Bij een volledig koude start ruik ik een tijdje een benzinelucht in de cabine, die weg is als de motor warm is. Op de sleuteldag kreeg ik de tip eens de benzinepomp een aantal keren aan te zetten (contact aan) en dan eens te kijken of er vocht zichtbaar was bij een benzineleiding.
Dat heb ik vanochtend eens geprobeerd. Motorkap open, contact een paar keer aan (benzinepomp slaat aan). Vervolgens in de motorruimte gekeken en geroken, maar niets te zien of te ruiken. Dit was in een parkeergarage, geen wind.
Vervolgens gestart en nog eens geroken en gekeken en weer niets. In ieder geval niets te zien bij de benzineleidingen naar de injectoren.
Vreemd dat het nu opeens niet te ruiken was nu de motorkap open was. De volgende keer weer eens dicht laten en weer ruiken.
Mijn vraag is: welke andere dingen kan ik nog doen om te achterhalen waar de lucht vandaan komt?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lekt de pomp niet?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Lekt de pomp niet?
Dan zou het bij de rechterdeur extra moeten ruiken, niet? Dat hebben we niet kunnen waarnemen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als het een heeeel klein beetje zweet ruik je het al. in geval van twijfel ALLE benzine leidingen vervangen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>