2 van de 2
 < Vorige 1 2

Rare Ratel
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 december 2004 08:35 PM
  [ # 16 ]

Het probleem met mijn BX was volgens de garage niet iets met de aandrijfas of homokineet ofzo. Mijn krukaslagers zijn kapot.
Er zat nog maar 0,5-1 liter olie in m’n blok. Is afgelopen zomer nog ververst. Waarschijnlijk via de ontstekingsas ontsnapt (vandaar het slecht starten in de winter). De olielekkage was mij niet opgevallen omdat de olie op de versnellingsbak liep en heel snel verdampte en er dus geen plasje onder m’n auto kwam te liggen. Ik wist wel dat hij iets lekte bij de verdelerkap, maar ik dacht dat dat kwam doordat het rubbertje op was. Klaarblijkelijk lekte hij ook langs de as op.

Oftewel, mijn BX is total loss Crying or Very sad
Kan er nog zo’n 1000 km mee rijden hooguit. Onder de 3000 toeren.
Misschien dit weekend al, dan toch maar naar een BX16V kijken.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 20 december 2004 09:20 PM
  [ # 17 ]
WYD schreef:

Het probleem met mijn BX was volgens de garage niet iets met de aandrijfas of homokineet ofzo. Mijn krukaslagers zijn kapot.
Er zat nog maar 0,5-1 liter olie in m’n blok. Is afgelopen zomer nog ververst. Waarschijnlijk via de ontstekingsas ontsnapt (vandaar het slecht starten in de winter). De olielekkage was mij niet opgevallen omdat de olie op de versnellingsbak liep en heel snel verdampte en er dus geen plasje onder m’n auto kwam te liggen. Ik wist wel dat hij iets lekte bij de verdelerkap, maar ik dacht dat dat kwam doordat het rubbertje op was. Klaarblijkelijk lekte hij ook langs de as op.

Oftewel, mijn BX is total loss Crying or Very sad
Kan er nog zo’n 1000 km mee rijden hooguit. Onder de 3000 toeren.
Misschien dit weekend al, dan toch maar naar een BX16V kijken.

jah, wat is hier een toepasselijke reactie op… ik vind het hardstikke K** voor je. Ik neem aan dat je behoorlijk gehecht bent aan je Progress. Is er niet nieuw leven in te blazen, of is het blok echt helemaal afgeschreven?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 20 december 2004 09:27 PM
  [ # 18 ]

Krukaslagers vervangen.
Als ik de ruimte had zou ik het doen, maar ik heb thuis niet de ruimte om het te doen. Het neemt gewoon een hoop tijd in beslag en dat doe ik dan alleen overdekt anders ga ik mezelf lopen opvreten van de kou Very Happy
Dus waarschijnlijk wordt hij in onderdelen verkocht ofzo. Ander blok plaatsen is me iets teveel werk en vind ik een beetje nutteloos, aangezien het geen 16V ofzo is.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 20 december 2004 09:35 PM
  [ # 19 ]
WYD schreef:

Krukaslagers vervangen.
Als ik de ruimte had zou ik het doen, maar ik heb thuis niet de ruimte om het te doen. Het neemt gewoon een hoop tijd in beslag en dat doe ik dan alleen overdekt anders ga ik mezelf lopen opvreten van de kou Very Happy
Dus waarschijnlijk wordt hij in onderdelen verkocht ofzo. Ander blok plaatsen is me iets teveel werk en vind ik een beetje nutteloos, aangezien het geen 16V ofzo is.

neej inderdaad, die kou is echt super irritant. Ik wil bij mij ook vanalles doen, maar het is gewoon te koud om iets te doen. als je een half uur buiten bent zijn je handen onderhand bevroren, en om met ijsklompen als handen te gaan sleutelen is natuurlijk ook geen optie.
‘t is in ieder geval toch super balen Sad

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook