet over uitlaten…. )
Maar is een goed idee. Hopenlijk komt dit weekend alles voor elkaar
Grijs saai? Durf je wel tegen een paar weerloze bixen?
Eveneens ben ik tevens ook.
BxBandit schreef:Way betreft je ABS: Als je wilt kan ik wel even met je meekijken tzt? Ik heb mijn ABS een tijdje terug gefikst en heb toen zo’n beetje alle componenten zien langskomen dus wie weet heb ik handige tips voor je. Je kunt ook meteen even kijken hoe het bij mij bekabeld is. Haarlem-Amsterdam is te doen dacht ik zo…
Ik hoor het wel als je interesse hebt.
Bedankt Ik wacht eerst even tot z’n nieuwe hartje erin zit en netjes klopt . Werk aan de ABS was een beetje onderbroken door de olie lekkage e.d.
Enneh, Haarlem-Amsterdam lijkt me inderdaad niet onoverkomenlijk
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Bedankt Ik wacht eerst even tot z’n nieuwe hartje erin zit en netjes klopt
Hoe staat het er voor met je BX, Wilan ?
Zit de motor er al in ?
Bram schreef:
Hoe staat het er voor met je BX, Wilan ?
Zit de motor er al in ?
Yep, sinds zondag Maareh, hij moest nog even wat dingen afwerken (olie verversen enzo, schatte nog een paar uurtjes nodig te hebben…). Aangezien hij alleen in het weekend tijd heeft zou hij er vanavond/morgen mee verder gaan. Zaterdagavond hoopt ‘ie ‘m af te hebben. Ga ik ‘m (of haar) zondag halen. Toch wel spannend…
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Ik ben zeer benieuwd.
Hoe nu verder ?! => Zo, nu verder. Met nieuwe motor !
Er zit een nieuwe motor in !!!
Hoera hoera, m’n bixje heeft een nieuwe motor. Loopt stiller, trekt beter, de stotter bij 2100 toeren kwijt en natuurlijk geen lekkage meer.
Gistermiddag Bixje opgehaald. Er hadden bij het ombouwen nog aardig wat dingetjes tegengesputterd. Zondagochtend wilden de koelvinnen niet aanslaan: Stekkertje maakte niet goed contact. Heeft Willem gelijk alle stekkertjes maar even opgepoetst
Toen ik ‘s middags kwam was er nog even paniek: Hij lekte LHM op het subframe rechtsvoor het zal toch niet de octopus zijn…....... Gelukkig, ‘t was gewoon een retourslangetje dat losgeschoten was. Kon je natuurlijk alleen waardeloos bij dus het erinfrotten heeft nog wel even geduurd. Tie-rapje erom. Klaar
Bij een proefritje nog wel geconstateerd dat het koppelingspedaal nog ff moest worden afgesteld, maar het liep ondertussen tegen zessen en ik vond dat Willem al meer dan genoeg had gesleuteld, bovendien moest ik ook nog terug naar Haarlem… Dat heb ik dus vandaag maar even gedaan.
Alles loopt goed, nog geen rare dingen tegen gekomen. Dankzij Willem kunnen we nu hopenlijk een paar gelukkige jaren tegemoet zien
Nog te doen:
- Ruitensproeier voor
- Hydraulisch systeem spoelen
- (evt. voorraadbol vervangen)
- Linkervoorrem loopt aan door de handremkabel
- ABS werkend maken
- Geluidssysteem in orde maken
- Roestplekjes wegpoetsen
- Wassen ? ops:
En dan hebben we de mooiste BX van hééél Nederland, ehm Haarlem, eh Noord ?! Boven de Jan Gijzenvaart ?!
Nou ja, een mooie BX waar ik blij mee ben dan
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Mooi Wilan
Ja hoor, de mooiste van Haarlem e.o. want die van mij heeft 2 kleine deuken en is een gewone D (en geen break)
Dus er zit ook meteen een nieuwe koppeling in, mag ik aannemen ?
Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
grijs saai???
heb je me 1400 wel eens bekeken??
btw… gefelicteerd met je nieuwe blokkie
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Bram schreef:
Dus er zit ook meteen een nieuwe koppeling in, mag ik aannemen ?
Eh, nee. Geen nieuwe koppeling. Waarschijnlijk heeft hij de koppelingskabel van mijn BX gewoon laten zitten. Motor + versnellingsbak is in z’n geheel getransplanteerd. Dat de afstelling van de koppelingskabel niet helemaal klopt is volgens mij dan niet onlogisch…
Bram schreef:
Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.
Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren… Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9