Wat volgens vele onmogelijk leek, hebben wij toch gedaan. Misschien hebben sommige van jullie het al eerder gelezen, maar we hebben meegedaan aan Amsterdam Dakar. Dit was een low budged race waarbij de auto niet duurder mocht zijn dan 500 euro. Onze keuze was op een BX gevallen omdat we deze al wat jaartjes gereden hadden en omdat deze lekker hoog kan komen te staan, wat weer makkelijk is in de woestijn. We hebben een BX gekocht uit 1988 met een 1.9 diesel motor en 260000 op de teller. Na het vervangen van al het hoge druk leiding werk, wat filtertjes en XM stoelen zijn we de uitdaging aangegaan. Natuurlijk is er één hydrolische leiding stuk gegaan, deze was los geschoten tijdens het oversteken van een rivier bedding. Verder heeft de BX het avontuur glansrijk voltooid. Bij aankomst waren alleen de achterwiel lagers volledig veersleten, maar hij rijd nog steeds als een trein en hij wordt in Gambia verkocht waarbij de opbrengst (1500 euro) naar een goed doel gaat!
Oftewel…we zijn trots op onze BX…en ook op alle andere BX’jes in Nederland!
Jeffrey en Sander
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
hey te gek dat jullie het gered hebben !
goede prijs nog gekregen zie ik voor een bix met rotte draagarmlagers.. de apk zal daar wel op een ander niveau zitten dan hier in NL
waar kunnen we het reis verslag lezen?
Inderdaad, de APK eisen in Gambia zijn simpelweg niet aanwezig
Maar jullie kunnen het verslag lezen op onze website
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
sja erik…wat verwacht je anders van Limburgers…die halen alles..
Maar Dakar-gangers!
Proficiat…
heb voor vertrek nog het stuk in de krant gelezen..
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Hij zei achterwiellagers geen ADAL’s….
Lijkt me makkelijker en goedkoper te vervangen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Goed gedaan mannen!! (en lof voor de Bix natuurlijk )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Cool BX POWER NEDERLAND :peace
gaaf hoor
mijn zusje gaat volgend jaar meedoen en waarschijnlijk ook in een BX
(misschien in die van mij )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
thnx voor alle lofbetuigingen:)
Ik zal vanavond alle foto’s online zetten, dan kunnen jullie een beeld krijgen van de rally!
greetz,
Jeffrey
edit: plaatje erbij gezet
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
sterker nog, we hebben er 250 euro voor betaald
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Hulde hulde hulde! :headbang
Nu wil het toeval dat op het forum van de Franse site BX World ook een topic is geweest over BX’en in Senegal.
Daarvan wil ik jullie ff de volgende links met foto’s laten zien:
De BX die in 1984 meedeed aan de Parijs - Dakar ralley:
Zo kan het ook: een Parijse :cevr -garage die zelf een avontuur door de woestijn is begonnen:
Nog eens dezelfde garage, maar dan met een andere BX:
Nog wat meer BX’en in Senegal:
DIT is toch wel heel erg gaaf hoor, met een BX lekker door de woestijn rijden:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
whoa…das echt tegek gewoon. Ik wist dat er meer BX’en de woestijn hadden getrotseerd…onze gids had er al vaker 1 doorheen geleid:)
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Gefeliciteerd!!!
Zijn jullie niet al te vaak vast komen te zitten zonder 4 wiel aandrijving? Of ging dat allemaal goed?
gaaf man
mooi dat het gelukt is, lijkt me een hartstikke mooie ervaring gefeliciteerd!!
Om eerlijk te zijn, hebben we geen 1 keer vast gezeten. Wel moesten we ff wachten op een jeep die vast stond (4-weel drive was stuk), en toen moesten we meteen door twee jeeps weg getrokken worden. De gids wist precies waar de BX wel en niet doorheen kon. Dus veel zand en hier en daar een vlakte waar je lekker met 130KM p/u overheen kon. De truc is dat je genoeg snelheid (60/80KM) moet hebben om met een 2 weel drive het klapzand in te rijden. Als je die snelheid aan kan houden, kom je zonder problemen door het zand heen. Als je zacht het klapzand in rijd (20KM), kan je er vanuit gaan dat je jezelf helemaal vast vreet in het klapzand.
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!