4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

Restauratie HK-17-PL (Foto’s P3)
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 30 april 2007 01:54 AM
  [ # 46 ]

Zo, weer eens even een update…

Ik heb al een tijdje niets aan de eend gedaan ivm drukte. Morgen ben ik vrij dus ga ik maar eens een paar uur aan de eend werken.

Ik ben van plan om morgen in ieder geval de veerpotten en de schokbrekers te monteren. Misschien komt de motor er ook al weer in te staan maar nu ben ik wel heel vooruitstrevend bezig (volgens mij kan ik daar trouwens ook even niet bij…)

Ook ben ik gisteren bij mijn koetsje wezen kijken. De dorpels, bodemplaten en voetenbak zijn vervangen, het lijkt weer wat dus…

Hopelijk heb ‘k morgen een zinnig sleuteldagje voor de boeg, hoewel een biertje op één of ander koninginnefeest ook wel aantrekkelijk is Laughing

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 april 2007 07:13 PM
  [ # 47 ]

Vind ‘t wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet…

De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat ‘ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef…)

Veerpotten monteren is trouwens ook geen leuk werk Laughing

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 01 mei 2007 12:46 AM
  [ # 48 ]

Valt best mee (bij nieuw spul Wink ).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 01 mei 2007 01:20 AM
  [ # 49 ]

Maar ‘t was bij mij ook geen nieuw spul natuurlijk…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 mei 2007 01:44 AM
  [ # 50 ]

I know. Heb je wel nieuwe moeren gebruikt ? Of waren de ouden nog zo goed dat je die kon hergebruiken ?

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 mei 2007 01:15 AM
  [ # 51 ]

Na goed schoonmaken draaide alles weer als de spreekwoordelijke tiet…

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 mei 2007 01:19 AM
  [ # 52 ]

Mooi dan ! Very Happy

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 02 mei 2007 01:04 PM
  [ # 53 ]
voge schreef:

Vind ‘t wel tijd om op zoek te gaan naar een biertje nu. De motor stond achter een enorm aantal kisten en ik had geen zin om te gaan heftrucken vandaag, die staat dus nog lekker op zijn pallet…

De veerpotten zitten er wel aan en ook de schokbrekers zijn gemonteerd. De auto staat nu niet helemaal waterpas dus ik moet nog wat gaan stellen, de hoogte zal ook wel niet precies kloppen. Ik heb wel de slagen van de trekogen geteld bij het demonteren en bij montage de trekogen weer evenveel slagen vastgedraaid (45 voor, 60 achter), toch staat ‘ie dan niet helemaal mooi recht. (hij hing altijd al iets scheef…)

Veerpotten monteren is trouwens ook geen leuk werk Laughing

Je moet de hoogte pas stellen als je m weer helemaal in elkaar hebt. Anders staat ie alsnog niet waterpas.. Heb ervaring…

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 02 mei 2007 03:38 PM
  [ # 54 ]

haha, dat hoorde ik op ‘t 2cv forum ook al inderdaad! Ik laat ‘m lekker zo staan als ‘ie nu staat en ga nog wel eens stellen als ‘ie in elkaar zit dan!  Very Happy

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 02 mei 2007 10:52 PM
  [ # 55 ]

Ergens op 2cv.nl staat ook een manier om niet alleen de hoogte goed in te stellen, maar ook de wieldrukken links en rechts gelijk te krijgen. Het is even kloten met minimaal 1 maar het liefst 2 kriks, maar je hebt er verder geen gekkigheden zoals weegschalen voor nodig.

Mocht je die beschrijving niet kunnen vinden dan hertik ik hem hier.

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 02 mei 2007 10:59 PM
  [ # 56 ]

voor het meten van de wieldruk zonder krikken:
http://www.burtonclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2239

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 03:09 PM
  [ # 57 ]

Daar ga ik wel eens aan werken als ‘ie verder in elkaar zit Very Happy

Nu eerst druk op zoek naar 4 goede deuren! Mijn deuren zijn alle 4 in een wat twijfelachtige staat, laat liever roestvrije deuren spuiten..

Als iemand nog iets heeft liggen? ?

Profiel  

voge
> 3000 berichten

Gepost: 09 juni 2007 09:48 PM
  [ # 58 ]

Zo, jullie waren natuurlijk al druk bezig om jezelf zorgen te maken maar er is vandaag weer eens wat aan de eend gebeurd hoor!!

Kort gezegd heb ‘k vandaag de motor weer teruggezet en alles wat daarbij hoort vastgezet. Verder heb ik nog nieuwe kantelmesjes gemonteerd en de oude weggegooid. De remklauwen zitten nog niet goed vast, eerst alles eens schoonmaken enz.

Daarna was de tijd op, moest nog een Renault Megane van een vriend een beurtje geven.

Volgende week ga ik mijn afbijtmiddel eens testen op een deur die ik toch niet meer gebruik en de koets verder strippen. Ook wordt het tijd om een afspraak bij de spuiter te gaan maken…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 08 april 2008 02:21 AM
  [ # 59 ]
Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook