Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
mja, idd, dat moet ie het zelf weten… inbouwen en verkopen is idd zonde…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Maar ik wil niet gaan wachten op iets wat misschien toch niet komt. Stel dat ik wacht. Dan wordt het airco onderdeel aan iemand anders verkocht en er komt geen diesel die ik hebben wil. Op dat moment heb ik dus geen van tweeen.
Als ik mijn 19tzi zou verkopen wil ik ook eingenlijk alleen dat hij naar een bx liefhebber gaat , en dat is ook geen gemakkelijk doel om te bereiken. Bovendien moet hij me minimaal 1200 euro opbrengen anders vind ik het echt puur zonde. Dat is gewoon niet gemakkelijk. (eerder heel moeilijk) Daarom denk ik dat ik beter mijn huidige kan houden en helemaal gaan aanpassen naar mijn eigen wensen.
(btw ik rijd gemiddeld 400km per week, de teller stond eind befruari op 267399 (toen had die een grote beurt vandaar) en nu staat ze op 271900 en een beetje)
Dat is redelijk veel. Maar mijn moter is in zeer goede staat en volgens mijn garage bedrijf haalt ze nog gemakkelijk de 500.000 km.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Ja daar hebben jullie wel gelijk in. Maar ik wil niet gaan wachten op iets wat misschien toch niet komt. Stel dat ik wacht. Dan wordt het airco onderdeel aan iemand anders verkocht en er komt geen diesel die ik hebben wil. Op dat moment heb ik dus geen van tweeen.
Als ik mijn 19tzi zou verkopen wil ik ook eingenlijk alleen dat hij naar een bx liefhebber gaat , en dat is ook geen gemakkelijk doel om te bereiken. Bovendien moet hij me minimaal 1200 euro opbrengen anders vind ik het echt puur zonde. Dat is gewoon niet gemakkelijk. (eerder heel moeilijk) Daarom denk ik dat ik beter mijn huidige kan houden en helemaal gaan aanpassen naar mijn eigen wensen.
(btw ik rijd gemiddeld 400km per week, de teller stond eind befruari op 267399 (toen had die een grote beurt vandaar) en nu staat ze op 271900 en een beetje)
Dat is redelijk veel. Maar mijn moter is in zeer goede staat en volgens mijn garage bedrijf haalt ze nog gemakkelijk de 500.000 km.
Ik denk dat ik een vergelijkbaar aantal kilometers rijd in mijn GTi’tje. Gaat prima, hoewel een diesel of gasbak misschien goedkoper is vind ik het eigenlijk wel best op dit moment.
Ik ga binnenkort mijn airco weer aan de gang slingeren, en bij eventuele inbouwplannen bied ik mijn beide handen graag aan!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:
Ik ga binnenkort mijn airco weer aan de gang slingeren, en bij eventuele inbouwplannen bied ik mijn beide handen graag aan!
Ik zou je hulp erg op prijs stellen. Alleen het nadeel is ik weet er echt helemaal niets vanaf. Dus ik weet niet hoe ik dan moet helpen en of jij het eventueel alleen kan. ( ik sta er namelijk wel een beetje symbolisch bij)
Bij eventuele hulp geef ik natuurlijk wel een vergoeding.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Als bij de inbouw van de airco moet volgens mij het complete dashboard eruit toch? Ik heb namelijk een probleem met de dagteller van de auto. Die blijft hangen namelijk. Hij tikt alleen omdat hij wil bewegen. Ik kan hem wel gewoon op 000.0 zetten alleen na 1 km rijden staat hij bijvoorbeeld op 430,6 en dat klopt natuurlijk niet. Is dat probleem makkelijk op te lossen of niet?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BX19TZI schreef:Als bij de inbouw van de airco moet volgens mij het complete dashboard eruit toch? Ik heb namelijk een probleem met de dagteller van de auto. Die blijft hangen namelijk. Hij tikt alleen omdat hij wil bewegen. Ik kan hem wel gewoon op 000.0 zetten alleen na 1 km rijden staat hij bijvoorbeeld op 430,6 en dat klopt natuurlijk niet. Is dat probleem makkelijk op te lossen of niet?
natuurlijk is dat makkelijk gewoon een andere dagteller erin en klaar
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Het hele dashboard moet er inderdaad uit, maar da’s eigenlijk het simpelste… dan kun je ook mooi bij het tellermechaniekje, misschien kun je zien hoe het werkt en de boel fixen.
Anders moet je een hele nieuwe teller hebben, en dan klopt je km-stand weer niet meer
Harm schreef:Het hele dashboard moet er inderdaad uit, maar da’s eigenlijk het simpelste… dan kun je ook mooi bij het tellermechaniekje, misschien kun je zien hoe het werkt en de boel fixen.
Anders moet je een hele nieuwe teller hebben, en dan klopt je km-stand weer niet meer
Eerst wil ik jullie even meedelen dat de bx vandaag de 272.000 grens heeft bereikt en ze rijdt nog steeds geweldig.
Dan om nog even terug te komen op de dagteller. Is het niet mogelijk om alleen de dagteller te vervangen of zitten die tellers aan elkaar vast ofzo. : (heb daar niet echt een beeld bij)
Als het dashboard dan eenmaal verwijderd is zijn er dan nog dingen die handig zijn om te doen of om ergens even naar te kijken? Zoja dat hoor ik het graag.
En nog even een vraag voor gebruiker Citroenbx: Het dashboard gedeelte van de airco? Welke kleur is dat? Ik heb namelijk een grijs dashboard en het is natuurlijk mooi als het goed bij elkaar past. Alvast bedankt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
int zwart, miss in het grijs, moet nog effe zien.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
BX19TZI schreef:
Dan om nog even terug te komen op de dagteller. Is het niet mogelijk om alleen de dagteller te vervangen of zitten die tellers aan elkaar vast ofzo. : (heb daar niet echt een beeld bij)
Als het dashboard dan eenmaal verwijderd is zijn er dan nog dingen die handig zijn om te doen of om ergens even naar te kijken? Zoja dat hoor ik het graag.
Dagteller mechaniek vervangen is zeker mogelijk, heb het zelf al een keer met sucses gedaan. Ik zou alle lampjes vervangen\nazien als je toch het dash open hebt.
Jdt schreef:BX19TZI schreef:
Dan om nog even terug te komen op de dagteller. Is het niet mogelijk om alleen de dagteller te vervangen of zitten die tellers aan elkaar vast ofzo. : (heb daar niet echt een beeld bij)
Als het dashboard dan eenmaal verwijderd is zijn er dan nog dingen die handig zijn om te doen of om ergens even naar te kijken? Zoja dat hoor ik het graag.Dagteller mechaniek vervangen is zeker mogelijk, heb het zelf al een keer met sucses gedaan. Ik zou alle lampjes vervangen\nazien als je toch het dash open hebt.
Volgens mij heb ik al eens iets van u gekocht. Het dashboard van een 16tgi die naar de sloop moest omdat er te lang was doorgereden terwijl de moter gaan olie had. Ik heb dashboard en een veerbol, remschrijven en het dashboard klokje gekocht. (kan dat kloppen of zit ik nu heel slap te praten) ops:
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Jdt schreef:BX19TZI schreef:
Dan om nog even terug te komen op de dagteller. Is het niet mogelijk om alleen de dagteller te vervangen of zitten die tellers aan elkaar vast ofzo. : (heb daar niet echt een beeld bij)
Als het dashboard dan eenmaal verwijderd is zijn er dan nog dingen die handig zijn om te doen of om ergens even naar te kijken? Zoja dat hoor ik het graag.Dagteller mechaniek vervangen is zeker mogelijk, heb het zelf al een keer met sucses gedaan. Ik zou alle lampjes vervangen\nazien als je toch het dash open hebt.
Volgens mij heb ik al eens iets van u gekocht. Het dashboard van een 16tgi die naar de sloop moest omdat er te lang was doorgereden terwijl de moter gaan olie had. Ik heb dashboard en een veerbol, remschrijven en het dashboard klokje gekocht. (kan dat kloppen of zit ik nu heel slap te praten) ops:
Ik weet wel heel erg zeker dat ik dat niet was Er zit wel iemand op marktplaats die al een jaar dezelfde onderdelen aanbied die hij maar niet kwijtraakt, die komt ook uit yerseke. Ken hem voor de rest helemaal niet
Ik kan zelf dus totaal niet de airco inbouwen en het dashbaord loshalen kan ik volgens mij ook niet zonder blijvende schade. Wat zou het dan kosten als de airco onderdelen aan een garage zou geven. Wat zou de inbouw dan kosten? Hebben jullie daar enig idee van. Ik vind het natuurlijk super als iemand van jullie dat zou kunnen doen , maar ik voel me een beetje lullig over het feit dat ik dan niks kan doen.
Whaha sorry jdt dat klopt inderdaad. Ik herkende die plaats meteen dus ik d8 het even.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
ik denk dat het probleem niet zo zeer de kosten zullen zijn maar dat het probleem is vind maar eens een dealer die dit wil doen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citroenc2 schreef:ik denk dat het probleem niet zo zeer de kosten zullen zijn maar dat het probleem is vind maar eens een dealer die dit wil doen
Hoezo een dealer, er zijn toch specialisten die het willen en kunnen doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste