bogaard77 schreef:Done.
Mooi (en dank) maar dan moet je wel even op pagina-1 je bijdrage dat het offtopic is weer weghalen, want hier is het niet offtopic
ik heb dit ook pas laten uitzoeken maar een taxatie geld helaas niet bij de meeste gewone verzekeringen helaas
daarbij heeft waterman een punt stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering
oldtimer is anders daar krijg je gewoon het bedrag wat op je raport staat mits er niet te veel veranderd is
citroenc2 schreef:stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering
De meeste verzekeringen stellen een maximale termijn aan de geldigheid van een taxatierapport. Dat varieert van 1 tot meestal 2 tot (voor zover ik ze ken) maximaal 4 jaar oud. Langer geleden? Opnieuw taxeren dus (inclusief de kosten daarvoor)?!
Verder valt me weer op dat ‘we’ wel weer erg elkaar aan het overtuigen zijn van de mening of taxatie zinvol is of niet. Ieder zijn eigen keuze daarin, toch?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
oudelut schreef:citroenc2 schreef:stel je auto is 2 jaar geleden getaxeerd en je rijdt hem kort dan kan de verzekering erg moeilijk gaan doen bij een gewone verzekering
De meeste verzekeringen stellen een maximale termijn aan de geldigheid van een taxatierapport. Dat varieert van 1 tot meestal 2 tot (voor zover ik ze ken) maximaal 4 jaar oud. Langer geleden? Opnieuw taxeren dus (inclusief de kosten daarvoor)?!
Verder valt me weer op dat ‘we’ wel weer erg elkaar aan het overtuigen zijn van de mening of taxatie zinvol is of niet. Ieder zijn eigen keuze daarin, toch?
ik heb het hier over een gewone dagelijkse verzekering
ben aan het zoeken gegaan voor de bx omdat deze nog niet als oldtimer kan daarom heb ik het uitgezocht voor een dagelijkse verzekering maar daar kleven veel dingen aan
om de tussenpersoon te herhalen taxatie is leuk maar als je schade heb kijk de expert en die bepaald de prijs
Nico Wijnhoven schreef:Waarom zou een bx nog niet als oldtimer verzekerd kunnen worden?
Heb je bij Emerpark al geinformeerd?
Groeten Nico
Daar kun je in ieder geval als BX Club lid van korting op de premie profiteren.
Ich bin ein Breaker
Nico Wijnhoven schreef:Waarom zou een bx nog niet als oldtimer verzekerd kunnen worden?
Heb je bij Emerpark al geinformeerd?
Groeten Nico
ik probeer eerst bij me eigen verzekering anders heb ik straks alles verschillend
emerpark doet het wel maar moet je weer lid worden van een club
Bram schreef:
Ik zou daar de mening van een echte verzekerings-expert wel eens over willen horen….bij mijn weten is de dagwaarde van een BX TZD-turbo (of hij nu 2,5 of 3,5 ton heeft gelopen) rond de 800 euro.
De verzekering heeft mij ruim een jaar geleden voor een TZD turbo Berline met 3ton (geen airco, leer of ABS) €1500 uitgekeerd (maar daar hebben ze bij Gert de Jong wèl voor moeten duwen, verzekering begon meen ik bij 800-1000…).
Tjsa een TZD turbo met weinig km’s en wel de extra’s, dan zou ik van de verzekering toch wel zo’n 2000 à 2500 willen vangen (als reële vervangingskosten). € 4000-4500 lijkt mij wel èrg veel, maar zo’n taxatierapport is als onderhandelingsbasis wel erg fijn
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
citroenc2 schreef:
ik heb het hier over een gewone dagelijkse verzekering
![]()
ben aan het zoeken gegaan voor de bx omdat deze nog niet als oldtimer kan daarom heb ik het uitgezocht voor een dagelijkse verzekering maar daar kleven veel dingen aan
om de tussenpersoon te herhalen taxatie is leuk maar als je schade heb kijk de expert en die bepaald de prijs
Het punt wat bovendien nog speelt is niet jouw verzekering, maar de verzekering van de tegenpartij.
OFwel: als iemand anders mij aanrijdt (tegenpartij schuldig) en ik heb em getaxeerd: krijg ik dan terug wat op het rapport staat of toch een slap aftreksel.
In feite heb je in zo’n geval helemaal niet met je eigen verzekering te maken, want de tegenpartij moet uitbetalen.
Als je een oldtimer hebt is het wat makkelijker. Immers, daar is de waarde al redelijk stabiel van. Bovendien maken die in de regel weinig kilometers en staan vaak binnen. Waarschijnlijk zal een tegenpartij dan al snel geneigd zijn OF de waarde van de auto uit te keren volgens taxatie, of de reparatie indien niet total loss (en met een fatsoenlijke taxatie waarde zul je de total loss grens natuurlijk een stuk minder eenvoudig bereiken).
Stel, je hebt een youngtimer die gewoon voor dagelijks gebruik wordt ingezet, dan zullen ze welliswaar van die taxatie waarde uitkunnen gaan (laten we aannemen dat dat werkt), maar dan nog kan het zijn dat je intussen alweer 40.000 km gereden hebt. Dat is bijv. in Harms voorbeeld niet eens zo gek gedacht. DAn heb je een taxatiewaarde van 4300 eur, amar dan zal de verzekering van de tegenpartij nog gaan mekkeren, reken daar maar op…
Helaas (of eignelijk gelukkig) ken ik maar weinig praktijkgevallen, waarin die taxatiewaarde echt een rol speelde.
Hello,
Ik heb een soortgelijk probleem, in dit geval met blikschade aan een portier. Mijn auto, een klassieke Citroen BX 16 TRI S6, wit (creme) van 1987 werd vorige week vrijdag geparkeerd aangereden door een collega in een van onze bedrijfsautos. De dagwaarde van mijn auto is circa 65 euro, taxatiewaarde waarschijnlijk om of nabij 1650 euro (Hij heeft de eerste 8 jaar 120000 km gereden, steeds onderhouden door een Citroen specialist en daarna 15 jaar lang droog weggezet). Mijn garagist, ook een Citroen specialist adviseert de auto te laten taxeren als klassieker, en een nieuwe portier te verhalen op het bedrijf. Echter de verzekering van mijn bedrijf zal zich beroepen op de dagwaarde waardoor ze hem total-loss verklaren. Het ‘uitdeuken’ zal vermoedelijk makkelijk gaan, echter waarschijnlijk niet zonder zichtbaar herstel. De aanrijder is een goede vriend, en we houden het liever buiten de bedijfssfeer. Advies?
Michael
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Allereerst: welkom!
Om op je vraag te antwoorden: met taxeren ben je nu al te lat. Dit had je moeten doen zodra de auto de weg opging. Echter: de auto is ook méér waard dan € 65,-
Ik zou het bedrijf dus wel aansprakelijk stellen. Waarschijnlijk komt er dan een schade-expert om de hoogte van de schade en de waarde van de auto te bepalen. Waarschijnlijk gaat die een bedrag noemen waarvoor je de auto mag houden, maar niet zal kunnen repareren met nieuwe onderdelen enzovoorts. Dit is de zogenaamde economisch total loss. Met dat bedrag kun jij waarschijnlijk best een knap portier vinden, (laten) spuiten en in de auto prutsen.
Het eindresultaat daarna als de bliksem laten taxeren en je kunt weer een poosje verder
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je mag de auto altijd houden. Als de auto economisch total-loss wordt verklaard betekent dat niet dat je er afstand van moet doen, maar dan krijg je de dagwaarde minus de waarde van de restanten uitgekeerd. Daar kan je echt wel een tweedehands deurtje voor halen en laten spuiten.
En als dat is afgerond als de wiedeweerga laten taxeren!
Eveneens ben ik tevens ook.
Wat ongeveer kost de taxatie van een BX eigenlijk? En waar moet je op letten als je op zoek gaat naar een taxateur? Maakt het nog uit of je de auto vlak na een grote beurt laat taxeren, of zou dat niet uit mogen maken?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Rond de 100 euro is gebruikelijk voor een taxatie. Ik weet zo geen taxateur, maar anderen hier vast wel.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_470.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hilko16TZI schreef:Om op je vraag te antwoorden: met taxeren ben je nu al te laat.
Hoezo dat? Je kan hem toch met deuk laten taxeren? Als je het vriendelijk vraagt aan de taxateur wil hij ook nog wel de waarde van de BX met goede deur in het rapport zetten. Dan heb je een sterk punt tegen de verzekeraar.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2845.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Laat hem als klassieker taxeren, kan nu ook met schade.
Zorg dat de auto netjes is, gewassen / gestofzogen ed ed…
Ik heb ook een klein deukje gekregen vorigjaar in mijn toen nog peugeot 305 break van 1988.
Conclussie taxateur; Een prachtige wagen voor zijn leeftijd, zie je zelden nog zo.
Schade 750 euro, geen total loss verklaring….
Allicht hielp het dat ik hem naar een oldtimer handellaar heb gebracht, die kende de taxateur ook omdat die daar vaker over de vloer komt….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard