28 van de 39
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
BX van LE (Criezel, LHM gedoe p. 38)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 april 2007 10:40 PM
  [ # 406 ]

@BRam: een ongeblazen diesel heeft altijd een radiateur met ingebouwd expansievat. Ook de laatste diesels met “Xantia blokken” hadden dat.

De turbodiesels hebben een apart exanpsievat (net als de BX 16v) naast de accu.

De radiateur van de ongeblazen diesel voldoet prima in deze auto als deze in fatsoenlijke staat is. Dus zou ik niet gaan klooien met een turbodieselradiateur (waarvoor je allerlei extra aanpassingen moet doen).

Je moet Roel maar eens vragen. Die heeft serieus ongeblazen diesels op hun kloten gegeven met de caravan in de alpen. Voor zover ik weet gewoon met de originele radiateur, maar dan evt. met extra koelfan en koelwatertemperatuurmeter.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 april 2007 10:53 PM
  [ # 407 ]

Ik denk dat ik dan toch maar voor orgineel ga, tenzij er toch een radiator blijkt te zijn die er eenvoudig in te zetten is maar wel meer koelkapaciteit heeft.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 april 2007 10:58 PM
  [ # 408 ]
mpostma schreef:

@BRam: een ongeblazen diesel heeft altijd een radiateur met ingebouwd expansievat. Ook de laatste diesels met “Xantia blokken” hadden dat.

Alleen in de BX dan? want ik heb een los expansie-vat in mijn 1.9D.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 april 2007 10:59 PM
  [ # 409 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

@BRam: een ongeblazen diesel heeft altijd een radiateur met ingebouwd expansievat. Ook de laatste diesels met “Xantia blokken” hadden dat.

Alleen in de BX dan? want ik heb een los expansie-vat in mijn 1.9D.

Ja uiteraard, want we hebben het hier over BXen. Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 april 2007 11:07 PM
  [ # 410 ]

Ik bedenk mij net dat ik wellicht (iemand die het kan bevestigen?) een kortere bak heb omdat ik een Break heb. Dan zal mijn motor zeker minder last hebben van oververhitting omdat hij minder kracht hoeft te leveren. Of denk ik nu verkeerd ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 april 2007 11:10 PM
  [ # 411 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik bedenk mij net dat ik wellicht (iemand die het kan bevestigen?) een kortere bak heb omdat ik een Break heb. Dan zal mijn motor zeker minder last hebben van oververhitting omdat hij minder kracht hoeft te leveren. Of denk ik nu verkeerd ?

Ja, een break heeft een kortere bak. Maar oververhitting krijg je bij een goed werkend koelsysteem pas als die diesel hard moet werken. Dus bijv. wanneer er een zware aanhanger getrokken moet worden.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 april 2007 11:12 PM
  [ # 412 ]

Zover was ik Wink maar heeft die kortere bak ook invloed op hoe snel de motor (te) warm wordt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 29 april 2007 11:41 PM
  [ # 413 ]
mpostma schreef:

@BRam: een ongeblazen diesel heeft altijd een radiateur met ingebouwd expansievat. Ook de laatste diesels met “Xantia blokken” hadden dat.

De turbodiesels hebben een apart exanpsievat (net als de BX 16v) naast de accu.

Vreemd…want ik heb zo’n 10 jaar geleden een witte BX RD break gehad (met EGR) en afkomstig uit Zwitserland zo is mij toen verteld….die WEL een apart expantievat had.
Misschien is dat niet origineel geweest ?

Van de BX diesels daarvoor kan ik het me helaas niet meer herinneren. Surprisedops:

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 april 2007 12:11 AM
  [ # 414 ]
Bram schreef:
mpostma schreef:

@BRam: een ongeblazen diesel heeft altijd een radiateur met ingebouwd expansievat. Ook de laatste diesels met “Xantia blokken” hadden dat.

De turbodiesels hebben een apart exanpsievat (net als de BX 16v) naast de accu.

Vreemd…want ik heb zo’n 10 jaar geleden een witte BX RD break gehad (met EGR) en afkomstig uit Zwitserland zo is mij toen verteld….die WEL een apart expantievat had.
Misschien is dat niet origineel geweest ?

Van de BX diesels daarvoor kan ik het me helaas niet meer herinneren. Surprisedops:

Ik denk dat dat niet origineel was, of misschien origineel voor Zwitserland. Alle ongeblazen bx diesels die ik heb gezien hebben het expansievat in de radiateur. Mijn vorige diesel uit ´89 had dat ook.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 april 2007 05:04 AM
  [ # 415 ]
Lelijke Eend schreef:

Zover was ik Wink maar heeft die kortere bak ook invloed op hoe snel de motor (te) warm wordt ?

Ik heb er nooit last van gehad; hogere toerentallen betekent ook: meer doorstroming en dus meer koeling, en minder belasting.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 mei 2007 12:43 AM
  [ # 416 ]

Het kwam er niet duidelijk uit, maar zoiets dacht ik ook al.

Overigens, het slangetje wat ik voor de afgeknapte dieselretourleiding in de plaats gezet heb wordt (inderdaad) warm en daardoor zacht ... Rap een andere leiding regelen !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 01 mei 2007 11:54 PM
  [ # 417 ]

En die slang is inmiddels geregeld en gemonteerd. Ik heb gelijk maar alle dieselretourleidingen vervangen door verse exemplaren. Kosten: €5,- voor een meter slang. Zelf er op het werk er in geklust want vanmorgen naar mijn werk scheet ik bagger (doodsbenauwd dat zo’n slang zou knappen, de diesel rond zou sproeien en vlam zou vlatten waardoor Criezel van wit naar zwart zou verkleuren).

Nu nog een andere radiator + thermostaat, ventilator aan de praat krijgen (heb al wat geklooid met draadjes maar ik weet nog steeds niet welke stekker op welk contact moet !) en eens die verrekte olie vervangen (heb nog geen olie, de oliehandel in Joure meent het beter te weten dan de leden van dit forum, dus daar kom ik voorlopig niet meer).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 mei 2007 03:43 AM
  [ # 418 ]
Lelijke Eend schreef:

En die slang is inmiddels geregeld en gemonteerd. Ik heb gelijk maar alle dieselretourleidingen vervangen door verse exemplaren. Kosten: €5,- voor een meter slang. Zelf er op het werk er in geklust want vanmorgen naar mijn werk scheet ik bagger (doodsbenauwd dat zo’n slang zou knappen, de diesel rond zou sproeien en vlam zou vlatten waardoor Criezel van wit naar zwart zou verkleuren).

Ojee, toch niet die verder ongewapende stront met stoffen omhulling - die voor wapening doorgaat? Ik heb daar erg slechte ervaringen mee; het is niet bepaald duurzaam en de maatvoering week bij mij steeds af van wat er nodig was. Uiteindelijk is mijn garagist met het juiste spul op de proppen gekomen, en dat was gewoon intern gewapende slang - voor Mercedessen Cool

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 02 mei 2007 05:39 PM
  [ # 419 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

En die slang is inmiddels geregeld en gemonteerd. Ik heb gelijk maar alle dieselretourleidingen vervangen door verse exemplaren. Kosten: €5,- voor een meter slang. Zelf er op het werk er in geklust want vanmorgen naar mijn werk scheet ik bagger (doodsbenauwd dat zo’n slang zou knappen, de diesel rond zou sproeien en vlam zou vlatten waardoor Criezel van wit naar zwart zou verkleuren).

Ojee, toch niet die verder ongewapende stront met stoffen omhulling - die voor wapening doorgaat? Ik heb daar erg slechte ervaringen mee; het is niet bepaald duurzaam en de maatvoering week bij mij steeds af van wat er nodig was. Uiteindelijk is mijn garagist met het juiste spul op de proppen gekomen, en dat was gewoon intern gewapende slang - voor Mercedessen Cool

Die zwarte slang met zwart stoffen bewapening werkt zelfs prima op de 185pk 5 cilinder turbodiesels… vertel waarom het niet goed werkt!

Emiel

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 mei 2007 05:54 PM
  [ # 420 ]
BX19trs schreef:

Die zwarte slang met zwart stoffen bewapening werkt zelfs prima op de 185pk 5 cilinder turbodiesels… vertel waarom het niet goed werkt!
Emiel

Ik snap dat probleem ook niet zo. Bij mij heeft het op de oude turbod motor ook lange tijd prima gewerkt.

Profiel  
 
 
28 van de 39
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook