Vandaag nieuwe velgen en banden onder mijn CX laten monteren. Blijkbaar heb ik bij het ophalen van de auto iets over het hoofd gezien, want toen ik bij thuiskomst de auto nog eens bewonderde, zag ik ineens dit . Het zit op alle wielen, maar op ieder wiel een verschillend aantal. Vanmorgen zat het er nog niet op, dus dit moet tijdens de wielwissel gebeurd zijn.
Natuurlijk ga ik er morgen even mee terug. Maar voor nu alvast: Wie weet wat dit is? Het lijkt geplakt, maar ik trek het er niet zomaar even vanaf. Ik hoop echt niet dat m’n pas gepoedercoate velgen beschadigd raken bij het loshalen van die dingen.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Het lijkt erop dat je wielen zijn uitgebalanceerd.
Deze plakkertjes zijn kleine gewichtjes.
Als je ze er vanaf haalt dikke kans dat je stuur gaat trillen.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dat is plak lood voor alu velgen te balanceren, dat hoort nooit aan de buitenkant geplakt te zijn
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
idd terug gaan en aan de binnenkant laten zetten
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het ziet er inderdaad niet uit als ze aan de buitenkant gezet worden, maar helaas hebben de meeste bandenfitters geen zin in het schoonmaken van de velg aan de binnenkant waar al het remslijpsel zit aangekoekt om daar de gewichtjes te plaatsen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
klopt, hebben ze bij mijn velgen aan de binnen en buitenkant geplakt, maar ìn de velg, van binnenuit dus
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Mechuccio schreef:Het ziet er inderdaad niet uit als ze aan de buitenkant gezet worden, maar helaas hebben de meeste bandenfitters geen zin in het schoonmaken van de velg aan de binnenkant waar al het remslijpsel zit aangekoekt om daar de gewichtjes te plaatsen.
zijn zo goed als nieuwe velgen
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hel1 schreef:klopt, hebben ze bij mijn velgen aan de binnen en buitenkant geplakt, maar ìn de velg, van binnenuit dus
en zo hoort het inderdaad
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het komt zelden voor dat enkel met lood aan de binnenzijde van het wiel, het wiel goed gebalanceerd is. Het is dus normaal dat zowel aan de buitenzijde als binnenzijde lood op de velg zit. Nu kan het zo zijn dat jouw wielen op twee punten uit het zicht gebalanceerd kan worden, maar ik ken dit type velg niet, dus kan ook niet zeggen of hier wel of niet iets aan gedaan kan worden.
Mechuccio schreef:Het ziet er inderdaad niet uit als ze aan de buitenkant gezet worden, maar helaas hebben de meeste bandenfitters geen zin in het schoonmaken van de velg aan de binnenkant waar al het remslijpsel zit aangekoekt om daar de gewichtjes te plaatsen.
Mijn velgen zijn net gerestaureerd en aan de binnenkant brandschoon. Dus die gasten op het Stadionplein zijn gewoon een stel %$T#@^$ als je het mij vraagt
Ik ga morgen terug en als de poedercoating beschadigd blijkt, mogen ze het mooi op hun kosten opnieuw laten doen.
_Razkin_ schreef:Het komt zelden voor dat enkel met lood aan de binnenzijde van het wiel, het wiel goed gebalanceerd is. Het is dus normaal dat zowel aan de buitenzijde als binnenzijde lood op de velg zit. Nu kan het zo zijn dat jouw wielen op twee punten uit het zicht gebalanceerd kan worden, maar ik ken dit type velg niet, dus kan ook niet zeggen of hier wel of niet iets aan gedaan kan worden.
dat kan natuurlijk, dat er bij deze velg aan de binnenkant niet genoeg “breedte” is om goed te balanceren, maar even informeren bij de bandanboer dus
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Bandenboer? Dit is gedaan door Citroën Amsterdam op het Stadionplein. Ik verwacht van hun toch wel wat meer kunde.
Het is ook echt voor het eerst dat ik dit zie. Ik kan me geen enkele CX met GTI-velgen voor de geest halen waar dit aan de buitenzijde zit. Dus als je het mij vraagt, is het gewoon niet goed gedaan.
Ik dacht een set prachtige GTI-velgen onder mijn CX te zetten en nu ziet het er niet meer uit. (Maar ik ben inclusief de restauratie wel €800,- verder)
jaco schreef:Bandenboer? Dit is gedaan door Citroën Amsterdam op het Stadionplein. Ik verwacht van hun toch wel wat meer kunde.
Het is ook echt voor het eerst dat ik dit zie. Ik kan me geen enkele CX met GTI-velgen voor de geest halen waar dit aan de buitenzijde zit. Dus als je het mij vraagt, is het gewoon niet goed gedaan.
Ik dacht een set prachtige GTI-velgen onder mijn CX te zetten en nu ziet het er niet meer uit. (Maar ik ben inclusief de restauratie wel €800,- verder)
oooh, stadionplein….
niet mijn favoriete tent, laten we het zo stellen. en voor banden en wat daar bij hoort ga ik naar een specialist, waar ze de hele dag niets anders doen, en dan het liefst een tent waar ze die exclusieve velgen ook krijgen. daar weten ze wel hoe het hoort…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Tja, ik ben bekend met het gepruts van het Stadionplein, heb de nodige verhalen gehoord. Maar omdat mijn lieve vrouw in het gebouw ernaast (Citroën Nederland) werkt, krijgt ze een flinke korting bij deze prutsers. Daarom heb ik mijn auto daar dus gebracht.
Maarja, nu kan die leuke korting mij nog wel eens lelijk opbreken, ben ik bang. Nou goed, we zien morgen wel weer verder. Hopelijk kan ik nog een beetje slapen vannacht…
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Zonden, ziet er niet echt netjes uit !
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
fiorano schreef:Zonden, ziet er niet echt netjes uit !
Hoezo zacht uitgedrukt?!