Ik vroeg me af, doen ze ook aan peugs bij Hegru? De 206 (2001) van mijn vriendin moet binnenkort een nieuwe d-riem en einddemper (+ evt 2 nieuwe banden) hebben. Ik heb een tijdje geprobeerd ze te bellen maar tot nog toe zonder resultaat (blijf wel proberen natuurlijk). Iemand hier een idee? Of anders een ander goedkoop adres voor deze karweitjes?
Bij Hegru doen ze alles voor zover ik weet. En als je in de buurt van Veldhoven woont gewoon even langsrijden, dat werkt met die mannen beter dan bellen, ze zijn immers zo druk
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Heb ze net te pakken kunnen krijgen:——>> Idd geen probleem!!
d-riem 125€
demper 100€
Toen ik er vorige week was waren ze onder andere met een 205, een of andere seat en een of andere suzuki bezig… Ja dus!
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
FutureBXChicdriver schreef:Heb ze net te pakken kunnen krijgen:——>> Idd geen probleem!!
d-riem 125€
Wel erg weinig? zeker enkel de riem, zonder de spanrollen denk ik.
Wat voor een peug/motor is het?
ZX1.4i schreef:FutureBXChicdriver schreef:Heb ze net te pakken kunnen krijgen:——>> Idd geen probleem!!
d-riem 125€Wel erg weinig? zeker enkel de riem, zonder de spanrollen denk ik.
Wat voor een peug/motor is het?
Gewoon ‘n 1.4 ‘tje…, hij zei dat een spanrol erbij maar iets van 5€ extra zou zijn…Als ‘ie dat zegt zal het wel zo zijn, toch :
Ze kunnen dat ook heel goedkoop doen, ze verdienen immers genoeg aan 2e hands onderdelen. 15 euro voor een knipperlichtje en 35 voor een koplamp.
Heb het nu bij een niet merk gebonden sloperije gekocht voor 30euro bij elkaar..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ze kunnen dat ook heel goedkoop doen, ze verdienen immers genoeg aan 2e hands onderdelen. 15 euro voor een knipperlichtje en 35 voor een koplamp.
Heb het nu bij een niet merk gebonden sloperije gekocht voor 30euro bij elkaar..
Maar ik neem aan dat 2e hands onderdelen bij Hegru toch ook wel wat goedkoper zijn dan bij andere garages?
FutureBXChicdriver schreef:Simpele Ziel schreef:Ze kunnen dat ook heel goedkoop doen, ze verdienen immers genoeg aan 2e hands onderdelen. 15 euro voor een knipperlichtje en 35 voor een koplamp.
Heb het nu bij een niet merk gebonden sloperije gekocht voor 30euro bij elkaar..Maar ik neem aan dat 2e hands onderdelen bij Hegru toch ook wel wat goedkoper zijn dan bij andere garages?
Ja niet dus…
Hegru is eigenlijk een merk gebonden sloperij. en ik was dus duurder uit bij de Hegru dan bij een sloperij in Geldrop.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:FutureBXChicdriver schreef:Simpele Ziel schreef:Ze kunnen dat ook heel goedkoop doen, ze verdienen immers genoeg aan 2e hands onderdelen. 15 euro voor een knipperlichtje en 35 voor een koplamp.
Heb het nu bij een niet merk gebonden sloperije gekocht voor 30euro bij elkaar..Maar ik neem aan dat 2e hands onderdelen bij Hegru toch ook wel wat goedkoper zijn dan bij andere garages?
Ja niet dus…
Hegru is eigenlijk een merk gebonden sloperij. en ik was dus duurder uit bij de Hegru dan bij een sloperij in Geldrop.
Maar in vergelijking met een gewone garage zonder sloperij?
Of verkopen die helemaal geen 2e hands?
FutureBXChicdriver schreef:ZX1.4i schreef:FutureBXChicdriver schreef:Heb ze net te pakken kunnen krijgen:——>> Idd geen probleem!!
d-riem 125€Wel erg weinig? zeker enkel de riem, zonder de spanrollen denk ik.
Wat voor een peug/motor is het?
Gewoon ‘n 1.4 ‘tje…, hij zei dat een spanrol erbij maar iets van 5€ extra zou zijn…Als ‘ie dat zegt zal het wel zo zijn, toch :
Oh een 1.4i, dat is dan maar 5min. extra werk, een ander verhaal is het als het een XU motor is.
Er zijn verhalen genoeg hier op het forum over goedkope riemwissels, maar navraag leerde toch altijd dat het zonder de spanrollen was.
Spanrol zou ik absoluut doen en de waterpomp zou ik ook laten doen als ik jouw was, als de boel toch open ligt.
Je kan het ook zelf doen, dit klusje stelt niets voor, kan prima effe op straat
ZX1.4i schreef:[
Oh een 1.4i, dat is dan maar 5min. extra werk, een ander verhaal is het als het een XU motor is.
Er zijn verhalen genoeg hier op het forum over goedkope riemwissels, maar navraag leerde toch altijd dat het zonder de spanrollen was.Spanrol zou ik absoluut doen en de waterpomp zou ik ook laten doen als ik jouw was, als de boel toch open ligt.
Je kan het ook zelf doen, dit klusje stelt niets voor, kan prima effe op straat
Ik zou het wel zelf willen doen maar ik heb daar absoluut geen ervaring in! Wat kost een waterpomp vervangen trouwens?
FutureBXChicdriver schreef:ZX1.4i schreef:[
Oh een 1.4i, dat is dan maar 5min. extra werk, een ander verhaal is het als het een XU motor is.
Er zijn verhalen genoeg hier op het forum over goedkope riemwissels, maar navraag leerde toch altijd dat het zonder de spanrollen was.Spanrol zou ik absoluut doen en de waterpomp zou ik ook laten doen als ik jouw was, als de boel toch open ligt.
Je kan het ook zelf doen, dit klusje stelt niets voor, kan prima effe op straat
Ik zou het wel zelf willen doen maar ik heb daar absoluut geen ervaring in! Wat kost een waterpomp vervangen trouwens?
Een waterpomp bij de Brezan (en dat zijn goede !!!) kost c.a. € 40.
Reken dan op een uurtje extra werk, omdat de koelvloeistof afgetapt moet worden, weer afvullen en ontluchten. Geen idee wat ze bij de Hegru aan koelvloeistof rekenen, maar de meeste garages rekenen daar forse tarieven voor. De prijs die zij voor 1L berekenen, daar kun je zelf wel 10L voor kopen, in een 1,4i gaat overigens 6L koelvloeistof.
Waar ergens woon je? ik wil je best een handje helpen, dan pak je de thermostaat ook mee en nog wat kleine dingetjes. Als je dit gezien heb, dan kun je het de volgende keer zelf
ZX1.4i schreef:
Een waterpomp bij de Brezan (en dat zijn goede !!!) kost c.a. € 40.
Reken dan op een uurtje extra werk, omdat de koelvloeistof afgetapt moet worden, weer afvullen en ontluchten. Geen idee wat ze bij de Hegru aan koelvloeistof rekenen, maar de meeste garages rekenen daar forse tarieven voor. De prijs die zij voor 1L berekenen, daar kun je zelf wel 10L voor kopen, in een 1,4i gaat overigens 6L koelvloeistof.Waar ergens woon je? ik wil je best een handje helpen, dan pak je de thermostaat ook mee en nog wat kleine dingetjes. Als je dit gezien heb, dan kun je het de volgende keer zelf
Ik zou zelf meteen op je aanbod in gaan, alleen is het natuurlijk mijn auto niet en m’n vriendin is wat “voorzichtig aangelegd”, om het zo maar eens te zeggen! Was trouwens toch een behoorlijke klus om zelf een d-riem te vervangen dacht ik : Ik kom zelf trouwens uit Den Haag en zij uit Eindhoven
Edit: als mijn madam ermee accoord gaat kom ik wel naar Rotjeknor getuft!
D-riem vervangen is voor een 1.4i niet zoveel werk, is de meest makkelijke, heb het al zo vaak gedaan tijdens een koppakkingwissel. Het meest kritische is het spannen van de riem, daar heb ik het speciaal benodigde Citroen gereedschap voor nagemaakt.
Een ander verhaal word het als je een XU motor heb, zoals een 1.6i, en groter, de de diesels, dan kun je gerust een hele dag uittrekken. Voor een 1.4i is het in een ochtendje op je dooie gemak prima te doen.
ZX1.4i schreef:D-riem vervangen is voor een 1.4i niet zoveel werk, is de meest makkelijke, heb het al zo vaak gedaan tijdens een koppakkingwissel. Het meest kritische is het spannen van de riem, daar heb ik het speciaal benodigde Citroen gereedschap voor nagemaakt.
Een ander verhaal word het als je een XU motor heb, zoals een 1.6i, en groter, de de diesels, dan kun je gerust een hele dag uittrekken. Voor een 1.4i is het in een ochtendje op je dooie gemak prima te doen.
Handig als je zo zelf je gespecialiseerde gereedschap kan maken! .
Wat voor vergoeding zou er voor dit moois zijn : :